تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

آرامستان ارامنه مسجدسلیمان مرمت شد

یک باستان‌شناس از تکمیل پروژه مرمتی و حفاظتی آرامستان ارامنه مسجدسلیمان خبر داد و گفت: مرمت و ساماندهی محوطه و سنگ قبر‌ها به اتمام رسیده است.

کد خبر: ۱۵۱۶۴۴
۱۰:۳۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۲

آرامستان ارامنه مسجدسلیمان مرمت شد

دیدارنیوز: زیبا صالحی‌فرگنی، با بیان این که آرامستان ارامنه مسجدسلیمان جزئی از تاریخ کشور به حساب می‌آید گفت: این آرامستان از دوران اکتشاف نفت و مربوط به ارامنه‌ای است که در آن دوره تاریخی در این منطقه زندگی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی به رغم کمبود نیرو با تمام توان و به صورت مستمر از این اثر تاریخی و سایر آثار شهرستان بازدید و محافظت می‌کند.

این باستان‌شناس با اشاره به اینکه دورتادور آرامستان ارامنه با دیوار محصور شده است، گفت: مرمت و ساماندهی محوطه و سنگ قبر‌ها به اتمام رسیده است.

صالحی‌فرگنی گفت: نصب تابلو‌های راهنما برای این اثر و برخی دیگر از آثار تاریخی مسجدسلیمان در حال انجام است.

با حفر موفقیت‌آمیز نخستین چاه نفت خاورمیانه در مسجدسلیمان سیل مهاجرت اقوام مختلف در جستجوی کار به این شهرستان شروع می‌شود و ارامنه هم تشکلی کوچک را در اجتماع ۷۲ ملت مسجدسلیمان تشکیل می‌دهند و این آرامستان کوچک یادگاری از حضور مردمی است که دیگر خیلی وقت است از این شهر کوچ کرده‌اند.

قدمت آرامستان ارامنه که در محله نفتون و در کنار گلزار شهدا قرار دارد مربوط به بیش ۱۰۰ سال اخیر است (دوران اکتشاف نفت) و محل دفن ارامنه‌ای است که از نقاط مختلف برای کار به این منطقه آمده بودند. تعدادی از سنگ قبر‌های موجود در آرامستان گرانیتی است و بر روی بعضی از آن‌ها نشان صلیب، ویولن و... نقش بسته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی