تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
ادامه تشنگی منطقه ملاشیه

تب داغ بی‌آبی بر تن ملاشیه/خوزستان آب دارد اما به ملاشیه نمی‌رسد!

با گذشت سه هفته، هنوز آب منطقه ملاشیه با فشار پایین و در برخی مناطق نیز آب قطع است. ولی هیچ صدایی از شورا در این مورد شنیده نمی‌شود.

کد خبر: ۱۵۲۳۳۵
۱۴:۳۰ - ۱۷ تير ۱۴۰۲

تب داغ بی‌آبی بر تن ملاشیه/خوزستان آب دارد اما به ملاشیه نمی‌رسد!

 

دیدارنیوز‌ خوزستان ـ فاطمه کاظمی: کمتر روزی در اهواز سراغ داریم که حادثه‌ای تلخ، طبیعی دارای منشأ طبیعی یا غیرطبیعی با منشأ انسانی رخ ندهد.

سکوت احتیاطی مسئولان و اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی، گزینشی و ابهام‌آمیز از یک بحران مانند بی‌آبی در نقاط دارای قومیت و فقر و محرومیت‌های نسبی می‌تواند ابعاد فرااجتماعی پیدا کند.

مشکل قطعی آب در ملاشیه هنوز هم حل نشده است

با گذشت سه هفته، هنوز آب ملاشیه با فشار پایین و در برخی مناطق نیز آب قطع است. ولی هیچ صدایی از شورا در این مورد شنیده نشد و هیچ تذکری به شرکت آب و فاضلاب توسط اعضای محترم شورا داده نشد. گفتنی است که ملاشیه در موقع انتخابات، ملکه جمع‌آوری رأی حضرات است.

حتی یک ساعت قطعی آب برای مردم مشکل‌ساز است. چرا باید آب با تانکر به ملاشیه آبرسانی شود؟

بحران آب و تبعات آن تنها به زندگی این منطقه خلاصه نمی‌شود 

‌نا ترازی آب، کام ساکنان ملاشیه را تلخ کرده است. این روزها شهروندان این منطقه مستأصل اقدام جدی در جهت رفع این معضل شده‌اند؛ ملاشیه که در برهوت بی‌آب‌ روزهای طولانی را طی کرده؛ اما تبعات بحران آب به همین‌جا ختم نمی‌شود. گرمای ۴۰ تا ۵۰ درجه خوزستان در وجود بی‌آبی قابل تحمل نیست.

تب داغ بی‌آب بر تن ملاشیه

یک مرد میانسال از ملاشیه می‌گوید: که راهی جز خرید آب نمانده است. تمام این خانه‌ها را بگردید، یک قطره آب برای شستشو و نظافت پیدا نمی‌کنید با اینکه سه هفته از بی آبی در منطقه گذشته است اما هنوز بی‌آب مانده‌ایم.

او توضیح داد: در‌حالی‌که آب رسانی با تانکر از سوی نیروهای سپاه و آتش‌نشانی ارسال می‌شود اما این مقدار کفاف مصرف مردم منطقه با این جمعیت را نمی‌دهد.

مسئولان می‌گویند طرح آبرسانی ضربتی شرایط را تا حدودی به وضعیت عادی بازمی‌گرداند، اما شواهد حاکی است مشکل تأمین آب در ملاشیه همچنان ادامه دارد.

حسرت آب

یکی از اهالی ملاشیه گفت: قریب به یک ماه است، که آب منطقه قطع است. بازدیدهای مسئولین نه تنها اثربخش نبود بلکه هیچ عملکرد مثبتی در تغییر این شرایط نداشت.

خانمی از ملاشیه در گلایه از بی‌آبی می‌گوید: نه آب خوردن داریم، نه شست‌و‌شو داریم، آب نیست؛ بریم پیش کی شکایت کنیم؟ مسئولان خودشان می‌دانند چه خبر است. خودشان حاضرند با بی‌آبی زندگی کنند؟

براساس گزارشات میدانی به نظر می‌رسد که منطقه ملاشیه هنوز با کمبود آب مواجه است و آب شهری به طور منظم و با فشار کافی در آن منطقه فراهم نمی‌شود. مردم مشکلات جدی ناشی از بحران آب در زندگی روزمره خود را تجربه می‌کنند و تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

 علاوه بر این، واکنش و گزینش ناکارآمد مقامات محلی و شورا به وضعیت بحرانی آب، بیشترین نارضایتی و انتقادات را به همراه دارد. بنابراین، مشکلات مربوط به بحران آب در منطقه ملاشیه همچنان ادامه دارد و نیاز به رسیدگی فوری دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی