تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

زلزله ۶.۵ ریشتری استان‌های غرب کشور را لرزاند+ اخبار تکمیلی

دقایقی پیش زلزله شهرهای استان های کردستان، لرستان و کرمانشاه لرزاند.

کد خبر: ۱۵۲۰۰
۲۰:۲۷ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - زلزله استان های آدربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام و سلیمانیه عراق را نیز لرزانده است.
زلزله ای که استان های نیمه غربی کشور را لرزاند شدتی به میزان 6.5 ریشتر داشته است
 

اخبار تکمیلی

هنوز آماری از کشته‌ها و مجروحان احتمالی نداریم

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه از اعزام تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده خبر داد.

اکبر آزادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به زلزله ۶.۴ ریشتری سر پل ذهاب اظهار کرد: بلافاصله تیم های ارزیاب از شهرستان های مرزی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی با اشاره به قطع برق شهرستان‌های سر پل ذهاب و گیلانغرب گفت: این کار روند ارزیابی را دشوار کرده است.

آزادی اظهار کرد: اطلاعی از کشته ها و مجروحان احتمالی نداریم و منتظر اعلام نتایج تیم های ارزیابی هستیم.

وی افزود: با اعلام نظر تیم ها در صورت نیاز نیروهای امدادی از مرکز استان اعزام می شوند

تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در پی زلزله کرمانشاه

یدالله شکری در این باره اظهار کرد: به دنبال وقوع این زمین‌لرزه که در ساعت ۲۰:۰۷ امشب در قصر شیرین رخ داد بلافاصله تیم‌های ارزیاب از سوی هلال‌ احمر و استانداری به مناطق تحت تاثیر زلزله به ویژه در هسه شهرستان گیلانغرب، سر پل ذهاب و قصر شیرین اعزام شده و هم‌اکنون اقدامات آنان در حال انجام است.

وی با بیان این که جلسه اضطراری مدیریت بحران نیز تا دقایقی دیگر تشکیل خواهد شد، گفت: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران به منظور اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها فراخوان شده و تمامی دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش کامل هستند.

به گفته وی، این زلزله در مناطق مختلفی از استان کرمانشاه از جمله شهر کرمانشاه نیز احساس شده که در پی آن بسیاری از ساکنان شهرها در خیابان‌ها حضور دارند.

وی با بیان این که توصیه می‌شود مردم فعلا زیر فضاهای مسقف قرار نگیرند، گفت: با توجه به این که این زلزله عمدتا در همان مناطقی که سال قبل نیز تحت تاثیر زلزله قرار گرفته بود رخ داده است بنابراین ممکن است مردم دچار ترس بیشتری شوند اما لازم است خونسردی خود را حفظ و از انجام اقدامات عجولانه پرهیز کنند.

شکری اضافه کرد: تاکنون گزارشی از خرابی و خسارت جانی در این زلزله گزارش نشده است.

همچنین پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از شماری از ساکنان شهرستان‌های قصر شیرین، سر پل ذهاب، دالاهو، کرند، گیلانغرب، کرمانشاه و روستاهای این منطقه حاکی از آن است که این زلزله کاملا در تمامی این مناطق احساس شده و اکثر شهروندان در حال حاضر در بیرون از منازل خود به سر می‌برند.

گزارشی از خسارات جانی و مالی زلزله‌ای ۶.۴ سرپل ذهاب اعلام نشده است؛ قطعی برق در دو شهرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: گزارشی از خسارات جانی و مالی در مناطق زلزله‌زده اعلام نشده است

جلیل بالایی با اشاره به اینکه زلزله‌ای با قدرت 6.4 ریشتر شهرستان‌های غربی استان را لرزاند اظهار داشت: تاکنون گزارشی از خسارات جانی و مالی در مناطق زلزله‌زده اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع با این شدت زلزله آسیب‌هایی ایجاد شده است عنوان کرد: در دو شهرستان قصرشیرین و گیلان‌غرب قطعی برق گزارش شده است و نیروها بلافاصله اعزام شدند.

بالایی با بیان اینکه ستاد هماهنگی بحران تا دقایقی دیگر در استانداری تشکیل می‌شود گفت: تمام نیروهای امدادی و اعضای ستاد شهرستان‌ها در آماده باش هستند و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه تمام امکانات به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شود افزود: همشهریان در استان همچون گذشته خونسردی خود را حفظ کنند و اعضای ستاد بحران و امکانات لازم در کنار مردم استان حضور دارند.

ریس سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

مرتضی سلیمی با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری شامگاه امشب در کرمانشاه، گفت: ۶ تیم ارزیاب هلال‌ احمر از شهرستان‌های قصرشیرین و گیلانغرب به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شده اند.

وی افزود: زلزله در مناطقی رخ  داده است که به تازگی و پس از زلزله سال گذشته، بازسازی شده است.

 دستور ویژه وزیر کشور به رئیس سازمان مدیریت بحران

در متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی آمده است:

بسمه تعالی

ریاست محترم سازمان مدیریت بحران

سلام علیکم

با عنایت به وقوع حادثه دردناک زلزله در غرب کشور ضرورت دارد به تمامی واحدها و سازمان ها و ارگان های امدادرسان به منظور ارائه خدمات سریع به سانحه‌دیدگان آماده‌باش لازم ابلاغ گردد و به سرعت به مناطق زلزله‌زده اعزام شوند. همچنین استان های همجوار نیز تمامی امکانات و توانمندی های خود را برای خدمت رسانی آماده ساخته تا در صورت نیاز در اسرع وقت عازم مناطق مورد نیاز شوند. نجات جان هموطنان و امداد و اسکان زلزله زدگان در محیط های امن در صدر اقدامات آن ستاد قرار گیرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور

 

آب ۳۵ روستای پلدختر وصل شده است

مدیر عامل شرکت آبفای لرستان گفت: از مجموع ۶۰ روستایی که با قطعی آب مواجه بودند، آب ۳۵ روستا وصل شده است.

علیرضا کاکاوند در گفت‌وگو با ایسنا ـ منطقه لرستان، اظهار کرد: مشکل برق روستاها نیز  مرتفع و به دنبال آن آب این روستاها وصل شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۶۰ روستایی که با قطعی آب مواجه بودند، آب ۳۵ روستا وصل شده است.

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان بیان کرد: روستاهای باقی‌مانده دچار شکستگی زیاد لولههای انتقال آب شدند که تمام اکیپ‌ها در حال انجام کار بوده و امیدواریم در اسرع وقت مشکل آب این روستاه نیز برطرف شود.

 آخرین وضعیت سوخت‌رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه

سیدمحمدرضا موسوی خواه ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله در استان کرمانشاه و منطقه سرپل ذهاب اعلام کرد: بر اساس آمادگی های پیش بینی شده  شرکت ملی پخش در تامین و توزیع سوخت این مناطق در شرایط بحرانی، شرایط تامین و توزیع سوخت و فراورده های نفتی در مناطق زلزله زده مطلوب است.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه کرمانشاه در ستاد این شرکت، ستاد بحران تشکیل شد و این شرکت آمادگی کامل خود را جهت تامین سوخت تمامی وسایل امدادی، اعم از خودروها و بالگردهای ارگان های امدادرسان اعلام می کند.

به گفته موسوی خواه ذخایر سوخت منطقه زلزله زده نیز بسیار مطلوب است.

 آخرین وضعیت شهرستان‌های سر پل ذهاب و قصر شیرین پس از زلزله ۶.۴ ریشتری

محبت جمالی‌نیا اظهار کرد: این زمین‌لرزه باعث مصدومیت تعدادی در این شهرستان شده که در بیمارستان تحت مداوا هستند.

وی گفت: ریزش دیوار بر اثر وقوع این زمین لرزه داشته ایم اما آماری از تخریب کامل تا این لحظه گزارش نشده است.

جمالی‌نیا گفت: برق نیمی از شهر وصل شده است.

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین نیز گفت: خوشبختانه این زمین لرزه تلفاتی نداشته اما تعدادی مصدوم شده‌اند که هم اکنون در بیمارستان در حال مداوا هستند.

وی گفت: مشکل خاصی در شهرستان نداریم و اوضاع تحت کنترل است.

 پیگیری رئیس‌جمهور از زلزله کرمانشاه

اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اظهار کرد: دقایقی پس از زمین لرزه دستور تشکیل جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران در کرمانشاه صادر شده و همزمان تیم‌های ارزیاب از سوی هلال‌احمر، استانداری و دیگر دستگاه‌ها به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شدند.

وی با بیان این که سازمان مدیریت بحران نیز نسبت به هماهنگی و ارتباط میان دستگاه‌ها اقدام کرد، گفت: در حال حاضر برابر گزارش‌های اولیه تعدادی از ساکنان در مناطق زلزله زده به ویژه در قصر شیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب دچار مصدومیت شدند که البته اکثر این افراد مصدومیتشان سطحی بوده است.

نجار با بیان این که تمامی دستگاه‌های امدادی در سطح کرمانشاه در حالت آماده‌باش بوده و در استان‌های معین دستگاه‌های امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند، خاطرنشان کرد: تاکنون نیازی به اعزام نیروی امدادی از دیگر استان‌ها به کرمانشاه نبوده اما در صورت نیاز این اقدام انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به دستور وزیر کشور در مورد این زمین‌لرزه اظهار کرد: تمامی گزارش‌ها از اقدامات انجام شده در پی این زمین‌لرزه به اطلاع وزیر کشور و از طریق ایشان به اطلاع رئیس‌جمهور رسیده و رئیس‌جمهور و وزیر کشور دستورات لازم را نیز در این زمینه صادر کرده‌اند.

وی با بیان این که ارزیابی و رصد مناطق تحت تاثیر زلزله همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش‌های اولیه امیدواریم که این زلزله خسارت بیشتری نداشته باشد و تاکنون نیز برابر گزارش‌های دریافتی مورد فوتی ناشی از این زلزله گزارش نشده و مصدومیت‌ها نیز همانطور که گفته شد عمدتا سطحی بوده و به شکل سرپایی درمان شده است.

نجار با اشاره به اخبار منتشر شده از زمین‌لرزه اظهار کرد: لازم است شهروندان در سراسر کشور و به ویژه ساکنان مناطق تحت تاثیر زلزله آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و تنها اخبار را از رسانه‌ها و منابع رسمی پیگیری کنند.

نرگس کلباسی: فعلا تلفات نداشتیم

نرگس کلباسی یک فرد کمک کننده به زلزله زدگان کرمانشاه در توییتی نوشت که آمار دقیق از تلفات نداریم و دسترسی به اینترنت بسیار ضعیف است.

زلزله ۶.۵ ریشتری استان‌های غرب کشور را لرزاند+ اخبار تکمیلی

اطلاعیه هلال احمر در پی وقوع زلزله کرمانشاه

با توجه به وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری در کرمانشاه، جمعیت هلال احمر در اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر لزوم حفظ آرامش و خونسردی، از هموطنان خواست به شایعات توجه نکرده و اخبار را تنها از منابع رسمی پیگیری کنند.

در این اطلاعیه با اشاره به لزوم حفظ آرامش و خونسردی در مواجهه با زلزله تاکید شده است که تیم‌های ارزیاب هلال احمر شامل۱۸ تیم ارزیاب از کرمانشاه، ٨ تیم آنست و ٨ تیم آوار از استان‌های لرستان، کردستان، همدان و ایلام به منظور برآورد میزان خسارات احتمالی در روستاهای منطقه زلزله زده حضور دارند.

با توجه به وقوع زلزله در کرمانشاه بالگردهای هلال‌احمر در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار  و همچنین تیم‌های استان‌های معین به حالت آماده‌باش درآمدند تا در صورت نیاز برای امدادرسانی در نخستین ساعات روز اقدام کنند.

بنابراین از مردم درخواست می‌شود ضمن خودداری از سفر یا تردد در مناطق زلزله زده، اخبار را تنها از منابع رسمی پیگیری کنند و از دامن زدن به شایعات و بازنشر اخبار بدون منبع موثق خودداری کرده تا آرامش روانی به جامعه بازگردد.

 ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان پلدختر دچار خسارت شده است

حبیب جمشیدی با بیان اینکه ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان پلدختر دچار خسارت و ریزش شده است، افزود: تردد در این راهها وجود دارد اما نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.

وی با بیان این که انسداد در هیچ راه روستایی شهرستان وجود ندارد، ادامه داد:  فقط راه دسترسی روستای "چم‌گردله" مسدود است که اهالی آن میتوانند تنها از طریق روستای چم مهر تردد کنند.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: مسیرهای اصلی استان همه باز هستند.

جمشیدی عنوان کرد: ابنیههای فنی در این شهرستان خسارت زیادی دیدند.

وی یادآورشد: توصیه میشود رانندگان حتیالمقدور از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

 فرماندار قصر شیرین: کشته نداشتیم

مرادعلی تاتار افزود: زلزله قصرشیرین باعث زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر شد که اکثر آنها به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی خاطرنشان کرد: فقط سه تا چهار نفر نیازمند خدمات درمان بیشتر بودند که به مراکز درمانی کرمانشاه اعزام شدند.

به گفته این مسئول، اکنون بیمارستان قصر شیرین مشکلی در پذیرش مصدومان ندارد و در صورت کمبود ظرفیت، اعزام مجروحان به سایر مراکز درمانی استان انجام خواهد شد.

تاتار از برقرار بودن برق، آب و گاز تمامی نواحی زلزله زده در شهر و روستاها هم خبر داد و تاکید کرد: تمام راه‌های دسترسی قصرشیرین باز است.

فرماندار قصرشیرین یادآور شد: طبق گزارشاتی که تاکنون رسیده تخریب شدیدی بر اثر این زلزله در شهرستان نداشتیم.

منبع: جماران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی