تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

طعنه زلنسکی به ترامپ درباره «جنگ»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با طعنه به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، گفته جو بایدن هم می‌تواند ظرف پنج دقیقه به جنگ اوکراین پایان دهد.

کد خبر: ۱۵۲۴۲۸
۱۰:۴۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۲

طعنه زلنسکی به ترامپ درباره «جنگ»

دیدارنیوز: رئیس جمهور اوکراین با طعنه به رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت که رئیس جمهور کنونی این کشور هم می‌تواند ظرف پنج دقیقه به جنگ اوکراین پایان دهد، اما کی‌یف مخالف است.

به نقل از تاس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که جو بایدن، همتای آمریکایی وی می‌تواند با تسلیم کردن قلمرو اوکراین به روسیه، ظرف پنج دقیقه به جنگ پایان دهد، اما کی‌یف مخالف تسلیم شدن است.

زلنسکی در گفتگو با ای‌بی‌سی نیوز گفت: اگر موضوع بحث پایان دادن به جنگ به قیمت شکست اوکراین یا به عبارت دیگر، وادار کردن ما به واگذاری قلمرومان است، بنابراین در این حالت، فکر می‌کنم که بایدن می‌توانست حتی ظرف پنج دقیقه به جنگ پایان دهد. ولی ما با این موضوع و تسلیم و شدن موافقت نمی‌کردیم.

رئیس جمهور اوکراین همچنین در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که قول داده ظرف ۲۴ ساعت جنگ را تمام کند، تصریح کرد که «ترامپ زمانی که در کاخ سفید بوده، فرصت چنین کاری را داشته است!»

وی دراین‌باره ادامه داد: نیت و تمایل صرف برای پایان بخشیدن به جنگ، زیباست، اما این تمایل و نیت باید براساس نوعی تجربه عینی باشد.

زلنسکی افزود: به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ در دوران خودش (حضور در کاخ سفید) این فرصت ۲۴ ساعته را در اختیار داشت. ما آن زمان هم در جنگ بودیم، البته نه یک جنگ تمام‌عیار، اما در بالاخره جنگ بود و آنطور که تصور می‌کنم، او در آن برهه چنین فرصتی را داشت، اما احتمالا باید به اولویت‌های دیگری می‌رسید.

وی همچنین به این موضوع نیز اشاره کرد که از جانب برخی سیاستمداران «مشخص» در آمریکا، «نشانه‌های خطرناکی در زمینه کاهش کمک به اوکراین وجود داشته و دیده می‌شود.»

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی