تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

گزینه «خاتمی» برای جبهه اصلاحات چه کسی بود؟

«نظر خاتمی روی ریاست زن و ترجیحا با مواضع رادیکال بوده است. علاوه بر آذرمنصوری، شهیندخت مولاوردی نیز برای ریاست جبهه اصلاحات مطرح بود که با نظر منفی اعضای حقیقی جبهه اصلاحات، مشخصا فخرالسادات محتشمی‌پور مواجه می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که مولاوردی، گزینه مدنظر احزاب میانه‌روی اصلاح‌طلب و (خاتمی) بوده است؛ که مخالفت تاجزاده با او از سوی همسر وی به گوش اعضا می‌رسد.»

کد خبر: ۱۵۲۴۱۳
۰۸:۳۸ - ۱۹ تير ۱۴۰۲

گزینه «خاتمی» برای جبهه اصلاحات چه کسی بود؟

دیدارنیوز: نقش‌آفرینی زنان در عرصه سیاست مورد توجه اصلاح‌طلبان است چنانکه آذر منصوری به دبیرکلی بزرگترین حزب اصلاح‌طلب رسید و از شهیدخت مولاوردی به‌عنوان گزینه ریاست جبهه اصلاحات یاد می‌کردند، اما این امر محقق نشد.

دیروز کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم درباره انتخابات سال جاری مجلس گفت: تا آنجا که بنده اطلاع دارم اکثر اصلاح‌طلبان و اصلاح‌گرایان و آنانی که دل در گرو منافع ملت و نظام دارند، اکثریت‌شان برای رساندن صدای بانوان و جوانان در مجلس آتی، خواستارند که نماینده از این قشر به‌خصوص بانوان داشته باشند.

جوان‌تر‌های اصلاحات حامی آذر منصوری

وی درباره ریاست جبهه اصلاحات نیز گفت: برخی جوان‌تر‌های جبهه اصلاحات و اتحاد ملتی‌ها از جمله آقای تاجزاده گزینه‌شان خانم منصوری بود، ولی آن‌هایی که در این جبهه سنی از آن‌ها گذشته زیاد راغب به انتخاب خانم منصوری نبودند و نگاه‌های تندی به مسائل کشور ندارند.

آذر منصوری که در حال حاضر به‌عنوان رئیس جبهه اصلاحات انتخاب شده همزمان دبیرکل حزب اتحاد ملت است که در سال ۸۸ به‌دلیل اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود و دادگاه برای او ۳ سال حبس صادر کرد. صبح نو در گزارشی نوشت: «نظر خاتمی نیز روی ریاست زن و ترجیحا با مواضع رادیکال بوده است. علاوه بر آذرمنصوری، شهیندخت مولاوردی نیز برای ریاست مطرح بود که با نظر منفی اعضای حقیقی جبهه اصلاحات، مشخصا فخرالسادات محتشمی‌پور مواجه می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که مولاوردی، گزینه مدنظر احزاب میانه‌روی اصلاح‌طلب و (خاتمی) بوده است؛ که مخالفت تاجزاده با او از سوی همسر وی به گوش اعضا می‌رسد.»

تعامل مولاوردی نسبت به آذرمنصوری بهتر بود

پیرموذن خاطرنشان کرد: اینکه مطرح می‌شود که گزینه آقای خاتمی برای ریاست جبهه اصلاحات خانم مولاوردی بوده؛ به‌خاطر این است که خانم مولاوردی تعاملش با همه احزاب و اشخاص اصلاح‌طلب بیش‌تر است و قدرت تعامل و قدرت کار اجرایی و مواضع منطقی در خانم مولاوردی خوب است.

علت ریاست یک زن در جبهه اصلاحات

کمال‌الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل به فارس اظهارکرد: دلیل اینکه فضای جبهه اصلاحات به انتخاب یک زن به‌عنوان رئیس جبهه پیش رفت، این بود که بتوانیم آرای قشر خاکستری و برخی از بانوان کشور را جذب کنیم.

در همین راستا در گزارش صبح نو هم عنوان شده که «جریان رادیکال حامی منصوری بر این باور بود که برای انتخاب رئیس جدید، جامعه‌محوری بر حاکمیت‌محوری باید سبقت بگیرد و ترجیح یابد. به‌زعم گروه حامی منصوری، اصلاح‌طلبان باید با انتخاب یک زن، ناآرامی‌های اخیر در کشور را پاسخ بگویند و با گرایش به فردی با مواضع رادیکال، ادعای جامعه‌محوری خود را به واقعیت بدل کنند.»

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم در ادامه گفت: بی‌تردید این امکان وجود داشت که گزینه بهتری برای ریاست جبهه اصلاحات انتخاب بشود و می‌شد با انتخاب گزینه مدنظر آقای خاتمی راه بهتری را جبهه اصلاحات انتخاب کند، اما بازهم یقین دارم خاتمی در پایان با همه اصلاح‌طلبان برای صف‌آرایی در مجلس پیش‌رو صحبت خواهد کرد و در این کارزار برای شکست معاندان داخلی و خارجی، مثل همه دلسوزان نظام حضور پیدا خواهند کرد.

وزارت کشور در حال بررسی محکومیت قضائی آذر منصوری

پیرموذن در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حکم محکومیت قضایی آذرمنصوری، معتقد است: عقل و اصلاح‌طلبی اصیل و منافع ملت ایجاب می‌کند شخصی که به‌عنوان رئیس جبهه اصلاحات انتخاب می‌شود، زمانی‌که احساس می‌کند نقطه ضعفی دارد و حضورش برای جبهه ضررآفرین است و باعث عدم تعامل جبهه اصلاحات با دیگر نهاد‌ها می‌شود؛ کرسی ریاست را تحویل گزینه آقای خاتمی یعنی خانم مولاوردی بدهد.

پیش از این نیز مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره استعلام آذرمنصوری برای ریاست جبهه اصلاحات توضیحاتی را برای «فارس» مطرح کرده و می‌گوید: کمیسیون فراقوه‌ای احزاب پیرامون مساله انتخاب آذرمنصوری به‌سمت رئیس جبهه اصلاحات با توجه به عضویت موثر آذرمنصوری در حزب اتحاد ملت، بررسی‌هایی داشته و با توجه به سوابق محکومیت و تداوم محرومیت اجتماعی در آن بازه زمانی، او امکان عضویت موثر در حزب را نداشته و استعلام جدید سوءپیشینه کیفری آذرمنصوری تکلیف را مشخص خواهد کرد که آیا استعلام قبلی به قوت خود باقی است یا نه؟

مطلب مرتبط:

اصولگرایان به دنبال تغییر رئیس جبهه اصلاحات

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی