تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
گزارش جدید از اسپیدتست باوجود خبرهای خوشی که وزیر ارتباطات می‌دهد

کاهش سرعت اینترنت موبایل در ایران؛ ثابت در رتبه ۱۴۵ دنیا!

طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست، رتبه ایران در اینترنت ثابت یک پله صعود (به رده ۱۴۵ دنیا!) و در اینترنت موبایل یک پله کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۴۹۸۴۱
۱۸:۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

کاهش سرعت اینترنت موبایل در ایران

دیدارنیوز: اسپیدتست ماهانه گزارشی را درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشور‌های مختلف منتشر می‌کند و حالا در جدیدترین گزارش آن برای ماه آوریل ۲۰۲۳، سرعت اینترنت موبایل در ایران کاهش و سرعت اینترنت ثابت افزایش اندکی را تجربه کرده است.

در گزارش اسپیدتست برای آوریل ۲۰۲۳، میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان افزایش یافته که این افزایش برای اینترنت ثابت بیشتر است. سرعت اینترنت موبایل از ۴۱.۵۶ مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به ۴۲.۰۷ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته. سرعت اینترنت ثابت هم از ۷۹ مگابیت بر ثانیه به ۸۰.۱۲ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

کاهش سرعت اینترنت موبایل در ایران

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

در ماه آوریل، سرعت اینترنت ثابت در کشورمان افزایش اندکی را تجربه کرده و سرعت اینترنت موبایل هم کاهش یافته است. در همین راستا، شاهد بهبود رتبه کشورمان در بخش اینترنت ثابت و کاهش رتبه در بخش اینترنت موبایل هستیم.

طبق گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل در ایران از ۳۶.۳۳ مگابیت بر ثانیه ماه مارس، به ۳۵.۹۸ مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. این تغییر باعث کاهش یک رتبه‌ای جایگاه کشورمان در فهرست اسپیدتست شده و حالا در رتبه ۶۲ ام قرار داریم.

کاهش سرعت اینترنت موبایل در ایران

در بخش اینترنت ثابت با افزایش سرعت اندکی روبه‌رو هستیم. درحالی‌که در گزارش قبلی سرعت اینترنت ثابت در کشورمان برابر ۱۱.۵۷ مگابیت بر ثانیه عنوان شده بود، در گزارش جدید این سرعت به ۱۱.۹۷ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است. این افزایش سرعت باعث صعود یک پله‌ای رتبه کشورمان در فهرست شده و حالا در رتبه ۱۴۵ ام لیست اسپیدتست قرار گرفته‌ایم.

در سطح جهان، همچنان سنگاپور بالاترین سرعت را در بخش اینترنت ثابت در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد و این سرعت برابر ۲۴۲.۰۱ مگابیت بر ثانیه است. در رتبه دوم شیلی با ۲ پله صعود به‌چشم می‌خورد. این کشور سرعت ۲۲۲.۴۹ مگابیت بر ثانیه را به شهروندانش ارائه می‌کند. در رتبه‌های بعدی امارات متحده عربی و چین قرار گرفته‌اند.

کاهش سرعت اینترنت موبایل در ایران

در بخش اینترنت موبایل جای رتبه اول و دوم جابه‌جا شده است و حالا قطر با سرعت ۱۸۹.۹۸ مگابیت بر ثانیه در رتبه اول به‌چشم می‌خورد. در رتبه دوم هم امارات متحده عربی با سرعت ۱۷۵.۳۴ مگابیت بر ثانیه خودنمایی می‌کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی