تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
افراد مسموم شده در محدوده سنی ۱۴ تا ۶۸ سال هستند

افزایش آمار مسمومیت الکلی در هرمزگان

محمود حسین‌پور رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در تشریح آخرین وضعیت مسمومیت‌هایی که از اول تیرماه در حاجی آباد آغاز شد، گفت: تاکنون ۲۲ نفر در شهرستان حاجی آباد و ۱۲ نفر در شهرستان بندرعباس با علایم مسمومیت الکلی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

کد خبر: ۱۵۱۷۹۵
۱۱:۲۷ - ۰۶ تير ۱۴۰۲

افزایش آمار مسمومیت الکلی در هرمزگان

دیدارنیوز: مطابق آمار و ارقام ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ۳۴ نفر در شهرستان‌های بندرعباس و حاجی‌آباد بر اثر مصرف مشروبات الکلی دچار مسمومیت شده‌اند.

شرب خمر یکی از مسائلی است که اسلام آن را حرام اعلام کرده، اما با این وجود عده‌ای از روی علاقه یا عناد به سمت و سوی مواد الکلی رغبت پیدا می‌کنند و همین امر نیز کار دستشان می‌دهد مسئله‌ای در فصولی از سال، چند سالی است خود را نشان می‌دهد و مانند یک اپیدمی خود را در استان‌های مختلف به نمایش می‌گذارد و صد البته تاثیرات منفی آن مشکلات و تبعاتی را برای جامعه به همراه می‌آورد.

حاشیه سود بالا در تجارت و فروش مشروبات الکلی و فروش زیرزمینی این محصولات برخی را ترغیب می‌کند تا به سمت و سوی تولید مشروبات تقلبی حرکت کنند مسئله‌ای استعمالش خیلی زود خود را در جامعه نشان می‌دهد و بیمارستان‌ها را مملو از مسمومین ناشی از سو مصرف این ماده‌ی نامبارک می‌کند.

شیوع کرونا در کشور و شایعات در رابطه با تاثیرات مثبت الکل در جلوگیری از ابتلا به کووید موجب شد مصیبتی غم‌بار در کشور پا به عرصه وجود بگذارد که جان برخی از هموطنان را گرفت و موجب از بین رفتن بینایی افرادی در کشور و استان هرمزگان شد، چنانچه در اسفندماه سال ۹۸ قریب به ۱۵۰ نفر جان خود را بر اثر سو مصرف مشروبات الکلی و الکل تقلبی از دست دادند.

اردیبهشت سال ۹۹ نیز سخنگوی وقت وزارت بهداشت اعلام کرد در دو ماه پنج‌هزارو ۱۱ نفر بر اثر مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شده‌اند که از این بین بیش از ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

من حیث المجموع این پدیده شوم سالانه سلامت بسیاری از افراد جامعه را تهدید می‌کند مسئله‌ای امسال نیز خود را در استان البرز و شهر کرج نشان داد و موجب واکنش رئیس قوه قضائیه شد، اما خیلی زود خود را در استان هرمزگان نشان داد و موجب شیوع مسمومیت‌ها در شمال استان و شهرستان حاجی‌آباد شد.

در اولین آماری که طی مسمومیت‌های استان توسط اورژانس استان اعلام شد، یازده نفر توسط الکل تقلبی و متانول مسموم شدند که خیلی زود مسئولان قضایی و انتظامی استان خبر از دستگیری توزیع‌کنندگان الکل تقلبی در استان دادند، اما با این وجود در کمتر از یک هفته شمار مسمومین به ۲۵ نفر افزایش یافت که ۲۰ نفر از آن‌ها در حاجی آباد و پنج نفر نیز در بندرعباس دچار عارضه شده بودند.

محمود حسین‌پور رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در تشریح آخرین وضعیت مسمومیت‌هایی که ازاول تیرماه در حاجی آباد آغاز شد، بیان داشت: تاکنون ۲۲ نفر در شهرستان حاجی آباد و ۱۲ نفر در شهرستان بندرعباس با علایم مسمومیت الکلی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

وی بیان کرد: افراد مسموم شده در محدوده سنی ۱۴ تا ۶۸ سال هستند و ۲۶ نفر با دریافت درمان ترخیص شد و هشت نفر بستری هستند که دو نفر بدحال بوده و تنفس مصنوعی دریافت می‌کنند.

حسین پور با اشاره به اینکه درد‌های شکمی، سردرد، تاری دید، تهوع، استفراغ و در مواردی هم تب از علایم مسمومیت با الکل متانول است، تصریح کرد: افرادی که دارای این علایم هستند باید به سرعت به مراکز درمانی منتقل شوند تا از دیالیز و نابینایی و مرگ جلوگیری شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی