تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
یک کارشناس صنعت و بازار خودرو مطرح کرد

آثار مثبت و منفی واردات خودروهای کارکرده

مجتبی نظری، کارشناس صنعت و بازار خودرو درباره واردات خودرو‌های کارکرده گفت: واردات خودرو‌های کارکرده هم آثار مثبت و هم منفی دارد، باید با قوانین مدون و درست و حسابی این خودرو‌ها وارد و فکری به خدمات پس از فروش آن‌ها شود، درغیر این صورت بیشتر پارکینگ‌ها را از ماشین هایی‌که قابل استفاده نیست، پر خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۵۲۰۶۳
۰۸:۵۲ - ۱۲ تير ۱۴۰۲

واردات خودروهای کارکرده؛ ریزش قیمت‌ها در راه است؟

دیدارنیوز: یک کارشناس صنعت و بازار خودرو بیان کرد: واردات خودرو‌های کارکرده هم آثار مثبت و هم منفی دارد، باید با قوانین مدون و درست و حسابی این خودرو‌ها وارد و فکری به خدمات پس از فروش آن‌ها شود، درغیر این صورت بیشتر پارکینگ‌ها را از ماشین هایی‌که قابل استفاده نیست، پر خواهیم کرد.

مجتبی نظری، کارشناس صنعت و بازار خودرو بیان کرد: دنیا درگیر بحث کرونا و مشکلات تولید در صنعت خودروسازی بوده و خیلی از کمپانی‌ها هنوز نتوانسته‌اند تعهدات خود را برآورده کنند و به سطح تولید قبلی نرسیده‌اند.

نظری افزود: پاکستان، ارمنستان و تاجیکستان کشور‌هایی در دنیا هستند که خودرو‌های کارکرده را وارد می‌کنند، این کشور‌ها از سطح تکنولوژی خیلی کمتری استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: درخصوص واردات خودرو‌های دست دوم بحث هزینه‌های پنهان که شامل تعمیرات، مشکلات خدماتی و عدم تامین قطعات یدکی است مطرح و خیلی مهم است. بسیاری از خودرو‌ها وقتی از چرخه تولید خارج می‌شوند، تهیه قطعات یدکی آن‌ها دچار مشکل می‌شود، به همین دلیل واردات آن‌ها بی کارکرد خواهد بود.

این کارشناس صنعت و بازار خودرو بیان کرد: علاوه بر این مشکلات، به هر حال ارزی هم برای واردات خودرو خارج خواهد شد، برای همین ارزش افزوده و میزان استفاده و کارکرد این خودرو‌ها مهم است. وقتی کشوری ارز مصرف می‌کند، باید برای آن افق بلندمدتی داشته باشد و سرمایه‌گذاری انجام دهد که قابل استفاده باشد.

نظری با بیان این که موضوع دیگر درخصوص واردات خودرو‌های کارکرده بحث تعدیل قیمت‌ها در بازار است، گفت: واردات خودرو‌های باکیفیت با رنج قیمتی بالای ۳۰ هزار و ۴۰ هزار به نفع بازار است، اما در بخش خودرو‌های اکونومی ضربه به بازار خواهد زد و سبب واردات خودرو‌های بی‌مصرف می‌شود که هزینه‌های نگهداری آن‌ها بالاست و مانند کشور‌های دیگر پارکینگی از خودرو‌های بدون کارکرد شکل می‌گیرد. همچنین در خودرو‌های لوکس این اتفاق باعث می‌شود قیمت‌ها خیلی سریع شکسته شوند و به تعادل برسند.

وی تصریح کرد: واردات خودرو‌های کارکرده هم آثار مثبت و هم منفی دارد، باید با قوانین مدون و درست و حسابی این خودرو‌ها وارد و فکری به خدمات پس از فروش آن‌ها شود، درغیر این صورت بیشتر پارکینگ‌ها را از ماشین هایی‌که قابل استفاده نیست، پر خواهیم کرد.

این کارشناس صنعت و بازار خودرو درباره تاثیر تحریم‌ها بر واردات خودرو‌های کارکرده گفت: ما را دارند منع می‌کنند، کشور‌های اروپایی همین الان هم به ما قطعات خودروی لوکس و یا قطعات سی کی دی را نمی‌دهند. شرکت‌هایی مانند پژو، رنو و مزدا برای سی کی دی و برای این که داخل کشور بتوانیم خودرو تولید کنیم ما را تحریم کرده‌اند و این قطعات را تحویل نمی‌دهند، اما ما به دنبال این هستیم که خودرو‌های کارکرده را که با مشکل عظیم معدوم کردن آن‌ها مواجه هستند را وارد کنیم و کار آن‌ها را راحت کنیم.

نظری در پایان تاکید کرد: برای واردات هر برندی باید شرط بگذارند که شرکت مادر سی کی دی و قطعات را به شرکت‌ها تحویل دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی