تیتر امروز

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
دیدار از آخرین وضعیت خانه اندیشمندان علوم انسانی گزارش می‌دهد

یک منبع آگاه: ما هستیم، آن‌ها هم آمده‌اند

چند ساعتی است که خبری مبنی بر پلمب شدن خانه اندیشمندان علوم انسانی در رسانه‌ها منتشر شده است، اما یک منبع آگاه به دیدار گفت: این خانه پلمب نشده و تا نداشتن حکم قضایی تخلیه هم نمی‌شود.

کد خبر: ۱۵۲۲۳۴
۱۶:۵۳ - ۱۴ تير ۱۴۰۲

یک منبع آگاه:ما هستیم آن‌ها هم آمدند

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: خانه اندیشمندان علوم انسانی سالهاست مأمن محققان، نامداران و اندیشمندانی است که سابقه طولانی در عرصه علوم انسانی دارند و خدمات آن‌ها همواره مورد توجه جامعه بوده و هست، اما حالا مسئولان شهرداری که طرف قرارداد این ساختمان هستند تصمیم جدیدی برای آن دارند و از روز گذشته با حضور در این ملک، از کارکنان این خانه خواسته‌اند که وسایل شخصی خود را جمع و ساختمان را ترک کنند.

آگاهی از چند و چون ماجرا و اینکه آیا این خانه توسط شهرداری پلمب شده یا خیر، دیدار را برآن داشت تا در گفت‌و‌گو با مسئولان خانه اندیشمندان علوم انسانی از آخرین وضعیت این مرکز باخبر شود.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود ماجرای دو روز گذشته در خانه اندیشمندان را اینگونه توضیح داد:

"این ملک از سال ۹۳ به صورت حبس مطلق در اختیار خانه اندیشمندان قرار دارد و قرارداد آن با سازمان املاک و مستغلات شهرداری بود، اما پس از سال‌ها، روز گذشته فردی به نام صادقی مدیر کل مطالعات فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران وارد ساختمان شد و گفت باید اینجا را تخلیه کنید."

"از قرارداد حبس مطلق هم برداشت‌های مختلفی می‌شود داشت، اما آنچه مسلم است این است که این یک قرارداد حقوقی است که انحلال آن طی کردن مراحل قضایی را می‌طلبد."

"ما از آن‌ها خواستیم که اگر مدرک یا حکم قضایی دارند، نشان دهند، اما هیچ پاسخ روشنی ندادند و فقط می‌گفتند که باید این مکان را خالی کنید و چند ساعت بعد نگهبان‌ها عوض شدند، اما با این وجود ما ساختمان را تخلیه نکردیم و شب را در ساختمان ماندیم."

این منبع آگاه این را هم اضافه کرد که امروز صبح علاوه بر حضور نگهبان‌های جدید، نیرو‌های اداری هم وارد ساختمان شدند و از ما خواستند که وسایل شخصی مان را برداریم و ساختمان را ترک کنیم، اما ما نگرانیم که اگر از ساختمان خارج شویم دیگر امکان بازگشت را نداشته باشیم.

"زمانی که این اتفاق‌ها افتاد ما در حال برگزاری مراسم بزرگداشت بودیم و تاکنون هم بیش از چهار هزار برنامه در حوزه علوم انسانی برگزار کرده‌ایم".

"ما همچنان منتظر دستور از سوی شخص شهردار یا حکم قضایی هستیم و تا این مدارک ارائه نشود ما ساختمان را تخلیه نمی‌کنیم؛ اگر تخلفی صورت گرفته باشد هم، شهرداری تهران با صلاحیت‌هایی که دارد در برخی قراداد‌ها می‌تواند ورود کند. "
او ادامه داد:" مدیران خانه اندیشمندان معتقدند تخلفی صورت نگرفته که شهرداری بخواهد ورود کند و طرف قرارداد هم راضی به تخلیه نیست."

با گذشت ۲۴ ساعت از تصمیم مدیران شهری، هنوز نه شخص علیرضا زاکانی و نه معاونانش در این زمینه اظهار نظری نکرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
1
زاکانی و دار و دسته اش شهر را با میدان جنگ با دشمن خارجی اشتباه گرفته اند و فکر می کنند هر چه در شهر تهران است مانند غنیمت جنگی باید در اختیارشان قرار بگیرد.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی