تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
گزارش میدانی دیدار؛ پس از قطعی آب در منطقه ملاشیه اهواز

بحرانی دیگر در خوزستان، باز هم آب! / یکی از اهالی: «آب نیست! ما آب نداریم»

پس از قطعی آب در منطقه ملاشیه اهواز و سراسیمه شدن مردم برای یافتن جرعه‌ای آب، خبرنگار سرویس خوزستان دیدارنیوز در خیابان‌های آن منطقه حضور یافت و گزارشی تهیه کرده است.

کد خبر: ۱۵۲۲۰۴
۱۰:۰۰ - ۱۴ تير ۱۴۰۲

بحرانی دیگر در خوزستان، باز هم آب! / یکی از هالی: «آب نیست! ما آب نداریم»

 

دیدارنیوز‌ -‌ سرویس‌ خوزستان ـ فاطمه کاظمی: ملاشیه، یکی از محلات شهر اهواز با جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر، با مشکل کمبود و قطعی آب روبرو است. این معضل در شرایطی که درجه گرما به اوج خود رسیده، برای ساکنان این منطقه قابل تحمل نیست و نشان دهنده نقص جدی در تدبیر منابع آب و توجه نادرست به نیازها است.

آب، یکی از نیازهای اساسی بشر است که برای حفظ سلامتی و زندگی بهره‌وری بالا دارد. اما به نظر می‌رسد که مسئولین برداشت جدی از این نیاز را ندارند. در چشم‌انداز اولیه، مسئولین باید بلافاصله اقدامات لازم را برای رفع مشکل آب در ملاشیه به عمل آورند.

مشاهدات ما از این منطقه نشان می‌دهد که مردم در مورد مشکلات مختلفی از جمله آسفالت بدون استاندارد، فاضلاب، کمبود امکانات فرهنگی و معیشتی، بیکاری جوانان و به‌خصوص کمبود آب شکایت دارند.

یکی از شهروندان این منطقه با ابراز نارضایتی خود، می‌گوید: «وقتی مسئولی به منطقه می‌آید، بهانه می‌آورد که مشکل از لوله‌کشی است، در حالی که در واقع لوله‌کشی مشکلی ندارد. تنها ۲۰ روز پیش، ما آب داشتیم و هیچ کمبود یا قطعی نداشتیم. اما پس از آن به تدریج فشار آب کاهش یافت و بعد از یک هفته به صورت کامل قطع شد تا جایی که مجبور شدیم با تانکرها آب را وارد منطقه کنیم».

این شهروند افزود: « آیا منطقی است که جوانان ما صبح زود تا آخر شب به‌ صورت کارگری و بنایی با مزد روزانه ۲۰۰ هزار تومان برای خرید آب تانکری کوشش کنند؟ کودکان ما در بی آبی به‌ سر می‌برند و افراد مسن بدون یک قطره آب و بدون امکان استحمام در شرایط آب و هوای گرم خوزستان دچار مشکلات جدی هستند».

 شهروند اهوازی دیگری با تکرار حرف های نفر قبلی، گفت: «آب نیست! ما آب نداریم. مسئولان باید به ندای مردم ملاشیه گوش فرا دهند. اینجا همه، از پیر و جوان، کودک و کارگر نه آب برای نوشیدن دارند، نه برای شستشو و نه برای استحمام.

وی افزود: «آب نیست و تانکرها معمولاً به صورت نامنظم و بدون اطلاع قبلی وارد منطقه می‌شوند. شب گذشته در ساعت ۳ صبح، تانکرهای آب به محله آمدند. برخی از خانه‌ها آب دریافت کردند، اما بعضی‌ها نتوانستند قابلمه‌های خود را پر کنند. سوال این است که تا کی می‌خواهیم به این صورت از تانکرها استفاده کنیم؟ در اینجا جمعیت زیادی داریم و بدون آب، امکان زندگی نداریم. این شرایط در هوای خیلی گرم خوزستان، واقعاً سخت است».

به گزارش دیدار؛ با توجه به شرایط نامناسبی که مردم منطقه ملاشیه دارند و تأثیرات منفی کمبود آب بر سلامت و کیفیت زندگی آنان، لازم است که مسئولین این مسئله را جدی بگیرند و به سرعت اقدامات لازم را برای تامین آب مورد نیاز انجام دهند. این شرایط در شان مردم خوزستان ـکه قلب تپنده اقتصاد ایران است ـ نیست. کار دیگری باید کرد، طور دیگری باید دید. انذار؛ این کمبودها مقدمات بحران‌های اجتماعی بزرگی را در دل خود دارد. 

گزارش عکس:

 

     

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی