تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

قالیباف: مصوبات سران قوا برای یک‌سال است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی که گفت چرا لایحه کاهش ۸ درصدی مالیات بر ارزش افزوده واردات کالا‌های اساسی بدون تصویب در مجلس در حال اجراست، بیان کرد: مصوبات جلسات سران قوا برای یکسال است.

کد خبر: ۱۵۰۹۸۵
۱۲:۲۲ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

قالیباف: مصوبات سران قوا برای یک‌سال است

دیدارنیوز: محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (دوشنبه) در تذکری گفت: دولت لایحه دوفوریتی به مجلس برای کاهش ۸ درصدی مالیات بر ارزش افزوده واردات کالا‌های اساسی ارائه کرده که هنوز در مجلس تصویب نشده است. منتها دولت در حال اجرایی کردن این موضوع بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این هفته گذشته وزارت صمت اعلام کرد که آیین نامه واردات خودرو را ابلاغ شده است؛ چرا مجلس را سرکار می‌گذارید؟

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: زنگنه تذکری مطرح کرد درباره ارزش افزوده و کاهش آن از ۹ درصد به یک درصد و بیان کرد که مجلس تصویب نکرد، اما دولت ابلاغ کرد؛ در این باره لازم است توضیح دهم مصوباتی که در جلسه سران قوا از گذشته تصویب شده و یا الان تصویب می‌شود، اگر پس از یک سال به تمدید مجدد نیاز داشته باشد دولت مکلف بوده آن موضوع را در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند تا به قانون تبدیل شود.

مطلب مرتبط:

اندر حکایت «حکم‌رانی نو»!

وی ادامه داد: تصمیمات جلسات سران قوا برای یکسال است و اگر موضوع برای بیش از یک سال تداوم داشته باشد باید مصوبه مجلس داشته باشد بنابراین هم آن کار درست است و هم لایحه دوفوریتی که به مجلس تقدیم شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی