تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
لحظه شماری همیلتون به پایان می‌رسد؟

مرسدس و بازگشت به اوج در موناکو جی‌پی

بعد از لغو مسابقه در ایمولا به دلیل بارش سیل‌آسای باران، مرسدس برای اولین بار در گرندپری موناکو برنامه ارتقا و آپدیت فنی را برای خودروهایش موسوم به دبلیو ـ۱۴ اجرا می‌کند.

کد خبر: ۱۴۹۹۲۸
۰۸:۳۱ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲

مرسدس و بازگشت به اوج در موناکو جی‌پی

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: مرسدس به منظور بازگشت به رقابت بر سر قهرمانی در فرمول یک، ارتقاء بزرگی را در W-14 ارائه می‌کند. ماشین به روز شده تیم مرسدس قرار بود برای اولین بار در پیست ایمولا در مسابقه امیلیا رومانیا به میدان برود اما بارش شدید باران و نگرانی‌های کمیته ایمنی، گرندپری شمال ایتالیا را لغو کرد تا مرسدس و دو راننده‌اش دو هفته دیرتر پشت فرمان خودروهای ارتقا یافته بنشینند و حالا به غیر از همیلتون و راسل، بسیاری دیگر از طرفداران این مسابقات نیز برای بازگشت احتمالی تیم مرسدس به روزهای اوج سه سال قبل ثانیه‌ها را می‌شمارند.

مرحله بعدی فصل جاری فرمول یک هفته دیگر در موناکو انجام می‌شود و ماهیت منحصر به فرد این پیست خیابانی باریک سوالاتی را برانگیخته که آیا مرسدس خودرو جدید خود را در این منطقه شاه‌نشین معرفی می کند یا تا هفته بعد از آن در  گرندپری اسپانیا در بارسلون صبر خواهد کرد؟!

اما یکی از سخنگویان مرسدس تایید کرده که ارتقاء فنی و کیفی W-14 برای اولین بار در موناکو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این خودرو پیش از مسابقه آخر هفته در ایمولا اصلاح شده بود و اکنون مستقیماً به موناکو ارسال خواهد شد.

توتو وولف، رئیس تیم مرسدس در گرندپری میامی تایید کرد که خودروی ارتقا یافته دارای بدنه و کف جدید و سیستم تعلیق جلو جدید خواهد بود.

قهرمانان سابق جهان یعنی تیم مرسدس و لوئیس همیلتون در فصل ۲۰۲۳ تاکنون تنها یک سکو به دست آورده و در جایگاه سوم جدول رده‌بندی سازندگان قرار گرفته‌اند و در حال حاضر ۱۲۸ امتیاز کمتر از قهرمان فعلی ردبول دارند.

مرسدس در اوایل ماه مارس در اولین مرحله از مسابقات در گرندپری بحرین متوجه شد که اصرار و پایبندی به مفهوم طراحی خود از سال ۲۰۲۲ (اولین سال از قوانین فنی جدید F1) اشتباه بوده است.

ظاهرا مرسدس امیدوار بوده که پتانسیل‌های دست نخورده در ظاهر چشم نواز خودرو قبلی‌اش W13 خصوصا در بخش ساید پاد، ‌می‌تواند آن‌ها را در کورس نگه دارد، اما به سرعت مشخص شد که خودرو جدید نمی‌تواند ردبول را که در سال ۲۰۲۲ قاطعانه مرسدس را شکست داد، به چالش بکشد. ردبول امسال هم غوغا کرده و در هر پنج مسابقه ابتدای فصل پیروز شده است.

لوئیس همیلتون در همان تمرین‌های اول گرندپری بحرین گفت که آنها در "مسیر اشتباه" هستند، قبل از آنکه مدیر تیم یعنی توتو وولف هم اذعان کند که طراحی W-14 به نتیجه دلخواه نرسیده است. با این حال تغییرات مثبت برای مرسدس بیش از دو ماه زمان برده است.

مرسدس که در فصل جاری بیشتر با استون مارتین و فراری در حال جدال و تعقیب و گریز بوده حالا قصد دارد با خودرو ارتقا یافته دوباره به جنگ رقیب اصلی‌اش ردبول برود هر چند که مسیرهای تنگ و باریک پیست موناکو هم چالشی دیگر برای رانندگان تیم «پیکان نقره‌ای» خواهند بود.

مرسدس و بازگشت به اوج در موناکو جی‌پی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی