تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خبر داد

شهرک صنایع فرهنگی در پایتخت؛ ۱۰ پردیس برای حمایت از هنرمندان

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از ایجاد ۱۰ پردیس در ۱۰ استان کشور به منظور حمایت از هنرمندان و فعالان این عرصه خبر داد و گفت: تاسیس شهرک فناوری‌های صنایع فرهنگی در پایتخت از دیگر برنامه‌های ما است.

کد خبر: ۱۵۱۰۹۸
۰۹:۰۱ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

شهرک صنایع فرهنگی در پایتخت؛ ۱۰ پردیس برای حمایت از هنرمندان

دیدارنیوز: محمدحسین ایمانی خوشخو در حاشیه نمایشگاه آبادیران با اشاره به برنامه‌های این پارک در سال نامگذاری" رشد تولید و مهار تورم" گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، چهار سال دوم حیات خود را آغاز کرده است. این پارک با استفاده و تکیه بر تجربیات بسیار مفید ۴ سال اول حیاتش تصمیم گرفته است که وارد مرحله جدی در حیطه ارتباطات بین‌المللی و ایجاد بازار‌های فروش محصولات صنایع فرهنگی در راستای افزایش میزان تولیدات شرکت‌های فناور شود.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم توجه بیشتری به حوزه فناوری‌های نرم که بر پایه علوم انسانی استوار است، داشته باشیم.

ایمانی خوشجو افزود: یکی از کار‌های بسیار مهمی که امسال در دستور کار داریم و امیدوارم در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آن آغاز شود، تاسیس شهرک صنایع فرهنگی یا فناوری‌های صنایع فرهنگی در پایتخت است. این شهرک قرار است در مساحت ۳ تا ۴ هزار متر تاسیس شود.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خاطر نشان کرد: با استقرار شرکت‌های حوزه صنایع فرهنگی در این پارک، از محل تولید و فروش و صادرات محصولات این شرکت‌ها، پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تبدیل به یکی از جاذبه‌های فرهنگی و هنری برای گردشگران خصوصا گردشگران خارجی خواهد شد.

به گفته وی، اجرای این طرح در مرحله مکان‌یابی قرار دارد.

وی اظهار کرد: همچنین در حوزه ارتباطات بین‌الملل، شناسایی بازار‌های خارجی برای محصولات فرهنگی این مجموعه و همچنین برقراری ارتباطات با پارک‌های علم و فناوری حوزه فرهنگ با کشور‌های همسایه و آسیایی را امسال در دستور کار خود قرار دادیم؛ مقدمات این کار نیز از سال گذشته آغاز شده است و با تعاملات و رفت و آمد‌هایی که هیات‌های پارک و مراکز خارجی داشتند، قرار است امسال حداقل با ۴ کشور امارات، ترکیه، عمان و هند مراودات علمی و فرهنگی داشته باشیم و از تجربیات یکدیگر بهره ببریم.

ایمانی خوشخو، یادآور شد: از دیگر برنامه‌های ما برای امسال همکاری با دستگاه‌های دیگر از جمله وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه صنایع دستی است. امسال در روز صنایع دستی برنامه‌های مفصلی در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار خواهیم کرد. همچنین در نظر داریم با همکاری و مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حمایت و پشتیبانی از توسعه فناوری‌های نرم، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اقداماتی انجام دهیم. اکنون مقدمات این کار انجام شده است.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: از دیگر برنامه‌های ما برای چهار سال دوم فعالیت این پارک، ایجاد پردیس مناسب برای همه استان‌ها به منظور حمایت از هنرمندان و فعالان این عرصه است. امسال بنا داریم ۱۰ پردیس در ۱۰ استان کشور ایجاد کنیم. همچنین امسال بنا داریم تعداد شرکت‌های این مجموعه را از ۱۴۰ به ۲۲۰ شرکت ارتقاء دهیم.

نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با مشارکت "بنیاد مستضعان"، "کمیته امداد امام خمینی" و "ستاد اجرایی فرمان امام (ره) " با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از ۲۳ خرداد ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده و تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی