تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
اخبار استان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی هرسین:۱۰ درصد پیاز این شهر صادر می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی مغفول مانده در حوزه پیاز تولیدی در شهرستان، از سرمایه گذاران برای ورود به حوزه فرآوری پیاز دعوت کرد.

کد خبر: ۱۵۲۷۴۳
۱۱:۵۸ - ۲۵ تير ۱۴۰۲

مدیر جهاد کشاورزی هرسین:۱۰ درصد پیاز هرسین صادر می‌شود 

دیدارنیوز: سیامک الیاس‌پور با اشاره به ظرفیت‌های بالای صادراتی پیاز هرسین، گفت: پیاز‌های تولیدی در این شهرستان از لحاظ کیفیت و انبارداری مورد توجه مصرف کنندگان بوده و جنبه صادراتی هم دارد.

الیاس‌پور اضافه کرد: پیاز تولیدی در شهرستان هرسین از نوع پیاز قرمز آذرشهر است که این پیاز به دلیل طعم و مزه خاص، بازارپسندی بالایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین یادآور شد: به دلیل عدم استفاده و یا بعضا استفاده خیلی کم از سم و کود، پیاز تولیدی این شهرستان جزو محصولات سالم دسته بندی می‌شود.

الیاس پور با بیان اینکه همه ساله در فصل برداشت بخش قابل توجهی از پیاز تولیدی در شهرستان هرسین راهی بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود، گفت: پیاز هرسین صاحب برند بوده و بازارپسندی آن به حدی بالا است که سالانه حدود ۱۰ درصد محصول تولیدی در شهرستان روانه بازار‌های خارج از کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه به واحد‌هایی در زمینه فرآوری پیاز در شهرستان نیاز داریم، از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این حوزه دعوت و تاکید کرد: سرمایه گذاری در این حوزه توجیه اقتصادی بالایی دارد.

وی گفت: با سرمایه گذاری در زمینه فرآوری پیاز تولیدی در این شهرستان، می‌توان در کنار درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان و ایجاد ارزش افزوده برای شهرستان و استان، برای تعداد قابل قبولی از جوانان شهرستان هم شغل ایجاد کرد.

الیاس‌پور در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۳۴۵ هکتار پیاز در شهرستان هرسین کشت شد، گفت: امسال هم به اندازه سال گذشته کشت پیاز در شهرستان داشته ایم و وضعیت مزارع پیاز شهرستان در پی بارندگی‌های خوب بهاره مناسب ارزیابی می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۱۸ هزار تن پیاز در شهرستان هرسین تولید شد که پیش بینی می‌شود امسال به ۲۰ هزار تن برسد.

الیاس‌پور متوسط عملکرد پیاز در مزارع شهرستان هرسین را در سال جاری حدود ۸۰ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: برداشت پیاز در شهرستان هرسین از اوایل شهریور ماه آغاز شده و تا اواخر همین ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی