تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
آبی‌های منچستر بالاخره طلسم شکنی کردند

سیتی با «پپ» به‌همه چیز رسید!

تیم منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا به سختی از سد اینتر ایتالیا گذشت و سرانجام به عنوانی که آرزوی آن را داشت با هدایت پپ گواردیولا سرمربی پرافتخار خود رسید.

کد خبر: ۱۵۰۸۷۷
۰۸:۱۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

سیتی

دیدارنیوز: منچسترسیتی اگر چه در دیدار با اینتر ضعیف عمل کرد، اما تک گل رودری برای قهرمانی در اروپا کافی بود.

فینال لیگ قهرمانان اروپا از راه رسید؛ اینتر و منچسترسیتی در استانبول برای فتح مهم‌ترین جامی که می‌توانند بالای سر ببرند با یکدیگر می‌جنگند.

اینتر که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۳ بر صفر در مجموع میلان را پشت سر گذاشت در بازی فینال به میزبانی استانبول به مصاف منچسترسیتی رفت.

در حالی که منچسترسیتی بیشتر به عنوان مدعی فینال لیگ قهرمانان اروپا در نظر گرفته می‌شد، اینتر و هوادارانش رؤیای افتخار اروپا را در سر می‌پروراندند. گواردیولا پس از شکست دادن منچستریونایتد در فینال جام حذفی دوباره اورتگا را به نیمکت بازگرداند تا ادرسون به عنوان مرد شماره اول سیتیزن‌ها در چارچوب فلزی این تیم ایفای نقش کند. ترکیب منچسترسیتی برای این بازی به شرح زیر بود؛ ادرسون، آکه، دیاس، آکانجی، استونز، رودری، سیلوا، دی‌بروینه، گوندوگان، گریلیش و هالند.

سیمونه اینزاگی، سرمربی اینتر، برای این بازی، تیمش را با همان ترکیب قابل پیش‌بینی به میدان فرستاد. او از آندره اونانای کامرونی در درون دروازه استفاده کرد؛ سنگربانی که رکورددار کلین‌شیت در یک فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برای اینتر بود و باید برابر خط حمله قدرتمند سیتیزن‌ها قرار می‌گرفت.

نراتزوری به مانند چند فصل اخیر، با ترکیب ۳ دفاعه بازی می‌کند. فرانچسکو آچربی باتجربه وظیفه خطیر مهار کردن ارلینگ هالند را برعهده داشت. آلساندرو باستونی جوان، اما باتجربه در کنار متئو دارمیان، خط دفاع ۳ نفره اینتر را تشکیل می‌داد.

ترکیب اینتر برای دیدار فینال به شرح زیر بود: آندره اونانا، متئو دارمیان، فرانچسکو آچربی، آلساندرو باستونی، دنزل دومفریس، نیکولو بارلا، مارسلو بروزوویچ، هاکان چالهان اوغلو، فدریکو دیمارکو، ادین ژکو و لائوتارو مارتینس

این اولین تقابل ۲ تیم در تاریخ ۲ باشگاه بود، اتفاقی که آخرین بار در فینال ۲۰۰۵ و در جدال لیورپول-میلان رخ داد.

در سومین دقیقه از بازی ارلینگ هالند از پاس در عمق دی‌بروینه نهایت استفاده را برد و قصد داشت با ضربه‌ای دروازه اونانا را باز کند، اما کمک داور در این صحنه، به درست خطای آفساید را اعلام کرد. ۲ دقیقه بعد این برناردو سیلوا بود که از غفلت دی مارکو نهایت استفاده را برد و با ضربه‌ای خطرناک دروازه اونانا را تهدید کرد. در دقیقه ۲۶ اینتر با اشتباه ادرسون صاحب موقعیت خطرناکی شد، اما ضربه بی‌دقت بارلا از کنار دروازه به بیرون رفت در دقیقه ۳۶ اتفاق تلخی برای منچسترسیتی رخ داد؛ فینال یک دژاووی تلخ برای تیم سیتی داشت. این تیم در دقیقه ۳۶ بازی امشب مقابل اینتر در حالی کوین دی‌بروینه را به دلیل مصدومیت از دست داد که ۲ فصل پیش هم همین اتفاق را در چنین دیداری تجربه کرده بود.

سیتی

کوین دی‌بروینه در ادامه فصل موفق خود با سیتی به دنبال درخشش در فینال لیگ قهرمانان و تکمیل سه‌گانه‌ای بود که او را هم برای اولین بار مثل خیلی از هم‌تیمی‌هایش و البته هواداران منچسترسیتی به قهرمانی در بزرگترین رویداد باشگاهی فوتبال دنیا می‌رساند.

ستاره بلژیکی سیتی ۲ فصل قبل مثل تیمش با خاطره تلخ فینال را به پایان رساند. شاگردان پپ فینال ۲۲-۲۰۲۱ را در حالی با یک گل به چلسی واگذار کردند که دی‌بروینه به دلیل شکستگی بینی در اوایل نیمه دوم زمین بازی را با اشک ترک کرده بود.

۲۰ دقیقه بعد این اتفاق برای اینتر رخ داد؛ اینتر که برای گلزنی و پیش افتادن از قهرمان انگلیس در خط حمله برنامه‌های گلزنی قابل توجهی نداشت با یک تغییر اجباری بازی را دنبال می‌کند.

در دقیقه ۵۶ بازی ادین ژکو که از ابتدا در ترکیب کنار لائوتارو مارتینس حضور داشت، احساس مصدومیت کرد و سیمونه اینزاگی به همین دلیل دست به تغییر اجباری زد.

سرانجام رودری به شب سیاه استانبول روشنی بخشید. او از شلوغی محوطه جریمه و از دست رفتن زاویه دید آندره اونانا نهایت استفاده را کرد و با ضربه‌ای هوشمندانه گل قهرمانی سیتیزن‎‌ها را به ثبت رساند.

سیتی

شاهکار لوکاکو در لحظات حساس پایانی ندارد. او که همواره در لحظات حساس با از دست دادن موقعیت‌ها سوژه هواداران قرار گرفته بود در دقیقه ۸۶ گوزنس با ضربه سر توپ را به لوکاکو رساند و ضربه سر او در عین ناباوری پس از برخورد به زانوی ادرسون از روی خط برگشت داده شد.

آخرین شانس برای اینتر در دقیقه ۵+۹۰ صورت گرفت جایی که ادرسون با دست موافق توپ را از زیر تیرک دروازه بیرون کشید تا سه گانه پپ تکمیل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی