تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
پس از اعلام روز دادگاه الهه محمدی و نیلوفر حامدی مطرح شد

زیدآبادی: اهل مطبوعات دادگاه را علنی می‌خواهند

بعد از مشخص شدن روز دادگاه الهه محمدی و نیلوفر حامدی، دو روزنامه‌نگار زن ایرانی، زیدآبادی فعال سیاسی و روزنامه‌نگار می‌گوید: انتظار اهالی مطبوعات این است که دادگاه به معنای دقیق کلمه به صورت علنی برگزار شود، اما متاسفانه انتظارات اهل مطبوعات از نهاد‌های حاکم معمولا برآورده نمی‌شود.

کد خبر: ۱۵۰۰۳۹
۱۷:۱۷ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲

زیدآبادی: اهل مطبوعات دادگاه را علنی می‌خواهند

دیدارنیوز: امروز سه‌شنبه، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه از روز دادگاه الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو روزنامه‌نگار کشورمان که پس از ناآرامی‌های مربوط به فوت مهسا امینی بازداشت شدند، خبر داد و حالا یک فعال سیاسی می‌گوید اهل مطبوعات خواستار این هستند که دادگاه آنها علنی برگزار شود.

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی نوشت: «سرانجام بعد از حدود هشت ماه، سخنگوی قوۀ قضائیه تاریخ برگزاری دادگاه الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو روزنامه‌نگار حوزه اجتماعی را اعلام کرد.

انتظار اهالی مطبوعات این است که دادگاه به معنای دقیق کلمه به صورت علنی برگزار شود، اما متاسفانه انتظارات اهل مطبوعات از نهاد‌های حاکم معمولا برآورده نمی‌شود.

مطلب مرتبط:

روز دادگاه نیلوفر حامدی و الهه محمدی اعلام شد

مهدی رحمانیان: ادعاهای بیانیه اخیر درباره خبرنگاران زندانی کذب است

از این رو، آن دسته از محافل اصولگرا که برگزاری غیرعلنی دادگاه سه جوان اعدام شده در اصفهان را به باد انتقاد گرفتند و آن را بیش از هر چیز به زیان حکومت و دستگاه قضایی ارزیابی کردند، بهتر است تا دیر نشده، بر ضرورت علنی بودن دادگاه این دو روزنامه‌نگار تأکید و برای آن زمینه‌سازی کنند.

اگر اتهامات خبرنگاران هم‌میهن و شرق، بر مبنای مدارک و اسناد متقن و محکمه‌پسند، علیه آن‌ها مطرح شده است چه جای نگرانی دستگاه قضا از علنی شدن دادگاه؟ و اگر مدرک و سندی در دست نیست، غیرعلنی شدن دادگاه، کمکی به پذیرش آن از سوی جامعه نمی‌کند و فقط بر دامنۀ بی‌اعتمادی‌ها می‌افزاید.»

مطلب مرتبط:

انتقال نیلوفر حامدی، الهه محمدی و سها مرتضایی به زندان «اوین»

خبرنگاری جرم نیست

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی