تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
امروز جدال دیدنی آلکاراس و جوکوویچ را از دست ندهید

دوئل بزرگ در پاریس!

سرانجام انتظار‌ها به سر رسید و دوئل بزرگ نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراس امروز جمعه در مرحله نیمه‌نهایی رولان گاروس در پاریس برگزار می‌شود؛ جدالی تماشایی و جذاب بین دو نسل متفاوت با رالی‌های طولانی و احتمالا ضربات متعدد دراپ‌شات!

کد خبر: ۱۵۰۷۹۶
۰۹:۴۵ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲

دوئل بزرگ در پاریس!

دیدارنیوز: نواک جوکوویچ در ادامه مأموریت خود برای رسیدن به رکورد تاریخی ۲۳ قهرمانی گرند اسلم روز جمعه (امروز) باید از سد جوان اول دنیای تنیس و آماده‌ترین بازیکن حال حاضر جهان عبور کند.

به نقل از تنیسفا، مدت‌ها بود که هواداران تنیس بی‌صبرانه چشم انتظار نبرد کارلوس آلکاراس و نواک جوکوویچ بودند. از ۱۳ ماه پیش که آلکاراس در مادرید حریف نامدارش را مغلوب کرد، این دو بازیکن دیگر مسیرشان به هم نیفتاد و حالا باید برای دومین بار با یکدیگر روبرو شوند.

در دو گرند اسلم اخیر هم فرصت ملاقات این دو مهیا نشد؛ در نیویورک نوله به علت واکسینه نشدن امکان حضور نداشت و الکاراس نیز اوپن استرالیا را به علت مصدومیت از دست داد.

حالا، اما همه چیز آماده است تا امروز در پاریس شاهد دوئل بزرگ جوکوویچ و آلکاراس در نیمه‌نهایی باشیم. نبردی که خیلی‌ها آن را فینال زودهنگام می‌دانند و برنده آن شانس بالایی برای قهرمانی خواهد داشت.

کمتر پیش می‌آید چنین شور و اشتیاقی در مورد یک تقابل وجود داشته باشد، اما عوامل مختلفی دست به دست هم دادند تا تب و تاب زیادی حول این بازی شکل بگیرد.

برخورد نسل‌ها

آلکاراس آینده تنیس جهان است و تقابلش با نماینده نسل بزرگان محک خوبی برای مشخص شدن عیار او خواهد بود. به خصوص آنکه بیش از یک سال از اولین و آخرین نبرد این دو بازیکن می‌گذرد و کاسه صبر هواداران برای تماشای دوباره این تقابل لبریز شده است.

اهمیت تاریخی

مثل همیشه جوکوویچ در هر میدانی که پا می‌گذارد در پی رکوردشکنی است و این بار او چشم به رکورد تاریخی ۲۳ قهرمانی گرند اسلم دارد؛ نوله با قهرمانی در پاریس از نادال عبور می‌کند و به تنهایی و برای اولین بار پرافتخارترین تنیس‌باز جهان لقب خواهد گرفت. آلکاراس مهمترین مانع جوکوویچ در این مسیر است و نوله با کنار زدن او شانس خوبی برای تکمیل مأموریت تاریخی خود خواهد داشت. مضاف بر آن، با فتح پاریس جوکوویچ به اولین بازیکنی در تاریخ تنیس تبدیل می‌شود که هر گرند اسلم را حداقل سه مرتبه فتح کرده است.

نبرد بر سر صدرنشینی

جدال آلکاراس و جوکوویچ فقط بر سر صعود به فینال نیست و این بازی می‌تواند تعیین‌کننده صدرنشین رده‌بندی نیز باشد. اگر آلکاراس موفق به شکست جوکوویچ شود جایگاه نخست را حفظ خواهد کرد و در صورت قهرمانی می‌تواند اختلافش با تنیس‌باز صرب را که با صعود به نیمه‌نهایی حضورش در رده دوم را قطعی کرده به ۲۱۴۰ امتیاز برساند. اما اگر جوکوویچ حریف جوانش را مغلوب کند و بعد هم فاتح رقابت‌ها شود، با ۴۲۰ امتیاز اختلاف نسبت به آلکاراس صدر جدول را از تنیس‌باز اسپانیایی پس خواهد گرفت.

نوار پیروزی در گرند اسلم‌ها

روز جمعه ورزشگاه فیلیپ شاتریه شاهد نبرد قهرمانان دو گرند اسلم اخیر برای صعود به فینال خواهد بود.

هر دو بازیکن در گرند‌اسلم‌ها روی نوار پیروزی گام بر می‌دارند؛ جوکوویچ بعد از شکستش مقابل نادال در رولان گاروس پارسال دیگر هیچ باختی را در گرند اسلم‌ها تجربه نکرده و در ۱۹ مسابقه متوالی پیروز شده است.

از آن سو، آلکاراس که فصل قبل با فتح اوپن آمریکا در سن ۱۹ سالگی تاریخ‌ساز شد حالا در دوازده مسابقه اخیر خود در گرند اسلم‌ها بدون شکست بوده و در پاریس نیز تا به اینجا توقف‌ناپذیر ظاهر شده است.

این دیدار از نظر فنی نیز جذابیت‌های زیادی دارد؛ در مسترز مادرید نبردی نزدیک و مهیجی را میان این دو شاهد بودیم که مملو از امتیاز‌های دیدنی بود و همه چیز داشت؛ از رالی‌های پرفشار ته زمین تا ضربات ماهرانه پشت تور. در آن دیدار کارلیتوس (لقب آلکاراس) با دراپ‌شا‌های استادانه خود حسابی حریف نامدارش را کلافه کرد و سرانجام در تایبریک ست سوم او را شکست داد و جوکوویچ حالا انگیزه بالایی برای جبران دارد.

دو بازیکن درباره یک‌دیگر چه می‌گویند؟

آلکاراس بعد از شکست سیتسپاس در یک‌چهارم پایانی گفت هیجان زیادی برای رویارویی با جوکوویچ دارد: «این مسابقه‌ای است که همه منتظر تماشای آن هستند. دیداری است که هم اگر بعنوان بازیکن در آن حضور داشته باشی جذاب است و هم بعنوان تماشاگر. همواره گفته‌ام که اگر می‌خواهید بهترین باشید باید بهترین را شکست دهید. در حال حاضر نواک جوکوویچ یکی از بهترین بازیکنان جهان است. مسابقه دشواری برایم خواهد بود، اما بی‌صبرانه منتظر بازی در آن هستم.»

جوکوویچ نیز که در یک‌چهارم پایانی موفق به شکست کارن خاچانوف شد با اشاره به اینکه آلکاراس او را یاد رقیب دیرینش رافائل نادال می‌اندازد گفت: «کارلوس می‌داند چه می‌خواهد و به خوبی از پس مسئولیتی که روی دوشش است بر می‌آید. انسان خوبی است و با انرژی و انگیزه بالایی پا به میدان می‌گذارد که مرا یاد بازیکن دیگری از کشورش می‌اندازد. (خنده)، اما ما فقط یک بار بازی کردیم و او در ست سوم ۷ بر ۶ پیروز شد. نبرد با آلکاراس بزرگترین چالش خواهد بود.»

کارشناسان چه می‌گویند؟

فصل خاک برای جوکوویچ آنطور که انتظار داشت پیش نرفت تا او بدون هیچ قهرمانی راهی پاریس شود. در رولان گاروس هم اگرچه او در پنج مسابقه نخست خود تنها یک ست به رقبایش واگذار کرد، اما بعضاً لغزش‌هایی داشت و به همین خاطر کارشناسان شانس آلکاراس را در مسابقه روز جمعه کمی بیشتر می‌دانند. اما میدان میدان گرند اسلم است و همه می‌دانیم جوکوویچ در مراحل پایانی مسابقات بزرگ به چه هیولای مهارناپذیری تبدیل می‌شود و روز جمعه باید منتظر بهترین نمایش او بود.

بدون شک این اسطوره تنیس جهان دوست ندارد بار دیگر و به خصوص در یک گرند اسلم مغلوب رقیب جوانش شود.

به گزارش دیدارنیوز، دوئل پرهیجان جوکوویچ و آلکاراس از ساعت ۱۶:۱۵ آغاز خواهد شد و در ادامه نیمه نهایی دیگر بین الکساندر زورف آلمانی و کسپر رود فینالیست سال گذشته از نروژ از ساعت ۱۹:۰۰ به بعد (در صورت طولانی شدن نیمه نهایی اول این زمان تغییر می‌کند) برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی