تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

پرونده رابرت مالی؛ درخواست برای شفافیت

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از توضیحات وزارت خارجه این کشور درباره پرونده رابرت مالی، نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران، خواستار شفافیت این نهاد درباره تحقیقات در این پرونده شد.

کد خبر: ۱۵۲۵۹۸
۱۷:۲۴ - ۲۱ تير ۱۴۰۲

ورود FBI به پرونده رابرت مالی

دیدارنیوز: مک‌کال که از جمهوری‌خواهان سرشناس آمریکایی به شمار می‌رود ۳۰ ژوئن در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خواستار توضیحات شفاف و کامل درباره وضعیت آقای مالی در رابطه با این پرونده شده بود.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکایی، پلیس فدرال آمریکا، «اف‌بی‌آی» به پرونده آقای مالی وارد شده است.

رویترز پیشتر به نقل از یک مقام آمریکایی در گزارشی نوشته بود که مالی روز ۲۹ ژوئن و پس از آنکه مجوز امنیتی‌اش مورد بازبینی قرار گرفت، به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده است.

با ادامه حواشی پیرامون اعطای مرخصی بدون حقوق به مالی، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پاسخ وزارت خارجه این کشور را به پرسشی در مورد وضعیت این مقام آمریکایی منتشر کرد.

مک‌کال به وزارت خارجه آمریکا تا روز سه‌شنبه مهلت داده بود که در خصوص موضوع تحقیق از مالی، توضیحات خود را ارائه کند.

بنا به گزارش این کمیته، ناز دوراکوغلو، دستیار حقوقی وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به مک‌کال با تأکید بر وجود «فرآیند کامل و جامع» برای ارزیابی صلاحیت افراد در مورد دسترسی‌شان به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده، نوشته است که این وزارتخانه بنابر سیاست و رویه‌اش نمی‌تواند اسناد یا اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع ارائه کند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم در بیانیه‌ای با «غیرقابل قبول» دانستن این پاسخ، نوشت که «کنگره این حق را دارد که بداند دقیقا چرا مجوز دسترسی امنیتی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به حال تعلیق در آمد و سپس او از سمتش تعلیق شد و اکنون، بر اساس گزارش‌های خبری، اف‌بی‌آی در حال بررسی پرونده است.»

مک‌کال همچنین در گفتگو با شبکه العربیه با اشاره به ماموریت رابرت مالی در مذاکره با ایران، گفت که «هیچ مساله‌ای جدی‌تر از این نمی‌تواند باشد.»

او همچنین گفت که این موضوع را از وزارت خارجه آمریکا پیگیری خواهد کرد تا هفته آینده یک گزارش محرمانه دریافت کند.

مالی پس از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از ژانویه سال ۲۰۲۱ به سمت نماینده ویژه این کشور در امور ایران انتخاب شد. او در مذاکرات غیرمستقیم واشنگتن با تهران برای احیای برجام و آزادی زندانیان دو تابعیتی ایرانی- آمریکایی در ایران نقش مهمی برعهده داشت.

همزمان با انتشار مواضع مک‌کال در مورد پرونده مالی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت که درباره چرایی تعلیق مجوز دسترسی امنیتی مالی، خیلی چیز‌ها را به دلیل پرسنلی بودن موضوع نمی‌تواند بگوید.

با این حال، او گفت: «راب مالی را برای سال‌های طولانی می‌شناسم. او کسی است که زندگی و کار حرفه‌ایش را وقف خدمت به کشور کرده و این کار را به‌طور تحسین‌برانگیزی انجام داده است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی