تیتر امروز

اقتصاددانان به پزشکیان: بودجه نهادهای فاقد نقش عمومی را حذف کنید/ شرايط تعلیق یا انجماد مذاکرات؟/ جو متشنج دانشگاه با حضور رئیس جمهور
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

اقتصاددانان به پزشکیان: بودجه نهادهای فاقد نقش عمومی را حذف کنید/ شرايط تعلیق یا انجماد مذاکرات؟/ جو متشنج دانشگاه با حضور رئیس جمهور

این صد و سی و هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رحیم عبادی: جوانی قربانی اولویت‌های گمشده حکمرانی/ واهمه بخشی از روحانیت از اعتماد به نسل جدید
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «پشت صحنه» با رئیس پیشین سازمان ملی جوانان

رحیم عبادی: جوانی قربانی اولویت‌های گمشده حکمرانی/ واهمه بخشی از روحانیت از اعتماد به نسل جدید

دیدارنیوز در برنامه «پشت صحنه» این بار میزبان رحیم عبادی، رئیس پیشین سازمان ملی جوانان بود. او معتقد است نسلی که روزی مخاطب سازمان ملی جوانان بود، امروز به میانسالی رسیده است.
علی بختیار: مجلس هفتم مقصر اصلی شرایط کنونی است/ قیمت گذاری دستوری یعنی فساد، تبعیض و قاچاق/ احمدی نژاد با طرح هدفمندسازی یارانه آسیب جدی به کشور زد
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی

علی بختیار: مجلس هفتم مقصر اصلی شرایط کنونی است/ قیمت گذاری دستوری یعنی فساد، تبعیض و قاچاق/ احمدی نژاد با طرح هدفمندسازی یارانه آسیب جدی به کشور زد

«تیتر» در یکی دیگر از سری برنامه‌های خود و با توجه به اهمیت افزایش قیمت بنزین به سراغ یکی از نمایندگان پیشین مجلس و عضو کمیسیون انرژی رفت تا در مورد قیمت بنزین حقایق را برای مردم بگوید.
یک کارشناس صنعت و بازار خودرو مطرح کرد

آثار مثبت و منفی واردات خودروهای کارکرده

مجتبی نظری، کارشناس صنعت و بازار خودرو درباره واردات خودرو‌های کارکرده گفت: واردات خودرو‌های کارکرده هم آثار مثبت و هم منفی دارد، باید با قوانین مدون و درست و حسابی این خودرو‌ها وارد و فکری به خدمات پس از فروش آن‌ها شود، درغیر این صورت بیشتر پارکینگ‌ها را از ماشین هایی‌که قابل استفاده نیست، پر خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۵۲۰۶۳
۰۸:۵۲ - ۱۲ تير ۱۴۰۲

واردات خودروهای کارکرده؛ ریزش قیمت‌ها در راه است؟

دیدارنیوز: یک کارشناس صنعت و بازار خودرو بیان کرد: واردات خودرو‌های کارکرده هم آثار مثبت و هم منفی دارد، باید با قوانین مدون و درست و حسابی این خودرو‌ها وارد و فکری به خدمات پس از فروش آن‌ها شود، درغیر این صورت بیشتر پارکینگ‌ها را از ماشین هایی‌که قابل استفاده نیست، پر خواهیم کرد.

مجتبی نظری، کارشناس صنعت و بازار خودرو بیان کرد: دنیا درگیر بحث کرونا و مشکلات تولید در صنعت خودروسازی بوده و خیلی از کمپانی‌ها هنوز نتوانسته‌اند تعهدات خود را برآورده کنند و به سطح تولید قبلی نرسیده‌اند.

نظری افزود: پاکستان، ارمنستان و تاجیکستان کشور‌هایی در دنیا هستند که خودرو‌های کارکرده را وارد می‌کنند، این کشور‌ها از سطح تکنولوژی خیلی کمتری استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: درخصوص واردات خودرو‌های دست دوم بحث هزینه‌های پنهان که شامل تعمیرات، مشکلات خدماتی و عدم تامین قطعات یدکی است مطرح و خیلی مهم است. بسیاری از خودرو‌ها وقتی از چرخه تولید خارج می‌شوند، تهیه قطعات یدکی آن‌ها دچار مشکل می‌شود، به همین دلیل واردات آن‌ها بی کارکرد خواهد بود.

این کارشناس صنعت و بازار خودرو بیان کرد: علاوه بر این مشکلات، به هر حال ارزی هم برای واردات خودرو خارج خواهد شد، برای همین ارزش افزوده و میزان استفاده و کارکرد این خودرو‌ها مهم است. وقتی کشوری ارز مصرف می‌کند، باید برای آن افق بلندمدتی داشته باشد و سرمایه‌گذاری انجام دهد که قابل استفاده باشد.

نظری با بیان این که موضوع دیگر درخصوص واردات خودرو‌های کارکرده بحث تعدیل قیمت‌ها در بازار است، گفت: واردات خودرو‌های باکیفیت با رنج قیمتی بالای ۳۰ هزار و ۴۰ هزار به نفع بازار است، اما در بخش خودرو‌های اکونومی ضربه به بازار خواهد زد و سبب واردات خودرو‌های بی‌مصرف می‌شود که هزینه‌های نگهداری آن‌ها بالاست و مانند کشور‌های دیگر پارکینگی از خودرو‌های بدون کارکرد شکل می‌گیرد. همچنین در خودرو‌های لوکس این اتفاق باعث می‌شود قیمت‌ها خیلی سریع شکسته شوند و به تعادل برسند.

وی تصریح کرد: واردات خودرو‌های کارکرده هم آثار مثبت و هم منفی دارد، باید با قوانین مدون و درست و حسابی این خودرو‌ها وارد و فکری به خدمات پس از فروش آن‌ها شود، درغیر این صورت بیشتر پارکینگ‌ها را از ماشین هایی‌که قابل استفاده نیست، پر خواهیم کرد.

این کارشناس صنعت و بازار خودرو درباره تاثیر تحریم‌ها بر واردات خودرو‌های کارکرده گفت: ما را دارند منع می‌کنند، کشور‌های اروپایی همین الان هم به ما قطعات خودروی لوکس و یا قطعات سی کی دی را نمی‌دهند. شرکت‌هایی مانند پژو، رنو و مزدا برای سی کی دی و برای این که داخل کشور بتوانیم خودرو تولید کنیم ما را تحریم کرده‌اند و این قطعات را تحویل نمی‌دهند، اما ما به دنبال این هستیم که خودرو‌های کارکرده را که با مشکل عظیم معدوم کردن آن‌ها مواجه هستند را وارد کنیم و کار آن‌ها را راحت کنیم.

نظری در پایان تاکید کرد: برای واردات هر برندی باید شرط بگذارند که شرکت مادر سی کی دی و قطعات را به شرکت‌ها تحویل دهد.

ارسال نظرات
امروز سه‌شنبه ۱۸ آذر
امروز سه‌شنبه ۱۸ آذر
امروز سه‌شنبه ۱۸ آذر
امروز سه‌شنبه ۱۸ آذر