تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

نامه‌نگاری نظام پزشکی ایران با سازمان ملل متحد برای لغو تحریم‌های دارویی

ریاست کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و ریاست شورای عالی این سازمان در نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار لغو تحریم‌های ایالات متحده آمریکا در خصوص داروها و ملزومات خدمات بهداشتی و درمانی علیه ایران شدند.

کد خبر: ۱۵۰۲۱
۱۲:۴۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در متن نامه دکتر ایرج فاضل - رئیس کل و دکتر محمدرضا ظفرقندی - رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی خطاب به آنتونیوگوترش - دبیر کل سازمان ملل متحد آمده است: «به عنوان مدیران ارشد سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، مفتخریم تا آن مقام محترم را در مورد اثرات زیان‌آور تحریم‌های اقتصادی غیر قانونی و یکجانبه ایالات متحده آمریکا در پی خروج آن کشور از برنامه جامع اقدام مشترک در ۸ مِه ۲۰۱۸، بر حوزه سلامت ایران آگاه سازیم.

همانگونه که مستحضر هستید، دسترسی به خدمات پزشکی جزء اساسی حق سلامتی است که در زمره حق‌های بنیادین بشری است و همه افراد باید از آن بهره‌مند شوند. بنابراین کلیه کشورها ملزم به محترم شمردن و صیانت از این حق و تلاش برای تحقق آن برای همه افراد می‌باشند. علاوه بر این کلیه کشورها می‌بایست از ایجاد هر گونه محدودیت در دسترسی افراد به خدمات درمانی و سلامت اجتناب ورزند.

تحریم‌های اقتصادی غیر قانونی ایالات متحده و محدود شدن تجارت بین‌المللی، به طور جدی بر قابلیت ما برای دسترسی به خدمات بهداشت و درمان، دارو و ملزومات پزشکی تأثیر گذاشته است.

بدین منظور بر آنیم تا توجه آن مقام محترم را به مشکلات جدی پیش‌رو در حوزه بهداشت و درمان مردم ایران که در نتیجه اعمال تحریم‌ها حادث می‌شود، جلب نماییم و بر ضرورت راه حلی فوری و بشر دوستانه در جهت برون رفت از این وضعیت تأکید ورزیم.

عالی جناب ما منتظر دریافت پاسخ آن مقام محترم، در اولین فرصت ممکن و اتخاذ تدابیر لازم جهت حل این مشکل و جلوگیری از وخامت اوضاع در آینده هستیم.»
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی