تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در مجلس انقلابی چه خبر است؟

اعتراض شدید یک نماینده به ممنوعیت نطق «علیرضابیگی»/ قالیباف: خارج از دستور صحبت نکنید!

پس از جنجال ممنوعیت نطق نماینده تبریز (علیرضابیگی) این اتفاق با اعتراض شدید برخی نمایندگان از جمله غلامرضا نوری قزلجه مواجه شد که او گفت: اینکه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تصمیمی در باب ممنوعیت نطق این همکارمان گرفته است، بسیار نگران کننده، تأسف بار و خطرناک است. به نظر می‌رسد هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از صلاحیت خود در این حوزه خارج شده و فراتر رفته است و تصمیمش خلاف بین اصول قانون اساسی به ویژه اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی است. پس از این اظهارات، قالیباف رئیس مجلس پاسخ داد: خارج از دستور صحبت نکنید، تذکری که شما به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان داده اید درباره خود شما هم صدق می‌کند.

کد خبر: ۱۵۰۹۶۴
۰۹:۵۶ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

اعتراض شدید یک نماینده به ممنوعیت نطق «علیرضابیگی»/ قالیباف: خارج از دستور صحبت نکنید!

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ممنوعیت نطق نماینده تبریز و تجدیدنظر در این زمینه در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح داد.

غلامرضا نوری قزلجه در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۲ خردادماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به ممنوعیت نطق احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: اینکه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تصمیمی در باب ممنوعیت نطق این همکارمان گرفته است، بسیار نگران کننده، تأسف بار و خطرناک است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از صلاحیت خود در این حوزه خارج شده و فراتر رفته است و تصمیمش خلاف بین اصول قانون اساسی به ویژه اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی است.

وی تأکید کرد: این ممنوعیت اجحاف در حق ملت و به ویژه مردم تبریز است، انتظار داریم هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در رسیدگی‌های خودشان قانون را دقیقاً ملاک عمل قرار دهند و از وضع بدعت‌های خطرناک در مجلس و لطمه به حریت و شجاعت نمایندگان و جایگاه مجلس خودداری کند.

به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در پاسخ به صحبت‌های نماینده بستان آباد گفت: در ابتدا خواهش می‌کنم خارج از دستور صحبت نکنید، تذکری که شما به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان داده اید درباره خود شما هم صدق می‌کند.

وی توضیح داد: طبق آیین نامه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اگر اشکالی بر تصمیمی در این هیأت وجود داشته باشد، هیأت تجدیدنظری تشکیل می‌شود. در اجلاسیه چهارم مجتبی ذوالنوری ریاست هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان را برعهده دارد و اگر موردی برای تجدیدنظر باشد، ایشان حتماً این کار را انجام می‌دهد. در ضمن در دستور اولین جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان همین موضوع قرار دارد.

مطلب مرتبط:

علیرضابیگی: قالیباف و مجلس باید در مقابل تاریخ پاسخگو باشند

قالیباف: «علیرضابیگی» اجازه نطق ندارد!/ صباغیان: این شان نمایندگی نیست

علیرضابیگی: برخی نمایندگان شاسی‌بلند را به نام عروس و دامادشان دریافت کردند!

علیرضابیگی: پلمب مغازه‌ها غیرقانونی است؛ این روند باعث عصبانیت مردم می‌شود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی