تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

امیرعبداللهیان: سیاست خارجی ما برای بهبود معیشت مردم تلاش می‌کند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست خارجی ما با تمام ظرفیت برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم تلاش می‌کند.

کد خبر: ۱۵۰۸۱۵
۰۹:۲۵ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

امیرعبداللهیان: سیاست خارجی ما برای بهبود معیشت مردم تلاش می‌کند

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه توجه به منافع جمهوری اسلامی در تمامی کشور‌ها با نگاه ویژه به آسیا و کشور‌های جهان اسلام را از اصول سیاست خارجی در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: سیاست خارجی ما با تمام ظرفیت خود برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم تلاش می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه شامگاه جمعه در جمع اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حاضر شد.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در این دیدار ارتباط سیاست خارجی و مسائل داخلی را ارتباطی دو‌سویه ارزیابی و اظهار داشت: سیاست خارجی ما با مسائل داخلی ارتباط تنگاتنگی دارد و به هر میزان که وضعیت داخلی ما منسجم‌تر باشد، سیاست خارجی بهتر و قوی‌تر عمل می‌کند و از طرف دیگر هر چه تلاش‌های شما در ارتباط با سایر کشور‌ها موفقیت‌آمیزتر باشد، مردم در داخل دلگرم‌تر می‌شوند.

رئیس جامعه مدرسین ادامه داد: زمانی که رضایت‌مندی مردم بیشتر می‌شود، ادبیات سایر کشور‌ها نیز در مواجهه با ما متفاوت می‌شود، بنابراین میان این دو مسئله یک ارتباط دو سویه وجود دارد.

وی شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را نسبت به مسائل داخلی و خارجی کشور، دغدغه‌مند عنوان کرد و گفت: در تمامی جلسات، شاهد دغدغه اعضای جامعه مدرسین نسبت به مسائل مختلف داخلی و خارجی هستیم.

در ادامه این جلسه حسین امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از تأییدات مقام معظم رهبری نسبت به رویکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب از ابتدای تشکیل این دولت، بر رعایت توازن در سیاست خارجی و خودداری از گره زدن آن به یک موضوع تأکید داشتند.

وی توجه به منافع جمهوری اسلامی در تمامی کشور‌ها با نگاه ویژه به آسیا و کشور‌های جهان اسلام را از اصول سیاست خارجی در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: سیاست خارجی ما با تمام ظرفیت خود برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم تلاش می‌کند.

توجه به ظرفیت بزرگ ایرانیان خارج از کشور در عرصه اقتصاد و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، جنگ رسانه‌ای و ترکیبی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، ابعاد توافقات صورت گرفته با عربستان سعودی، لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و مذاکرات رفع تحریم‌ها، از جمله مسائلی بود که وزیر امور خارجه به تبیین آن‌ها پرداخت.

در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به بیان نقطه نظرات، سؤالات، ابهامات، انتقادات و پیشنهادات خود در محور‌های مختلف از جمله مسئله آذربایجان، برجام، مشکلات شیعیان در منطقه، تعطیلی برخی از مراکز اسلامی در کشور‌های غربی و لزوم استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه در تعاملات بین‌المللی پرداختند و امیرعبداللهیان به پاسخگویی به سؤالات مطروحه پرداخت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی