تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.

چرا همه ناراضی هستند؟

«دولت در همه دهه‌های سپری‌شده با درآمد حاصل از صادرات به همه گروه‌ها یارانه بیهوده می‌داد و همه راضی بودند، اما حالا دیگر این درآمد شکاف برداشته و نمی‌توان به آسانی به هر فعالیتی یارانه داد. این‌گونه شده است که همه ناراضی هستند.»

کد خبر: ۱۵۲۴۷۱
۲۰:۱۳ - ۱۹ تير ۱۴۰۲

چرا همه ناراضی هستند؟

دیدارنیوز: روزنامه جهان صنعت در مطلبی با عنوان «چرا همه ناراضی هستند؟» نوشت: واقعیت این است که نهاد دولت در همه دهه‌های سپری‌شده با درآمد حاصل از صادرات به همه گروه‌ها یارانه بیهوده می‌داد و همه راضی بودند، اما حالا دیگر این درآمد شکاف برداشته و نمی‌توان به آسانی به هر فعالیتی یارانه داد. این‌گونه شده است که همه ناراضی هستند.

جهان صنعت نوشت:

«یکم- گندمکاران ایرانی که دهقان‌های خرده‌پای هزاران روستای دور و نزدیک در ایران به شمار می‌روند اکنون از قیمت تضمینی گندم ناراضی هستند. دلیل این ناراضی بودن چیست؟

دوم- ۱۵ میلیون کارگر ایرانی مشمول قانون کار نظام جمهوری اسلامی از دولت ناراضی هستند و از افزایش نرخ مزد به اندازه نیمی از نرخ تورم امسال راضی نیستند. چرا این نارضایتی پدیدار و ماندگار شده است.

سوم- چرا پرستاران و آموزگاران به مثابه نیرو‌هایی بسیار مورد نیاز کشور از وضعیت ناراضی هستند؟

چهارم- چرا دارندگان جایگاه پمپ‌بنزین از وضعیت خود راضی نیستند و از سازمان برنامه گلایه دارند؟

پنجم- چرا بیشتر اصناف از میزان مالیات پرداختی ناراضی هستند و چرا شهروندان از اخذ بیست نوع مالیات رضایت ندارند؟

ششم- اکثر ایرانیان از تورم دورقمی که به جان و مال آن‌ها رحم نمی‌کند ناراضی هستند.

هفتم- واقعیت این است که نهاد دولت در همه دهه‌های سپری‌شده با درآمد حاصل از صادرات به همه گروه‌ها یارانه بیهوده می‌داد و همه راضی بودند، اما حالا دیگر این درآمد شکاف برداشته و نمی‌توان به آسانی به هر فعالیتی یارانه داد. این‌گونه شده است که همه ناراضی هستند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی