تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
عین‌اللهی خبر داد

تعطیلی ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلفات

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفت: حوزه بازرسی وزارت بهداشت به صورت فعالانه کار را پیش برده و تاکنون ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلفات تعطیل شده است.

کد خبر: ۱۵۱۳۴۰
۱۰:۱۶ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

تعطیلی ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلفات

دیدارنیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی از حلقه‌های مختلفی تشکیل شده و برای هماهنگی بین بخش‌ها قرارگاه تدابیر ویژه دارویی تشکیل شده و جلسات آن مرتبا برگزار می‌گردد.

بهرام عین‌اللهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی بیان کرد: زنجیره تهیه دارو و تجهیزات پزشکی فرآیندی است که ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف در آن مشارکت دارند در واقع از حلقه‌های مختلفی تشکیل شده که یکی از این حلقه‌ها وزارت بهداشت است. در فرآیند تهیه دارو و تجهیزات پزشکی علاوه بر قوانین تصویب شده توسط مجلس شورای اسلامی سازمان‌های مختلف دخیل هستند. برای این‌که بتوانیم هماهنگی بین بخش‌ها ایجاد کنیم قرارگاه تدابیر ویژه دارویی را تشکیل دادیم.

وی در ادامه اظهار کرد: این قرارگاه از رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بانک مرکزی و سازمان‌های بیمه‌گر و نهاد‌های نظارتی تشکیل شده است و جلسات آن مرتبا برگزار می‌شود. هدف اصلی آن نیز پیگیری و تامین نیاز‌های دارویی و تجهیزات پزشکی است. یکی از بخش‌هایی که در این حوزه دخیل است گمرک است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه تاکید کرد: اخیرا مشکلی در گمرک رخ داده که حقوق گمرکی مربوط به تجهیزات پزشکی به چهار درصد افزایش یافته بود بدین ترتیب شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی نسبت به ترخیص کالا‌های خود اقدام نمی‌کرده است. جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و این تعرفه از چهار به یک کاهش یافت و اکنون ترخیص تجهیزات پزشکی در حال انجام است. بخشی از مشکلات نیز به تامین ارز باز می‌گردد که خوشبختانه با برنامه ریزی صورت گرفته فرآیند تامین ارز کاملا مشخص شده و امیدواریم با اجرای آن تامین ارز صورت گیرد. تقلیل بروکراسی مربوط به واگذاری مجوز به صنایع تولید تجهیزات نیز در حال انجام است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی مالی نیز فعال است حوزه بازرسی وزارت بهداشت به صورت فعالانه کار را پیش برده و تاکنون ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلفات تعطیل شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی