تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
پلیس به دنبال پاکسازی میدان کنکورد است

ادامه ناآرامی‌ها؛ فرانسه اتهامات نژادپرستی را رد کرد

پس از ناآرامی‌ها و اعتراضات اخیر در فرانسه به دلیل کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به نام ناهل توسط پلیس، دولت فرانسه اتهامات سازمان ملل در مورد وجود دیدگاه‌های نژادپرستانه در میان نیرو‌های پلیس را رد کرد. وزارت خارجه فرانسه گفت: «هرگونه اتهام نژادپرستی یا تبعیض سیستماتیک در نیروی پلیس فرانسه کاملا بی‌اساس است.»

کد خبر: ۱۵۱۹۳۰
۰۹:۰۷ - ۱۰ تير ۱۴۰۲

ادامه ناآرامی‌ها؛ فرانسه اتهامات نژادپرستی را رد کرد

دیدارنیوز: اعتراضات در فرانسه به کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به نام ناهل توسط پلیس، همچنان ادامه دارد. تداوم اعتراضات در روز جمعه باعث شد که از اواسط روز، اختلالاتی در سیستم حمل و نقل عمومی شهر‌های مختلف فرانسه (از جمله در پاریس با تخریب ۱۲ اتوبوس) بوجود آید.

به گفته مقامات حمل و نقل عمومی پاریس، اتوبوس‌ها پس از پرتاب چند کوکتل مولوتف خسارت زیادی دیدند، اما به کسی آسیب نرسید.

به این ترتیب فعالیت حدود ۲۳ خط از مجموعه ۳۵۰ خط اتوبوس پاریس روز جمعه به حالت تعطیل درآمد. مسیر حرکت تراموا‌ها بسته شد و در سایر خطوط، یا خدماتی جزئی ارائه شد و یا سرویس‌دهی با تاخیر‌های زیاد همراه بود.

مقامات در شهر مارسی که دومین شهر بزرگ فرانسه محسوب می‌شود، پس از خشونت‌های اخیر تصمیم به ممنوعیت برگزاری تظاهرات عمومی گرفتند. فعالیت تمام وسایل حمل و نقل عمومی نیز در مارسی از ساعت ۱۹ روز جمعه متوقف شد.

بنا بر اعلام ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه، از شامگاه پنجشنبه تا اواسط روز جمعه در مجموع ۸۷۵ نفر در سراسر فرانسه دستگیر شدند. به گفته او ۴۵ هزار پلیس و ژاندارم نیز به همراه واحد ویژه در چندین شهر مستقر شده‌اند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز از والدین خواست تا فرزندان خود را از خیابان دور کنند. او گفت که به نظر می‌رسد برخی از جوانان در حال انجام بازی‌های ویدئویی خشونت آمیز در خیابان هستند و افزود: «این وظیفه والدین است که فرزندان خود را در خانه نگه دارند. وظیفه دولت نیست که به جای آن‌ها عمل کند.»

او در سخنانی در نشست اتاق بحران وزرا نیز «بهره برداری غیرقابل قبول از مرگ این نوجوان» را محکوم کرد.

توقف فعالیت حمل و نقل عمومی در مرز فرانسه و سوئیس

حرکت تراموا‌ها و اتوبوس‌های عمومی فرامرزی ژنو، عصر جمعه به دنبال اعتراضات فرانسه در مناطق مرزی متوقف شدند.

در بیانیه اپراتور حمل و نقل عمومی ژنو این طور نوشته شده که این تصمیم، در واکنش به محدودیت‌های فرانسه برای حمل و نقل عمومی عصر روز جمعه اتخاذ شده است.

بریتانیا نیز به شهروندانی که به فرانسه سفر می‌کنند در مورد ناآرامی‌ها هشدار داد. در تازه‌ترین توصیه وزارت خارجه بریتانیا آمده است: «از ۲۷ ژوئن، شورش‌هایی در سراسر فرانسه رخ داده است. مکان و زمان وقوع شورش‌ها غیرقابل پیش‌بینی است. (بریتانیایی‌ها) باید رسانه‌ها را زیر نظر داشته باشند و از رفت و آمد در مناطقی که شورش در آنجا جریان دارد، خودداری کنند.»

پلیس به دنبال پاکسازی میدان کنکورد است

شامگاه جمعه پلیس پاریس برای پاکسازی معترضان از میدان کنکورد اقدام کرد و پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات پاکسازی میدان کنکورد ادامه خواهد داشت.

طبق گزارش‌ها همچنین مرد جوانی پس از پریدن از ساختمانی در جریان شورش‌ها جان خود را از دست داده است.

دولت فرانسه همچنین اتهامات سازمان ملل در مورد وجود دیدگاه‌های نژادپرستانه در میان نیرو‌های پلیس را رد کرد. وزارت خارجه فرانسه گفت: «هرگونه اتهام نژادپرستی یا تبعیض سیستماتیک در نیروی پلیس فرانسه کاملا بی‌اساس است.»

وزارت کشور فرانسه در فرمانی سراسری، خدمات اتوبوسرانی و تراموا در سراسر کشور را از ساعت ۹ شب روز جمعه متوقف و فروش وسایل آتش بازی را ممنوع اعلام کرد و خواستار آن شد که از فروش و حمل و نقل قوطی‌های بنزین، اسید و سایر مایعات قابل اشتعال جلوگیری شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی