تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
کوتاهی مقابل اقدامات بحث‌برانگیز پکن و مسکو؟

واکنش امیرعبداللهیان به بیانیه ضدایرانی؛ کوتاه و بدون اشاره به «روسیه»

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی پس از بیانیه ضدایرانی مشترک روسیه و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی که بازتاب منفی زیادی در کشور داشته، ترجیح داده در یک خط در توییترش موضع‌گیری کند و اشاره‌ای به نام روسیه نکرده است.

کد خبر: ۱۵۲۶۰۷
۱۹:۴۳ - ۲۱ تير ۱۴۰۲

واکنش امیرعبداللهیان به بیانیه ضدایرانی؛ کوتاه و بدون اشاره به «روسیه»

دیدارنیوز - سرویس بین‌الملل: پس از اقدام ضدایرانی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی، انتظار می‌رفت وزیر خارجه ایران واکنش قاطعی به این موضوع حساس و ملی داشته باشد.

در حالی که دولت سیزدهم در دو سال گذشته سعی کرده در سیاست خارجی خود به شرق نزدیک‌تر شود و اقدامات غربی‌ها علیه ایران را محکوم کند، اما چین و روسیه نشان داده‌اند وقتی منافع خودشان وسط باشد با کسی «دوست» نیستند.

این موضوع در بیانیه‌های اخیر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و همراهی چین و روسیه علیه جزایر سه‌گانه ایرانی به وضوح مشخص شد اما چرا مقامات دولت سیزدهم واکنش قاطعی نشان نمی‌دهند و سعی می‌کنند خیلی کوتاه و با تاخیر از اقدامات ضدایرانی پکن و مسکو عبور کنند؟

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه که ابراهیم رئیسی را در سفر به چند کشور آفریقایی همراهی می‌کند پس از یک روز از بیانیه ضدایرانی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس تنها به یک توییت یک خطی بسنده کرده و بدون پاسخ قاطع، نوشته: «بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت‌ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نداریم.»

این در حالی‌ست که نامی از روسیه در توییت وزیر خارجه دیده نمی‌شود و امروز پایگاه خبری دولت از احضار سفیر روسیه خبر داده بود.

برخی فعالان سیاسی و کارشناسان مسایل بین الملل پس از اقدام ضدایرانی چین و عربستان علیه جزایر سه‌گانه ایرانی بارها به مسوولان جمهوری اسلامی درباره نوع همکاری با پکن هشدار داده بودند اما به نظر می‌رسد دولت سیزدهم تنها به مسیر خودش ادامه می‌دهد.

مطلب مرتبط:

بیانیه ضدایرانی؛ سفیر روسیه احضار شد

نماینده مجلس: «روسیه» تجربه انگلیس، آمریکا و صدام را تکرار نکند

دروغ شارجه و بازی پوتین با منافع ملی ایران

رئیسی: ایران و چین دوستان دوران سخت هستند

اقدام مسکو گستاخانه بود؛ سفیر روسیه را احضار کنید

واکنش امیرعبداللهیان به بیانیه ضدایرانی؛ کوتاه و بدون اشاره به «روسیه»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی