تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

زلزله ۷ ریشتری در کالدونیای جدید؛ هشدار سونامی

سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۱ ریشتر در سواحل جزایر «کالدونیای جدید» رخ داده که بر این اساس، هشدار احتمال امواج سونامی در سواحل این جزایر نیز داده شده است.

کد خبر: ۱۴۹۷۹۵
۰۸:۵۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

زلزله ۷ ریشتری در کالدونیای جدید؛ هشدار سونامی

دیدارنیوز: سازمان زمین‌شناسی آمریکا از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷ ریشتر در سواحل جزایر کالدونیای جدید در اقیانوس آرام خبر داد.

به نقل از اسپوتنیک، سازمان زمین‌شناسی آمریکا دقایقی پیش از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۱ ریشتر در سواحل جزایر «کالدونیای جدید» خبر داد.

این زلزله در عمق ۳۶ کیلومتری و در ۲۶۱ مایلی شمال‌غربی شهر «نومئا»، پایتخت کالدونیای جدی رخ داده است. دقایقی پس از زلزله اولیه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۵ ریشتر نیز ثبت شده است.

هشدار احتمال امواج سونامی در سواحل این جزایر نیز داده شده است. هنوز گزارشی درباره خسارت و تلفات احتمالی این زلزله منتشرنشده است.

رسانه‌ها روز جمعه نیز از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۷ ریشتری در این منطقه خبر دادند.

کالِدونیای جدید یا کالِدونیای نوبه فرانسوی «Nouvelle-Calédonie»، نام‌های عامیانه: Kanaky و Le caillou) مجموعه‌ای از جزایر تحت تملک فرانسه (از ۱۸۵۳) در اقیانوس آرام است. این جزایر در محدودهٔ ملانزی در جنوب باختری اقیانوس آرام قرار دارند. کالدونیای نو از جزیرهٔ اصلی (Grande Terre)، جزیره‌های لویالتی و چند جزیرهٔ کوچک تشکیل شده‌است. جمعیت کالدونیای جدید برابر با ۲۸۵٬۰۰۰ نفر برآورد شده‌است.

دریادار جیمز کوک آن را در ۱۷۷۴ نامگذاری کرد. کوه‌های این جزیره او را به یاد اسکاتلند (در لاتین: کالدونیا) می‌انداخت.

چندی قبل، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد، طی همه پرسی که در «کالدونیای جدید» انجام شد مردم این کشور به ماندن تحت حاکمیت فرانسه رای دادند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی