تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تجاوز نظامی روسیه به اوکراین و ویرانی بیشتر

فاجعه سد کاخوفکا/ زلنسکی: اشغالگران روس سد را مین‌گذاری کردند

پس از انفجار در سد و نیروگاه آبی «کاخوفکا» واقع در جنوب اوکراین، سیل بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های منطقه خرسون را درنوردید و زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، روسیه را مسوول این فاجعه معرفی کرد.

کد خبر: ۱۵۰۷۳۴
۱۰:۱۵ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

فاجعه سد کاخوفکا/ زلنسکی: اشغالگران روس سد را مین‌گذاری کردند

دیدارنیوز: سد و نیروگاه آبی «کاخوفکا» واقع در جنوب اوکراین بامداد روز سه‌شنبه ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) بر اثر انفجاری تخریب و آب پشت سد به مناطق پیرامون آن سرازیر شد.

بر اثر این اتفاق، سیل بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های منطقه خرسون را درنوردیده و زندگی هزاران نفر مختل شده است.

آخرین تحولات در رابطه با این حادثه از این قرار است:

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، روسیه را مسئول انفجار در سد کاخوفکا دانست.

او ضمن محکوم کردن این حمله آن را «بمب کشتار جمعی زیست محیطی» خواند. زلنسکی همچنین در سخنرانی شبانه خود گفت که تنها راه رهایی از این گونه «اقدامات تروریستی» آزادسازی کل اوکراین است.

زلنسکی همچنین در پاسخ به ادعای روسیه که گلوله باران سد توسط نیرو‌های اوکراینی را عامل تخریب آن عنوان کرده بود، گفت: «این کار از نظر فیزیکی غیر ممکن است. این سد مین‌گذاری شده است. نیرو‌های اشغالگر روس این سد را مین‌گذاری کردند.»

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که ایالات متحده هنوز نمی‌تواند به طور قطعی بگوید چه کسی مسئول فروریختن این سد است.

مارتین گریفیت، مدیر کمک‌های سازمان ملل متحد گفت: «ابعاد واقعی این فاجعه در روز‌های آتی به طور کامل مشخص خواهد شد. اما کاملا واضح است که هزاران نفر در هر دو سمت مرز در جنوب اوکراین درحال حاضر با مشکلات زیادی از جمله نبود مسکن، خانه، امنیت، آب و معیشت دست و پنجه نرم می‌کنند.»

دولت اوکراین از ساکنان در پایین منطقه سیل‌زده خواست که خانه‌های خود را تخلیه کنند. در حال حاضر نیز هزاران نفر خانه‌های خویش را ترک کرده‌اند. الکساندر پروکودین، فرماندار خرسون گفت که در حال حاضر ۱۶ هزار نفر در منطقه بحرانی مواجهه با سیل زندگی می‌کنند. عملیات تخلیه در جریان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی