تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

ورود فضانوردان جدید چینی به ایستگاه فضایی

به گفته آژانس فضایی چین، سه فضانورد جدید این کشور که با فضاپیمای Shenzhou-۱۶ به مدار زمین اعزام شده بودند، روز سه شنبه وارد ایستگاه فضایی این کشور شده‌اند.

کد خبر: ۱۵۰۴۶۱
۱۷:۵۱ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

ورود فضانوردان جدید چینی به ایستگاه مداری

دیدارنیوز: فضانوردان جدید چینی وارد ایستگاه مداری این کشور شدند.

آژانس فضایی چین در گزارشی رسمی اعلام کرد: سه فضانورد جدید این کشور که با فضاپیمای Shenzhou-۱۶ به مدار زمین اعزام شده بودند، روز سه شنبه وارد ایستگاه فضایی این کشور شده و به سه فضانورد دیگر ملحق شده و دور جدیدی از مطالعات علمی در مدار را آغاز کردند.

روز گذشته ایستگاه مداری چین شاهد ورود فضانوردان جدید بوده و خدمه ماموریت Shenzhou-۱۵ دریچه‌های این ایستگاه را در ساعت ۶ و ۲۲ دقیقه عصر به وقت پکن باز کردند.

طی این عملیات فضانوردان تازه نفس به ایستگاه وارد شده و سه سرنشین قدیمی‌تر ایستگاه فضایی چین به همکاران تازه وارد خود خوش آمد گفته و عکس‌های دسته جمعی گرفتند.

این گردهمایی فضایی دومین چرخش خدمه در مدار را در ایستگاه فضایی چین آغاز کرده و نقطه عطفی در تحولات این حوزه محسوب می‌شود.

به گفته آژانس فضایی سرنشین دار چین، این شش فضانورد حدود پنج روز با هم زندگی و کار خواهند کرد تا وظایف برنامه ریزی شده و تحویل کار را انجام دهند.

منبع:سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی