تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
کارشناس صنعت و بازار خودرو از رکود بیشتر خبر داد

دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو چیست؟

مرتضی شجاعی، کارشناس صنعت و بازار خودرو درباره روند کاهشی قیمت‌های خودرو گفت: مهمترین عاملی که می‌تواند وضعیت بازار خودرو را تداوم بخشد و یا متوقفش کند، تعیین تکلیف وضعیت ارزی است. کارشناسان ارزی می‌گویند امکان دارد کاهش نرخ ارز ادامه‌دار باشد و یا مجدد وارد مسیر افزایشی شود که این می‌تواند تعادل بازار را بیش از هر عامل دیگری تحت‌تاثیر قرار دهد.

کد خبر: ۱۵۰۶۳۴
۱۳:۴۳ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو چیست؟

دیدارنیوز: یک کارشناس بازار و صنعت خودرو ادامه و یا توقف روند نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو را وابسته به نوسانات نرخ دلار دانست و گفت: بازار از آن جنسی شده که قیمت‌ها ریزش می‌کند، اما خیلی متقاضی ندارد و اتفاقا وقتی روند افزایشی آغاز می‌شود، تقاضا ما‌به‌ازاء آن به وجود می‌آید.

مرتضی شجاعی، کارشناس صنعت و بازار خودرو درخصوص وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو با وجود این که اختلاف قیمت کارخانه با بازار آزاد کاهش یافته، همچنان تعداد متقاضیان زیاد بود و همین وقفه ثبت‌نام یک مقدار بازار را وارد تعلیق کرده است.

شجاعی افزود: کاهش نسبی قیمت ارز که تقریبا از ۵۵ به ۵۰ هزار تومان رسیده است، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر گشایش‌های ارزی و شرایطی از جنس احیای برجام و همچنین ادعای خودروسازان که می‌گویند تولید و عرضه‌شان شدت گرفته از دلایل دیگری بوده که یک مقدار روند بازار خودرو را کنترلی کرده است.

وی ادامه داد: مهمترین عاملی که می‌تواند وضعیت بازار خودرو را تداوم بخشد و یا متوقفش کند، تعیین تکلیف وضعیت ارزی است. کارشناسان ارزی می‌گویند امکان دارد کاهش نرخ ارز ادامه‌دار باشد و یا مجدد وارد مسیر افزایشی شود که این می‌تواند تعادل بازار را بیش از هر عامل دیگری تحت‌تاثیر قرار دهد.

این کارشناس صنعت و بازار خودرو بیان کرد: بازار به دو گونه مختلف به افت قیمت واکنش نشان می‌دهد. در مقطع فعلی به دلیل این که سطح قیمت‌ها در چند سال گذشته به شدت در بازار آزاد افزایش داشته تقاضای مصرفی در بازار خودرو تقاضای حداقلی است و آنچه که در بازار اصلی است تقاضای سرمایه‌گذاری است؛ بنابراین وقتی شما در چنین بازاری رکود دارید تقاضای سرمایه‌ای شما افت پیدا می‌کند و بازار از آن جنسی شده که قیمت‌ها ریزش می‌کند، اما خیلی متقاضی ندارد و اتفاقا وقتی روند افزایشی آغاز می‌شود، تقاضا ما‌به‌ازاء آن به وجود می‌آید.

شجاعی تصریح کرد: تحلیل من این است که رکود بازار در حال حاضر نسبت به فروردین ماه که قیمت‌ها روند افزایشی داشته، بیشتر شده است.

این کارشناس صنعت و بازار خودرو گفت: اگر دلار کاهشی باشد از دو جهت قیمت خودرو در بازار کاهش می‌یابد، اول این که بالاخره انتظارات تورمی کاهش می‌یابد و افراد این انتظار را می‌کشند که قیمت‌ها پیش از این پایین بیاید و روند کاهشی تشدید شود. دوم این که وقتی نرخ ارز نزولی باشد، احتمالا ارز در دسترس دولت و بخش خصوصی بیشتر است و همین سبب می‌شود واردات خودرو تسهیل شود و خود این واردات هم اثر تعدیلی و کاهشی بر بازار بگذارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی