تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

جهان‌ابادی: حمله به ظریف خودزنی است

رییس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: حمله‌کنندگان به ظریف و دستگاه دیپلماسی دقیقا همان ضربه‌ای را به نظام وارد می‌کنند که صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و مخالفین منطقه‌ای به دنبال آن هستند.

کد خبر: ۱۵۲۷۵
۱۴:۳۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - جلیل رحیمی جهان‌آبادی با بیان این مطلب که در مجموعه وزارت امور خارجه دیپلمات‌های با تجربه و با سابقه خوبی تربیت شده و در این نظام فعالیت و خدمت کرده‌اند، عنوان کرد: بدون شک با توجه به پیشینه دکتر ظریف در وزارت خارجه چه از آن زمان که نماینده ایران در سازمان ملل بودند و چه فعالیت‌هایی که در بخش‌های مختلف وزارتخانه داشتند، یکی از شاخص‌ترین و متخصص‌ترین دیپلمات‌های پس از انقلاب اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: در بحث برجام و جمع کردن پرونده ایران در مذاکرات اتمی و تبعاتی که این اقدام برای کشور داشت، از جمله خروج از تحریم‌های سخت و بین‌المللی شورای امنیت، ظریف نقش کلیدی و فوق‌العاده‌ای را ایفا کرد. او علی‌رغم این‌که مقدورات بسیار اندک و معذوراتش فوق‌العاده زیاد بوده اما در این مدت خدمت بعنوان وزیر توانسته به نحو شایسته‌ای در فضای بین‌المللی و داخلی از قدرت و توانایی خودش و تعهدی که نسبت به نظام دارد استفاده کند و مسیر دیپلماسی ایران در خاورمیانه را باز نماید.

این عضو فراکسیون امید با تاکید بر این که «هجمه علیه ظریف خودزنی است» اظهار کرد: هیچ کجای عالم با وزیر امورخارجه‌ای که قراردادی با اهمیت برجام را به امضا رسانده، به این نحوی که با آقای ظریف رفتار می‌شود، رفتار نمی‌کنند و اگر به گذشته برگردیم، حتی زمانی‌که آمریکا از برجام خارج نشده بود، اروپا پایبند بود و بر پایه برجام ایران از تحریم‌های سازمان ملل خارج شده بود، باز هم علیه ظریف هجمه وجود داشت.

رحیمی جهان‌آبادی گفت: زمانی‌که دستگاه دیپلماسی کشور قراردادی با عظمت و آثار جهانی برجام را به سرانجام رساند و شاهکار دیپلماسی را رقم زد نه‌تنها مستحق تهاجم و تخریب نبود بلکه اگر انصاف و عدالتی وجود داشت باید بعنوان یکی از ماندگارترین کارهای دیپلماسی خاورمیانه برجام را ثبت می‌کردند و به ظریف و همکارانشان توجه می‌شد اما همان زمان هم ظریف مورد هجمه قرار گرفت.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته‌ای که ظریف درباره CFT مطرح کرده، هیچ نهاد انقلابی و هیچ بخشی از نظام را محکوم نکرده و خود ظریف بخشی از بدنه نظام و حاکمیت است. منظور وزیر خارجه این بوده که ما در کشور دچار معضل پولشویی هستیم و این یک واقعیتی است که هم نهادهای امنیتی مختلف و هم در گزارشاتی که به کمیسیون قضایی آورده‌اند، خیلی‌ها این مسئله را تاکید کرده‌اند در کشور این مشکل را داریم و اگر ندانیم این عارضه و آسیب در کشور وجود دارد که نمی‌توانیم علیه آن اقدامی انجامی دهیم.

رحیمی جهان‌آبادی ادامه داد: ظریف نه نهادهای حاکمیتی و نه هیچ شخص حقیقی و حقوقی را متهم نکرده که اینچنین مورد هجمه واقع شده است.

وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه بعنوان کسی که هم سابقه و تخصصش نشان می‌دهد یکی از لایق‌ترین مدیران جمهوری اسلامی است، یکی از مدیرانی است که حس وطن دوستی و توانایی‌اش نشان‌ می‌دهد فرد شاخصی در دیپلماسی خاورمیانه است و این هجمه‌ای که علیه ظریف صورت می‌گیرد بجز تضعیف دولت و نظام جمهروی اسلامی و تضعیف چهره نظام حاصلی ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: افرادی در داخل کشور دقیقا همان کاری را انجام می‌دهند که آمریکا می‌خواهد، همان تخریبی را انجام می‌دهند که صهیونیست‌ها می‌خواهند و تضعیف و تخریبی را علیه سیاست خارجی کشور انجام می‌دهند که دشمنان ما می‌خواهند.

رحیمی جهان‌آبادی گفت: بعنوان یک دانش‌آموخته‌ی روابط بین‌الملل می‌گویم کاری که انصافا ظریف با دست خالی و بسته با شهامت در حال جنگیدن در عرصه بین‌المللی است و به‌خوبی در حال صیانت از منافع و امنیت کشور است.

این نماینده مجلس بیان کرد: هر مدیر دیگری اگر بجای ظریف بود و تعهد، ایمان به انقلاب، اعتقاد به کشور و مردم را مانند ظریف نداشت، با این همه هجمه‌ای که علیه‌اش انجام می‌شود کار را رها می‌کرد اما دکتر ظریف همیشه با روحیه بالاتر و ایمان راسخ‌تر نسبت به گذشته برای راهی که در پیش گرفته تلاش می‌کند.

وی با اشاره به جو مجلس نسبت به ظریف خاطرنشان کرد: همانطور که تاکنون هر سوالی از دکتر ظریف مطرح شده و یا هر ابهامی پیرامون رفتار وزیر امور خارجه وجود داشته به مجلس آمده‌اند، صادقانه صحبت کرده‌اند و مجلس هم حمایت کرده، باز هم مجلس از آقای ظریف حمایت خواهد کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی