تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
نماینده مجلس توضیح می‌دهد

نقش «دولت» در واردات خودرو چیست؟

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس با اشاره به اینکه در واردات خودرو پول است و آن را به شرکت‌های دولتی می‌دهند نه بخش خصوصی!، گفت: یک عددی آن سوی معامله‌ها است که دولت با آن بازی می‌کند؛ مانند سود بازرگانی و حقوق گمرکی و تعرفه خودرو که در اختیار دولت است. چیزی که درون آن پول باشد، طبیعتا می‌‎خواهند در دست شرکت‌هایی باشد که دولت اختیارش را دارد.

کد خبر: ۱۵۱۰۱۳
۱۹:۲۱ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

در واردات خودرو پول است و آن را به شرکت‌های دولتی می‌دهند!

دیدارنیوز: نایب رئیس دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید اظهار داشت: اگر ما واردات هم اجبار کنیم، ممکن است آنقدر مواردی که عرض کردم را دست کاری کنند تا هزینه بالا برود و همین وضعیت امروز باشد. یعنی با این شرایط واردات هم تفاوتی ایجاد نمی‌کند و باز هم هوای همین تولید کم کیفیت داخلی را خواهند داشت و کار به نتیجه نمی‌رسد.

غلامرضا نوری قزلجه، نایب رئیس دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در گفتگو با اقتصادآنلاین در مورد واردات خودرو گفت: چون اراده‌‎ای در حاکمیت به طور کلی برای واردات خودرو نیست، این کار محقق نشده است. با طرح دو فوریتی یک مقدار شاید به این موضوع نزدیک‌تر بشویم.

او در ادامه توضیح داد: آن چیزی که جامعه در واردات خودرو دنبال می‌کنند این است که ماشین‌های خوب به بازار وارد شود و مقداری قیمت‌ها کاهش پیدا کند. اما در همین طرح جدید هم این موضوع تضمین نمی‌شود. یک عددی آن سوی معامله‌ها است که دولت با آن بازی می‌کند؛ مانند سود بازرگانی و حقوق گمرکی و تعرفه خودرو که در اختیار دولت است.

قزلجه تصریح کرد: اگر ما واردات هم اجبار کنیم، ممکن است آنقدر مواردی که عرض کردم را دست کاری کنند و هزینه را بالا برود و همین وضعیت امروز باشد. یعنی با این شرایط واردات هم تفاوتی ایجاد نمی‌کند و باز هم هوای همین تولید کم کیفیت داخلی را خواهند داشت و کار به نتیجه نمی‌رسد. مگر اینکه ما سقفی برای این شرایط بگذاریم و یک کاهشی را برای حقوق کمرگی، تعرفه‌ها و سود بازرگانی در نظر بگیریم تا نتوانند افزایش دهند. در این صورت است که واردات می‌تواند بر کیفیت و قیمت‌ها تاثیر بگذارد. آن موقع می‌توان گفت که یک امیدی برای منطقی‌تر شدن بازار و قیمت خودرو ایجاد می‌شود.

این نماینده مجلس در خصوص این موضوع که چرا واردات خودرو را بخش خصوصی نمی‌‎تواند انجام دهد، گفت: چیزی که درون آن پول باشد، طبیعتاً می‌‎خواهند در دست شرکت‌هایی باشد که دولت اختیارش را دارد. البته در طرح جدید مقداری سعی شده که شخص‌های حقیقی هم بتوانند واردات خودرو داشته باشند. البته اگر به نتیجه برسد و ایراد و اشکال نگیرند. در واقع این امکان را در این طرح دو فوریتی جدید ایجاد شده با آن اصلاحاتی که انجام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی