تیتر امروز

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

شهردار ملایر: امسال مینی‌ورلد ملایر بهره‌برداری می‌شود

شهردار ملایر گفت: اولویت اصلی ما راه اندازی پروژه مینی برد ملایر به عنوان پروژه برتر گردشگری غرب کشور طی ماه‌های آینده است.

کد خبر: ۱۴۹۹۲۲
۱۹:۳۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

شهردار ملایر: امسال مینی‌ورلد ملایر بهره‌برداری می‌شود

 

دیدارنیوز: مجید فرجی گفت: این پروژه عظیم در وسعتی به مساحت بیش از ۴۸ هکتار، ۱۰ سال گذشته کلنگ زده شد و امسال به طور قطع به مرحله بهره برداری می‌رسد.

شهردار ملایر یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید تور رسانه‌ای ملایر از مجموعه عظیم و المان‌های نصب شده در پروژه تفریحی-توریستی مینی ورلد افزود: احداث ۱۳۸ المان از برجسته‌ترین اماکن تاریخی مذهبی و گردشگری کشور‌های مختلف جهان در این مجموعه پیش بینی شده است که تاکنون با احتساب سردیس مشاهیر، ۹۰ المان ساخته و نصب شده است.

وی با بیان اینکه مینی ورلد ملایر این قابلیت را دارد که در سال‌های آینده امکانات بیشتر و فضای بهتری به آن اضافه شود، اظهار کرد: در حال حاضر در حال تکمیل ورودی‌ها و خروجی‌ها و پارکینگ مجموعه هستیم تا قابلیت استفاده برای مردم و مسافران را داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قول می‌دهیم تا انتهای فصل کاری امسال، این مجموعه تفریحی- توریستی راه اندازی شود، ادامه داد: حصارکشی مجموعه برای ما بسیار حائز اهمیت بود چراکه باید از سرقت تجهیزات و تخریب المان‌ها و بنا‌های ساخته شده در مجموعه جلوگیری می‌شد.

امسال مینی‌ورلد ملایر بهره‌برداری می‌شود

شهردار ملایر با بیان اینکه حصارکشی و دیوارکشی پروژه مینی ورلد انجام شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه عظیم دارای دو درب ورودی شامل درب ورودی دروازه قرآن و درب براندنبورگ است که تا یک ماه آینده دیوار کشی و نرده کشی آن‌ها به اتمام می‌رسد.

فرجی با اشاره به اینکه بحث آبرسانی کل مجموعه و محوطه سازی و اجرای فضای سبز در اولویت‌های اصلی ما به شمار می‌رود، افزود: نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا پروژه مینی ورلد ملایر امسال راه‌اندازی شده و برای استفاده عموم مردم به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه از زمان کلید خوردن این پروژه تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف آن شده است، افزود: همین مقدار نیز برای راه اندازی آن مورد نیاز است.

شهردار ملایر با بیان اینکه در سال جاری راه اندازی پروژه برتر گردشگری مینی ورلد اولویت اول شهرداری و شورای شهر ملایر به شمار می‌رود، گفت: با پیگیری‌های اعضای شورا و نمایندگان مردم ملایر در مجلس ۲۰ میلیارد تومان از منابع ملی در بودجه سال ۱۴۰۲ به این مجموعه تخصیص یافته است که از سوی سازمان شهرداری‌ها پیگیر تخصیص آن هستیم.

فرجی با اشاره به اینکه به طور قطع افتتاح مینی ورلد نقش بسیار مهمی در اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ملایر ایفا می‌کند، افزود: حضور گردشگر و توریست در این پروژه می‌تواند محرک توسعه شهرستان باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما از بهره‌برداری مینی ورلد برگزاری جشنواره‌ها مختلف شامل جشنواره مبل منبت، انگور، خیارشور، آلبالو و ... به صورت متمرکز در این مجموعه است، اظهار کرد: این مجموعه می‌تواند مکانی مناسب برای اجرای جشنواره‌های مناسبتی به شمار برود.

شهردار ملایر در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایسنا در مورد تعیین تکلیف عمارت تاریخی منصوری، بیان کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته سه دونگ از این عمارت را تملک کردیم و سند مالکیت به نام شهرداری زده شده است.

فرجی با اشاره به اینکه در مورد سه دونگ باقیمانده با تک‌تک وراث که تعداد زیادی هم هستند، وارد مذاکره شده‌ایم، افزود: هفته پیش نیز ۱۰۰ متر دیگر از این مجموعه تملک شده است.

وی با بیان اینکه ما کار ترمیم و استحکام بخشی بنا را با همکاری وراث زیر نظر مشاور ویژه آغاز کرده‌ایم، ادامه داد: به طور قطع استحکام بخشی و ترمیم این بنای تاریخی در جذب گردشگر و رونق بوم گردی نقش مهمی ایفا می‌کند.

شهردار ملایر همچنین در مورد پروژه میدان تعاون شهر ملایر، گفت: اهمیت پروژه تا حدی بود که کار مطالعاتی و تحقیقاتی بر روی اجرای طرح‌های پیشنهادی در مورد این پروژه شش ماه به طول انجامید و در نهایت طبق مصوبه شورای شهر و شورای ترافیک شهرستان مقرر شد میدان تعاون به صورت علمی تخریب و بازسازی شود.

فرش خاطرنشان کرد: بعد از بررسی‌های کارشناسی مختلف مقرر شد تقاطع چراغدار در محل میدان تعاون احداث شود که اجرایی شد و ۸۵ درصد مشکل ترافیکی در آن محل رفع شده است.

وی در مورد تعیین تکلیف ساختمان نیمه کاره پارک سیفیه ملایر که سال‌های سال لاینحل باقی مانده بود، گفت: با توجه به آن که عرصه و اعیان پارک سیفیه، موقوفه است به همین علت بسیاری از سرمایه گذاران تمایل چندانی برای ورود به این موضوع نداشتند، در نهایت مقرر شد طبق نظر اعضای شورا و شهرداری با نظر کارشناس مشاور، ساختمان نیمه کاره پارک سیفیه برای احداث هتل مد نظر قرار بگیرد و به زودی به مناقصه گذاشته شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

برچسب ها: ملایر همدان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی