تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
وعده‌های بی‌سرانجام برای مهار تورم و گرانی

گرانی ۸۴ درصدی کتاب در دولت «رئیسی»

دولت سیزدهم با وجود شعارها و وعده‌های زیاد نتوانسته قیمت‌ها را کنترل کند و از مسکن و خودرو گرفته تا مرغ و گوشت قرمز و کتاب در یک سال گذشته به شدت گران شده‌اند.

کد خبر: ۱۵۰۵۲۵
۱۳:۲۱ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

گرانی ۸۴ درصدی کتاب در دولت رئیسی

دیدارنیوز: آمار‌های نشر کتاب در اردیبهشت‌ماه حکایت از افزایش ۸۴ درصدی قیمت کتاب و کاهش شمارگان دارد.

آمار‌های خانه کتاب نشان می‌دهد که در اردیبهشت ماه هزار و ۹۵ عنوان کتاب منتشر شده است که از این میان ۷ هزار و ۱۸۵ عنوان تالیفی و ۲ هزار و ۹۱۰ عنوان ترجمه بوده است، ناشران تهرانی ۷ هزار و ۳۸ عنوان و ناشران شهرستانی ۳ هزار و ۵۷ عنوان کتاب منتشرکرده‌اند. شمار کتاب‌های چاپ اول اردیبهشت‌ماه ۶ هزار و ۴۳۲ عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها سه هزار و ۶۶۳ عنوان بوده است.

مطلب مرتبط:

رهبر انقلاب: من همه‌جور کتابی را می‌خوانم؛ امیدواریم قیمت بالای کتاب بشکند

میانگین شمارگان کتاب در اردیبهشت ماه نیز ۸۴۹ نسخه است، با توجه به اینکه اردیبهشت ماه فصل برپایی نمایشگاه کتاب تهران است، انتظار این است که میانگین شمارگان کتاب فزونی بیشتری داشته باشد، اما مشکلات و مسائل اقتصادی نشر موجب شده تا ناشران شمارگان کتاب را روز به روز کاهش دهند، تجربه نشان داده که شمارگان واقعی نشر خیلی پایین‌تر از این عدد و در حد ۲۰۰ تا ۳۰۰ نسخه از هر کتاب است.

اما میانگین قیمت کتاب نیز در اردیبهشت ماه به ۱۱۴ هزار و ۳۳۰ تومان رسیده است، که در مقایسه با ماه گذشته ۳۵ درصد و در قیاس با بازه زمانی مشابه سال گذشته ۸۴ درصد گران شده است.

مطلب مرتبط:

تاکید «رئیسی» بر ارزان‌بودن کتاب؛ ناشران منتظر خبر‌های خوش باشند

در میان رده‌های دیویی ادبیات با هزار و ۷۴۹ عنوان در صدر قرار دارد و پس از آن کودک و نوجوان با هزار و ۶۲۴ عنوان و کمک درسی با هزار و ۳۲۷ عنوان به ترتیب بیشترین کتاب‌های منتشر شده را به خود اختصاص داده است در حوزه ادبیات هزار و ۳۹۵ عنوان کتاب تالیفی و ۵۵۴ عنوان ترجمه هستند، میانگین شمارگان کتاب در حوزه ادبیات ۶۷۳ نسخه و میانگین قیمت کتاب ۱۱۷ هزار تومان بوده است.

در حوزه کودک و نوجوان نیز هزار و ۳۲۴ عنوان کتاب منتشر شده است که از این تعداد هزار و ۵۴ عنوان تالیفی و ۵۷۲ عنوان ترجمه بوده است. شمار کتاب‌های چاپ اول ۸۲۸ عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها ۷۹۶ عنوان بوده است میانگین شمارگان در حوزه کودک و نوجوان هزار و ۳۶۲ نسخه و میانگین قیمت نیز ۶۳۲ هزار تومان است.

میانگین قیمت کتاب کودک و نوجوان در اردیبهشت ماه نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته ۸۳ درصد افزایش داشته است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی