تیتر امروز

امام علی (ع) نسبت و مشروعیت حکمرانی و خلافتش را انتصاب معرفی کرد یا انتخاب مردم؟/ در موضوع حکمرانی،حکومت مشروعیتش باید از مردم و اقبال مردم باشد
در دومین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

امام علی (ع) نسبت و مشروعیت حکمرانی و خلافتش را انتصاب معرفی کرد یا انتخاب مردم؟/ در موضوع حکمرانی،حکومت مشروعیتش باید از مردم و اقبال مردم باشد

در دومین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره حکومت در اسلام از منظر وظیفه‌ی اصلی و فرعی دین و اینکه آیا اسلام دین بما هو است و یا دین وظیفه‌ای برای تشکیل...
سرخ‌ها با سر طلایی «گولسیانی» قهرمان شدند؛ آبی‌ها در حسرت!/ جشن قهرمانی پرسپولیس +ویدیو
پرسپولیس ۱ - ۰ مس رفسنجان، پیکان ۰ - ۲ استقلال

سرخ‌ها با سر طلایی «گولسیانی» قهرمان شدند؛ آبی‌ها در حسرت!/ جشن قهرمانی پرسپولیس +ویدیو

تیم پرسپولیس با ۶۸ امتیاز قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست و سوم شد؛ آن هم چه قهرمانی! تیم اوسمار ویرا تا آخرین لحظات استرس شدیدی داشت و به نظر می‌رسید جام را به استقلال اهدا کرده، اما...

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش: هیچ استانی با مساله کلاس بدون معلم و دبیر مواجه نیست

News Image Lead

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش راهکارهای چندگانه آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیروی انسانی در دوره متوسطه را تشریح کرد.

کد خبر: ۱۵۱۶۸
۱۲:۳۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با پانا درباره تأمین نیروی انسانی در دوره متوسطه آموزش و پرورش گفت: «به دلیل سرعت گرفتن بازنشستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، در سال‌های اخیر با چالش کمبود نیروی انسانی مواجه بوده‌ایم.»

او ادامه داد:‌ «خوشبختانه با راهکارهای چندگانه‌ای که در وزارت آموزش و پرورش بررسی و عملیاتی شد، مدارسمسئله کمبود نیروی انسانی ندارند.»

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: «جبران کمبود نیروی انسانی نیاز به تمهیدات بلندمدتی دارد. ما خروجی بزرگی با عنوان بازنشستگی و در مقابل آن ورودی کمتری از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی داریم.»

عمادی گفت: «ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اجازه داده است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را از طریق آزمون و مصاحبه استخدام کنیم و دو نیم سال آموزش معلمی ببینند. در این سال‌ها با همکاری و تعامل سازمان اداری و استخدامی ردیف‌هایی را سالانه برای جذب نیرو دریافت می‌کنیم که یکی از راه‌های جبران کمبود نیروی انسانی است.»

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «راه دیگر جبران کمبود نیروی انسانی جلوگیری از بازنشستگی همکارانی است که در آستانه بازنشستگی هستند و آن هم از طریق تمدید زمان خدمت همکاران انجام می‌شود.»

او به‌کارگیری حق‌التدریسان، تدریس مدیران و معاونان، سرباز معلم، ‌خرید خدمات آموزشی و برون‌سپاری آموزش‌ها در شاخه کاردانش را از دیگر فعالیت‌های این وزارتخانه اعلام کرد که از این طریق مشکل کمبود نیروی انسانی را مهار می‌کند. او افزود: «هیچ استانی با مسئله کلاس بدون معلم و دبیر مواجه نیست.»


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی