تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
گزارش یک روزنامه درباره حمله تل‌آویو به سوریه

ادعای جروزالم پست؛ هدف حملات اسرائيل قبل از سفر «رئیسی» تاسیسات مخفی ایران بود

روزنامه جروزالم پست گزارش داده که اسرائیل در حمله به حلب (یک روز قبل از سفر رئیسی به سوریه) چندین مرکز ساخت اسلحه ایران در سوریه را نابود کرده است.

کد خبر: ۱۵۰۶۶۳
۰۹:۲۶ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

ادعای جروزالم پست؛ هدف حملات اسرائيل قبل از سفر «رئیسی» تاسیسات مخفی ایران بود

دیدارنیوز: بر اساس این گزارش این حمله در اوایل ماه مه صورت گرفته و طی آن اسرائیل تاسیساتی مخفی که ادعا شده ایران در آنجا اسلحه می‌ساخته مورد هدف قرار گرفته است.

جروزالم پست در این گزارش به رسانه‌های سعودی استناد کرده و افزوده که این حملات به «یگان ۱۸۳۴۰» در حلب که ایرانی‌ها در آنجا مخفیانه فعالیت می‌کردند و کارخانه‌های تولید موشک داشتند صورت گرفته است.

در این گزارش همچنین آمده است که در «یگان ۱۸۳۴۰» افسران ایرانی و سوری تحت فرماندهی جواد سلیمانی از فرماندهان نیروی قدس سپاه با یکدیگر کار می‌کنند. این واحد همچنین به سپاه سوریه در داخل نیروی قدس سپاه پاسداران ایران برای تولید، تامین و آزمایش سلاح‌های جدید کمک می‌کند.

بر اساس این گزارش، حمله ارتش اسرائیل روز ۴ مه، یک روز پیش از سفر ابراهیم رئیسی به سوریه انجام شده است.

پیش از این خبرگزاری سانا متعلق به دولت سوریه گزارش داده بود که در پی حملات ماه مه به فرودگاه حلب، یک سرباز سوری کشته و ۷ نفر دیگر هم زخمی شده بودند. این فرودگاه که در ماه‌های اخیر بار‌ها مورد حملات اسرائیل قرار گرفته چندین بار به دلیل خسارات ناشی از این حملات هوایی به طور موقت تعطیل شده است.

در همان ماه مه سانا گزارش داده بود که این حملات توسط هواپیما‌های اسرائیلی انجام شده است.

این نخستین باری نیست که چنین حملاتی صورت می‌گیرد. شبکه تلویزیونی المیادین وابسته به حزب‌الله لبنان پیش از این گزارش داده بود که حملات هوایی مناطقی در نزدیکی السفیره صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، در حملات هوایی که در ژوئیه ۲۰۲۱ و مه ۲۰۲۰ رخ داد، اسرائیل کارگاه‌های ساخت اسلحه از جمله مراکز ساخت موشک متعلق به جمهوری اسلامی در السفیره را مورد هدف قرار داده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی