تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح کرد

تحریم‌های حقوق بشری جدید علیه جمهوری اسلامی

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه ۲۲ مه (۱ خرداد) گفت بسته جدیدی از تحریم‌های حقوق بشری علیه مقامات جمهوری اسلامی وضع می‌شود.

کد خبر: ۱۴۹۹۷۹
۱۸:۵۷ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲

تحریم‌های حقوق بشری جدید علیه جمهوری اسلامی

دیدارنیوز: در پی صحبت‌های بورل و پس از جلسه نوبت صبح وزیران خارجه اتحادیه اروپا، دو نهاد و پنج فرد ایرانی در سیاهه تحریم‌های اروپا قرار گرفتند.

بسیج دانشجویی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران دو نهادی است که از سوی این نهاد اروپایی تحریم شده است. سلمان آدینه‌وند، فرمانده یگان امداد تهران بزرگ، محمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، محسن نیک ورز، دادستان سیرجان، نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران و سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فرماندهی کل انتظامی پنج فردی هستند که مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

بورل در آستانه نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفته بود: «ما بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران را به دلیل نقض حقوق بشر تصویب خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که سه نفر اعدام شده‌اند و ما این بسته جدید تحریم را تصویب می‌کنیم.»

اتحادیه اروپا پیشتر در ماه آوریل در ششمین بسته تحریمی خود تدابیر محدودکننده‌ای را علیه هشت فرد و یک نهاد مسئول نقض حقوق بشر در ایران اعمال کرده بود. این نهاد‌ها شامل شرکت مخابراتی آرین‌تل و همینطور افرادی نظیر نمایندگان مجلس ایران، اعضای سپاه پاسداران و اعضای بنیاد تعاون سپاه می‌شدند.

طبق گزارش شورای اتحادیه اروپا، تحریم‌ها علیه ایران تاکنون شامل ۲۱۱ فرد و ۳۵ نهاد شده است. این محدودیت‌ها عمدتا شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا است.

بورل همچنین در ادامه اظهارات خود گفت که امیدوار است اتحادیه اروپا «به زودی» تحویل جت‌های جنگنده به اوکراین را آغاز کند.

وی به خبرنگاران گفت: «این ابتکار خوبی بود که گروه ۷ تصمیم گرفت راه را برای تامین جنگنده‌های مورد نیاز اوکراین هموار کند. من فکر می‌کنم آموزش خلبانان از هم‌اکنون آغاز شده و این اولین کاری است که باید انجام شود. امیدوارم که به زودی بتوانیم چنین جنگ‌افزار‌هایی را به اوکراین برسانیم.»

مطابق برنامه تنظیم شده، خلبانان اوکراینی قرار است در هفته‌های آینده شیوه پرواز با جت‌های اف-۱۶ را در اروپا آموزش ببینند.

پیشتر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان نشست گروه ۷ با برنامه آموزش خلبانان اوکراینی با جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت ایالات متحده موافقت کرده بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، با شروع جنگ همواره خواستار تامین جت‌های جنگنده غربی برای تقویت دفاع کشورش در برابر تهاجم روسیه بود؛ با این وجود مقامات غربی از بیم گسترش نزاع ناتو با روسیه تا هفته پیش با درخواست او موافقت نکرده بودند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفته است تصمیم در مورد زمان و تعداد جت‌های ارسالی به اوکراین در ماه‌های آینده و زمانی که خلبانان در حال آموزش هستند، اتخاذ خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی