تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
گزارش ویژه دیدار از نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲

ستاره‌های «آفرینش» با نگاهی به فردا

در کنار نام‌‌آوران حوزه تجارت و صنایع الکترونیک و کامپیوتر، امسال شرکت آفرینش وی سی زیرمجموعه هلدینگ بزرگ آفرینش نیز به همراه چند زیرمجموعه خود در نمایشگاه الکامپ شرکت جسته است.

کد خبر: ۱۵۱۸۹۱
۱۸:۵۵ - ۰۷ تير ۱۴۰۲

ستاره‌های «آفرینش» با نگاهی به فردا

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیک ایران موسوم به «الکامپ»، از چهارم تیر ماه آغاز شده و طبق اعلام رسمی ستاد برگزاری، ۴۸۰ شرکت‌کننده در این دوره حضور پیدا کرده‌اند. در کنار شرکت‌های داخلی، ۵۰ شرکت نیز از کشور‌های ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق در این نمایشگاه حضور دارند.

بر اساس اعلام رسمی، شعار امسال «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» است و این نمایشگاه در هشت بخش اصلی شامل الکترونیک صنعتی، کامپیوتر و سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات مرتبط، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات صوتی و تصویری، تجهیزات مخابراتی، تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل و خدمات فنی و پشتیبانی برگزار می‌شود.

نمایشگاه الکامپ به نوعی در برگیرنده شرکت‌هایی است که به آینده توجه دارند و صنایع و خدمات مربوط به فناوری‌های آینده‌نگر را دنبال ارائه می‌کنند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از ۴ تا ۸ تیرماه هر روز از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای علاقمندان است.

نخستین حضور هلدینگ آفرینش در الکامپ

در کنار حضور نام‌های بزرگ و کوچک حوزه تجارت و صنایع الکترونیک و کامپیوتر، امسال شرکت آفرینش وی سی زیرمجموعه هلدینگ بزرگ آفرینش نیز به همراه چند زیرمجموعه خود در نمایشگاه الکامپ شرکت جسته است. این نخستین تجربه حضور شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ آفرینش در نمایشگاه معتبر الکامپ است.

غرفه آفرینش وی سی در سالن ۸ و در فاصله نزدیک با ورودی شمالی این سالن قرار دارد و ساخت دکور و چیدمان غرفه را نیز همکاران فنی و مهندسی هلدینگ آفرینش طراحی و اجرا کردند و نمایندگان شرکت آفرینش وی سی، کاتالیست، صندوق نصیر، اینویژن، هِموند و ماپرا در غرفه استقرار یافتند.

ستاره‌های «آفرینش» با نگاهی به فردا

مهمانان ویژه

در طول برگزاری نمایشگاه، هر ۶ شرکت زیرمجموعه صندوق خطرپذیران آفرینش ضمن برقراری ارتباط مستقیم با بازدیدکنندگان، جلسات رو در رو نیز با مهمانان خاص و مدیران دیگر شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تدارک دیدند که طبیعتا در راستای حضور پررنگ در زمینه‌های خاص خود عامل موثری خواهد بود.

حضور دکتر محمود افضلی مدیر عامل هلدینگ آفرینش در روز سوم نمایشگاه یکی از اتفاقات جذاب بود و در پایان این اتفاق نیز عکس دسته‌جمعی با همه نیرو‌های حاضر در غرفه به یادگار تهیه شد.

مهمان ویژه روز چهارم نمایشگاه در غرفه آفرینش وی سی نیز دکتر محمد رضا صادقی نژاد رئیس هیات مدیره هولدینگ آفرینش بود که با حضور در کنار همه عوامل آفرینش وی سی، از چند و چون فعالیت‌های آنها پرسید و آنها را به جدیت بیشتر تشویق کرد. دکتر صادقی نژاد نوید داد که همه شرکت‌های فعال هولدینگ آفرینش در نمایشگاه‌های آتی با قدرت بیشتری حضور خواهند یافت.

ستاره‌های «آفرینش» با نگاهی به فردا

ستاره‌های «آفرینش» با نگاهی به فردا

 

اتفاق جذاب دیگر نیز حضور تعدادی از نوجوانان تحت سرپرستی خیریه مشیز (واحد شهر ری) بود که در روز دوم برگزاری نمایشگاه اتفاق افتاد و لحظات جذابی را برای حاضران در غرفه به وجود آورد. نوجوانان خیریه با نظم و ترتیب در غرفه حاضر شدند و توضیحات مبسوط هر یک از نمایندگان شرکت‌ها را در زمینه فعالیت آن‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری، مفهوم استارتاپ و تولید ثروت شنیدند.

در روز سوم نمایشگاه نیز تعدادی از کودکان خیریه مشیز واحد قزوین به نمایشگاه آمدند و با خودشان شور کودکانه و سوال‌های مربوط به حال و هوای نمایشگاه به ارمغان آوردند. کودکان خانه مشیز قزوین،هدایای ویژه‌ای نیز دریافت کردند تا با لبخند الکامپ را ترک کنند.

ستاره‌های «آفرینش» با نگاهی به فردا

در دومین روز از برگزاری نمایشگاه الکامپ آرمان صفایی مدیرعامل شرکت تریبون میهمان غرفه آفرینش وی سی بود. دکتر قدوسی مدیرعامل آفرینش وی سی در باب همکاری های دوجانبه در داخل و خارج از ایران با ایشان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

غرفه آفرینش وی سی در روز سوم میزبان معاونان و مدیران کل پارک فناوری پردیس نیز بود. این مهمانان به همراه مدیران شرکت‌های خطرپذیران آفرینش و زیرمجموعه‌ها در زمینه شتاب‌دهنده‌ها به گفت‌وگو نشستند.

ستاره‌های «آفرینش» با نگاهی به فردا

 

۶ ستاره از هولدینگ آفرینش

هر یک شش شرکت مرتبط با آفرینش وی سی در فضای کاری متنوع و متفاوت، اما با هدف شناساندن خود به حوزه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نوین در الکامپ حضور یافته‌اند. این هم‌افزایی البته با حضور دکتر محمد رضا قدوسی به عنوان مدیر عامل صندوق خطرپذیران آفرینش و همچنین سرکار خانم دکتر نسیم نعمتی مدیر سرمایه‌گذاری و پورتفولیوی آفرینش وی سی معنا پیدا کرد.

دکتر نسیم نعمتی درباره نخستین حضور آفرینش وی سی در الکامپ به دیدار گفت: «حضور در نمایشگاه الکامپ بسیار به موضوع فعالیت و ماموریت آفرینش وی سی مربوط است. هدف اصلی ما سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و توسعه فضای نوآوری است. در این نمایشگاه در صدد ایجاد روابط موثر و تقویت روابط قبلی هستیم و پیدا کردن کسب و کار‌های مستعد و مفید و ایجاد و تحکیم روابط نیز از دیگر اهداف ماست. به همین دلیل با شرکت‌های زیرمجموعه‌مان در الکامپ حضور پیدا کردیم تا دستاورد‌های این مجموعه بزرگ شناخته شده و موقعیت‌های آینده هم شناسایی شود.»

دیدارنیوز با شرکت‌های زیرمجموعه آفرینش وی سی حاضر در غرفه گفت‌وگو کرده که در ادامه آن را خواهید خواند:

ماپرا

«نرم‌افزار ماپرا اولین و تنها نرم‌افزار ابری و یک‌پارچه رستوران، فست فود و کافی شاپ است.» با این مقدمه خانم دکتر مریم یارمحمدی درباره شرکت تحت مدیریتش و محصول اصلی آن چنین توضیح می‌دهد: «نرم افزار ما مرتبط است با هر گونه خدمات فروش و هرآنچه که به فروش رستوران‌ها چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری ارتباط دارد. هر مسئله‌ای که به ارتباط با مشتریان، جذب آنها و تلاش برای حفظ آنها با استفاده از راهکارهای بازاریابیِ بازگشتی و کاهش هزینه‌ها، کنترل موجودی و از این دست مربوط می شود در نرم افزار ما قابل بررسی و اندازه‌گیری است، آن هم از هر جایی که مالک می‌تواند به اینترنت وصل شود.»

ستاره‌های «آفرینش» با نگاهی به فردا

دکتر یارمحمدی مدیرعامل ماپرا در مورد دلایل حضور این شرکت در الکامپ نیز گفت: «هدف ما از حضور در الکامپ گسترش فعالیت‌هایمان در حوزه‌های متنوع و ارتباط با دیگر اصناف است. نگاه ما این است که در حوزه های دیگر هم ورود و با اصناف دیگر نیز همکاری کنیم که در آن صورت الکامپ تاثیر مستقیمی روی این هدف‌گذاری خواهد داشت.»

دکتر یارمحمدی گفت: «از حضور خطرپذیران آفرینش در این نمایشگاه خوشحالم چرا که حضور در الکامپ فرصتی است برای جذب استارتاپ‌ها، تقویت روابط، دیده شدن در اکوسیستم و در کنار همه اینها برندینگ مجموعه. با توجه به اینکه ماپرا تمرکز اصلی‌اش روی صنف رستوران‌ها و کافه‌هاست، الکامپ شاید به صورت مستقیم تاثیرگذار نباشد اما برای دیده شدن در اکوسیستم حوزه آی تی و برندینگ خود مجموعه حتما موثر است.»

کاتالیست

میز شرکت کاتالیست نیز از جمله کانترهای پرمراجعه غرفه آفرینش بود. مهندس محمد جواد هوشمند مدیر عامل اکو سیستم نوآوری کاتالیست درباره حضور این شرکت در الکامپ گفت: «برند کاتالیست ذیل برند آفرینش وی سی تعریف شده و به دنبال اکوسیستم نوآوری است. مهندس هوشمند در این باره می‌گوید: نمایشگاه الکامپ فرصتی عالی برای دیدن و دیده شدن در اکوسیستم فناوری ایران است و اکوسیستم نوآوری کاتالیست نیز با حضور در پاویون وی سی آفرینش، از این فرصت در جهت تقویت کانال‌های ارتباطی با فعالان این حوزه، نهایت تلاش خود را خواهد کرد. کاتالیست در این نمایشگاه با نمایش سه بازوی اصلی فعالیت خود یعنی فضای کار اشتراکی، استارتاپ استودیو و شتاب‌دهنده، توجه استارتاپ‌ها و کارآفرینان را به خود جلب کرده و امیدواریم همکاری‌های خوبی از همین مسیر برای ما شکل بگیرد و برند آفرینش به عنوان برندی حرفه‌ای و اکوسیستم‌ساز در حوزه فناوری کشور شناخته شود.

ستاره‌های «آفرینش» با نگاهی به فردا

ایجاد فضای اشتراکی برای جذب فری‌لنسر‌ها و تیم‌ها می‌تواند منجر به همکاری بین آن‌ها شود و در عین حال وجود کافه در این فضا نیز می‌تواند فضا را برای راه‌اندازی رویداد‌ها و همایش‌های اکوسیستم نوآوری است. همچنین استارتاپ استودیو نیز محل مناسبی برای شکل‌گیری ایده‌های آفرینش وی سی با حضور یک پنل تخصصی خواهد بود که هم‌اکنون ۶ ایده در حال طی کردن مراحل تکوین و بررسی است و یک استارتاپ هم در مرحله شکل‌دهی است.

صندوق نصیر

مهندس یونس حمیدی، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری خواجه نصیر درباره این شرکت گفت: صندوق نصیر با مشارکت بخش خصوصی و همکاری دولت تاسیس شده و کار اصلی ما در این استارتاپ، ارائه خدمات مالی و سرمایه گذاری به شرکت‌ها و استارتاپ‌ها است. ما مجوز خود را در سال ۱۴۰۰ از معاونت علمی و شورای راهبری ریاست جمهوری دریافت کرده و حدود یک سال است که فعالیت خود را شروع کرده‌ایم.

ستاره‌های «آفرینش» با نگاهی به فردا

یونس حمیدی که فوق لیسانس اقتصاد و DBA از دانشگاه تهران دارد، افزود: هدف اصلی ما از حضور در نمایشگاه الکامپ، شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در کنار شبکه‌سازی است. با اینکه پیش از این با نمایشگاه الکامپ آشنا بودیم، اما این نخستین حضور ما در این نمایشگاه بین‌المللی تحت عنوان صندوق نصیر است. الکامپ مهم‌ترین نمایشگاه فعالان اقتصاد دیجیتال درکشور است، که با توجه به مشارکت همه بازیگران و فعالان این صنعت، فرصت خوبی برای معرفی دستاورد‌ها و پتانسیل‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها به وجود می‌آید. صندوق نصیر این نمایشگاه را به عنوان فرصتی برای معرفی خدمات مالی خود به شرکت‌ها می‌بیند و به دنبال شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در استارتاپ‌های در مرحله A است. حضور صندوق پژوهش و فناوری نصیر در کنار شرکای استراتژیک خود از جمله خطرپذیران آفرینش منجر به توسعه شبکه ارتباطی و اطلاعاتی این صندوق با هدف هم‌سرمایه‌گذاری نیز هست.

هموند

یکی از بخش‌های پرطرفدار غرفه آفرینش وی سی در نمایشگاه الکامپ، دیوار محصولات شرکت هِموند بود که در حوزه خانه هوشمند و انترنت اشیاء فعالیت دارد. با اینکه فعالیت این شرکت تناسب بیشتری با نمایشگاه حوزه ساختمان دارد، اما به شکل غافلگیرکننده‌ای در الکامپ نیز مورد توجه قرار گرفت.

مهندس محمد خاکسار، مدیر عامل هموند درباره حوزه فعالیت و هدف این شرکت از حضور در نمایشگاه گفت: «حضور در الکامپ فرصتی است تا فرآیند‌های معرفی محصولات، توسعه بازار، برندینگ و توسعه‌ی ارتباطات B2B شرکت‌های فناور به شکلی موثر پیگیری شود. ایجاد ارتباطات درون‌سازمانی شرکت‌های زیرمجموعه هولدینگ، تعمیق ارتباطات نیروی انسانی و ایجاد روحیه  جمعی در خانواده هلدینگ آفرینش از برکات حضور در نمایشگاه الکامپ است.»

ستاره‌های «آفرینش» با نگاهی به فردا

امیررضا سجودی از دیگر سرمایه‌گذاران این شرکت نیز گفت: «کار اصلی ما در هموند، اینترنت اشیاء در پلت فرم خانه هوشمند است. ما تولیدات سخت‌افزاری خودمان را به نمایشگاه آورده‌ایم و در عین حال به ارائه توسعه زیرساخت خودمان نیز فکر کرده‌ایم. به هر حال الکامپ به ارائه تکنولوژی در حوزه‌های مختلف مشهور است و ما هم از فرصتی که آفرینش وی سی برای ما تدارک دیده سعی کردیم حداکثر استفاده را ببریم. جالب است که در حوزه خانه هوشمند چندان رقیبی در الکامپ ندیدیم.»



  





   

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی