تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
کویت پهپادهای بیرقدار ترکیه را به ارزش ۳۶۷ میلیون دلار خریداری کرد

اوج‌گیری پهپادها در آسمان خاورمیانه

پس از حضور محسوس پهپادها در جنگ اوکراین و استفاده برخی از کشورهای خاورمیانه از این پرنده کوچک اما تاثیرگذار، کویت هم به جمع دارندگان پهپاد اضافه شده تا آسمان خاورمیانه بیش از گذشته شاهد حضور پهپادها باشد.

کد خبر: ۱۵۱۲۰۵
۱۱:۰۵ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

اوج‌گیری پهپادها در آسمان خاورمیانه

دیدارنیوز: گفته می‌شود کویت تصمیم به این خرید نظامی را بدلیل موفقیت این پهپاد‌ها در از بین بردن استحکامات روسیه در جنگ اوکراین، گرفته است.

کشور کویت قراردادی به ارزش ۳۶۷ میلیون دلار را با شرکت بایکار (Baykar) ترکیه به منظور خرید تعداد نامعلومی پهپاد رزمی بیرقدار تی‌بی۲ به امضا رساند.

به گفته ژنرال فهد الدوسری، رئیس عملیات نیروی هوایی کویت، قرار است این پهپاد‌ها پشتیبانی عملیات‌های مختلف از جمله نظارت بر مرز‌های دریایی و زمینی را برعهده بگیرند.

وی افزود که آن‌ها به عنوان تجهیزات گشت‌زنی می‌توانند با انجام مأموریت‌های شناسایی و ضربت از عملیات‌های جستجو و نجات نیز پشتیبانی کنند.

قرارداد مذکور میان کویت و ترکیه، تامین و نگهداری تجهیزات و تدارکات لازم را نیز دربرمی‌گیرد. شرکت بایکار همچنین امکاناتی را بر پایه استاندارد ناتو در کویت برای تجهیز تسلیحات و ادغام اجزای جنگ الکترونیکی آماده خواهد کرد.

کویت بیست و نهمین کشوری خواهد بود که پهپاد TB۲ را خریداری و راه‌اندازی می‌کند.

ویژگی‌های پهپاد بیرقدار تی‌بی۲

پهپاد جنگی TB۲ ترکیه که توجهات را به خود جلب کرده‌است، پرنده‌ای بدون سرنشین با ارتفاع متوسط و دوربرد است که در اصل برای رفع نیاز‌های نیرو‌های مسلح ترکیه ساخته شده است.

این پهپاد دارای یک سیستم اویونیک اضافی سه‌گانه است که شامل یک میکروکنترلر، کنترل موتور، سیستم پردازش سیگنال موتور و واحد‌های گیرنده جی‌پی‌اس است.

علاوه بر این‌ها، دوربین الکترواپتیکال، دوربین مادون قرمز، فاصله‌یاب لیزری و نشانگر لیزری نیز در آن تعبیه شده است.

پهپاد بیرقدار تی‌بی۲ با موتوری به قدرت ۱۰۰ اسب بخار، می‌تواند با سرعت ۱۲۰ گره (نات) دریایی معادل ۲۲۲ کیلومتر در ساعت پرواز کند. استقامت پروازی این پهپاد نیز ۲۷ ساعت ثبت شده است.

برد پرواز این پهپاد معادل ۱۵۰ کیلومتر است و می‌تواند تا ارتفاع ۸.۲ کیلومتری اوج بگیرد.

ارزیابی میزان موفقیت پهپاد‌ها و آینده جنگ

موفقیت این پهپاد‌های جنگی در خدمت به اوکراین به طور گسترده‌ای در مراحل نخستین درگیری گزارش شده بود و کی‌یف حملات موثر خود را ناشی از کارآیی این پهپاد‌ها خوانده بود. این پهپاد‌ها حتی به عنوان ناجی اوکراین مورد ستایش قرار گرفته‌اند.

ساموئل بندت، تحلیلگر نظامی و کارشناس هواپیما‌های بدون سرنشین، در این‌باره می‌گوید: «ارزیابی کلی چنین پهپاد‌هایی این است که آن‌ها بدون دفاع هوایی و جنگ الکترونیک پیچیده علیه خود می‌توانند به خوبی کار کنند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی