تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
درباره مدیر عامل جدید استقلال و چالش‌هایش

خطیر و یک ماموریت خطیر!

بعد از یک سکوت چند روزه معنی‌دار، سرانجام شب گذشته علی خطیر به عنوان مدیر جدید استقلال معرفی شد در حالی که حتی ثانیه‌ها برای نجات استقلال از بحران مهم هستند.

کد خبر: ۱۵۲۳۹۶
۱۶:۱۴ - ۱۸ تير ۱۴۰۲

خطیر و یک ماموریت خطیر!

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: شب گذشته علی خطیر بعد از انتصاب به عنوان سرپرست جدید باشگاه استقلال، سری به ساختمان آبی در سعادت آباد زد، اما کار او از امروز صبح شروع شد. طبق اطلاعات رسیده صبح امروز مدیران باشگاه‌های فوتبال ایران به سازمان بازرسی کل کشور فراخوانده شده‌اند تا درباره ماجرای سقف قرارداد‌ها و سقف هزینه‌کرد باشگاه‌ها در فصل پیش‌رو کاملا توجیه شوند.

جالب است که علی خطیر امروز در جلسه‌ای حاضر شده که خود از طراحان موضوع آن بوده و چند روز قبل توضیح مفصلی در کنار قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال خطاب به مدیران باشگاه‌ها ارائه کرد. برای او البته دغدغه‌ها و مسائل استقلال بسیار فراتر از ماجرای سقف هزینه‌کرد و قرارداد با بازیکنان خواهد بود.

علی خطیر از انگشت‌شمار مدیران فوتبال ایران است که کارنامه قوی و پُر پیمانی در حوزه‌های مختلف فوتبال دارد، آنقدر که اطلاع از دانش و تجربه او این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که چرا به اندازه کافی از توانایی‌هایش استفاده نشده است.

نخبه مهندسی و فوتبال

علی خطیر از جمله افراد معدودی است که در کنکور سراسری کشور، رتبه دو رقمی کسب کرده و در دانشگاه شریف مهندسی خوانده است. بعد توانسته بورس تحصیلی در سویس به دست آورد و از قضا به خاطر حضور در سویس بوده که مسیر زندگی‌اش را به سمت فوتبال تغییر داده است. علی خطیر هم در دانشگاه پلی تکنیک لوزان درس خوانده و هم دوره سخت و فشرده «فیفا مستر» را با بالاترین نمره پشت سر گذاشته و از نگاه مقامات فیفا، یک نخبه در سطح جهانی است.

علی خطیر به خاطر تعهدی که به فیفا داده به فوتبال ایران برگشت و حدود شش سال است که در موقعیت‌های مختلف در فدراسیون و باشگاه‌ها کار کرده است. پس از دورانی که به عنوان معاون اجرایی دبیر کل فدراسیون کار کرد، در باشگاه تراکتور نیز فعالیت داشت و نهایتا در باشگاه استقلال نیز معاونت اجرایی را برعهده گرفت، اما نهایتا نتوانست با امیر حسین فتحی کارش را پیش ببرد.

خطیر یک بار به ۵ سال محرومیت از فعالیت در فوتبال ایران محروم شد که کمیته استیناف این رای را باطل کرد و در موضوع به ریاست رسیدن عزیزی خادم در فدراسیون نیز نقش اصلی را داشت. با این حال او را بیشتر به خاطر آوردن آندره‌آ استراماچونی به باشگاه استقلال در ذهن دارند در حالی که هیچ نقشی در ادامه ماجرا و بیرون رفتن استرا از ایران نداشت.

بدون شک علی خطیر یکی از جوان‌ترین و باهوش‌ترین مدیران فوتبال در ایران است و اتفاقا در شرایطی که مدیران قدیمی و پا به سن گذاشته چندان اثر مثبتی بر مسائل فوتبالی ندارند، ظهور مدیران جوان می‌تواند نویدبخش اتفاقات خوبی در فوتبال ایران شود. با توجه به شدت و بزرگی مشکلاتی که بر باشگاه استقلال و کل فوتبال ایران سایه انداخته، به نظر می‌آید انرژی جوانی و توجه به امکانات مدرن و امروزی است که می‌تواند تکانی به فوتبال ایران بدهد.

با این احوال باید به امثال خطیر میدان بیشتری داد و از آن‌ها حمایت کرد تا گرفتاری‌های کهنه و تکرارشونده که بسیاری از تیم‌ها با آن دست به گریبان هستند به تدریج از تن خسته فوتبال ایران زدوده شوند.

آزمون تازه

باشگاه استقلال که همچنان به دلیل مالکیت دولتی و حاکمیتی دچار مشکلات عجیب و غریب است حالا به آزمون بزرگی برای یک مدیر و یک مربی جوان بدل شده تا شاید توانایی‌های نسل جدید در عرصه مدیرتی بهتر آشکار شود و هوای تازه‌ای در فوتبال ایران وزیدن آغاز کند.

اگر علی خطیر و جواد نکونام بتوانند از میدان مبارزه با مشکلات کهنه و پوسیده فوتبال ایران، پیروز و سربلند بیرون بیایند قطعا راه را برای تغییر نسل و تغییر نگاه به فوتبال ایران باز خواهند کرد به این شرط که مقامات ارشد ورزش و نهاد‌های حاکمیتی که همواره در مسائل فوتبال دخالت کرده‌اند نیز سایه بلند و سنگین خود را از سر این فوتبال رو به زوال کنار بزنند و اجازه رشد و نمو به آن بدهند.

به نظر می‌آید ماموریت سخت و خطیری بر عهده علی خطیر گذاشته شده و در کنار هواداران آزرده و نالان باشگاه استقلال، حتی دیگر فعالان جوان حوزه فوتبال نیز چشم به موفقیت این مدیر جوان و البته جواد نکونام دارند تا شاید از زیر سایه مشکلات خودساخته فوتبال ایران بیرون بیایند.

   

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی