تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دیدار، حمله اصولگرایان به روحانی را بررسی می‌کند

از محاکمه روحانی تا جایزه احمد خاتمی به ابراهیم رئیسی

طائب وعده محاکمه روحانی را داد، رحیم‌پور ازغدی به روحانی اتهام جاسوسی زد و روحانی از او شکایت کرد و جالب‌تر از همه احمد خاتمی گفته، خطای مسئولان، چون به قصد خدمت است، اجر دارد.

کد خبر: ۱۴۹۷۲۵
۱۶:۲۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

از محاکمه روحانی تا جایزه احمد خاتمی به ابراهیم رئیسی

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: جریان‌های سیاسی داخل کشور در بالاترین سطح دست به یقه شده‌اند. پس از اینکه حسن روحانی در دیدار نوروزی خود با اعضای دولت و نزدیکان خود، از عملکرد دولت انتقاد کرد و سخن از استفاده از ظرفیت اصل ۵۹ قانون اساسی به میان آورد، نوک حمله اصولگرایان، جریان پایداری و مجموعا جناح موسوم به انقلابی را متوجه خود کرد.

در یکی از مهترین واکنش‌ها، حسن رحیم‌پور ازغدی، کارشناس سیاسی‌ـ مذهبی و به نوعی تئوریسین جناح محافظه‌کار در یک سخنرانی درباره علیرضا اکبری، جاسوس انگلیس ـ که به تازگی اعدام شده است ـ گفت که وی در ستاد انتخاباتی حسن روحانی بوده و بعید نیست که خود حسن روحانی هم جاسوس باشد.

رحیم‌پور ازغدی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: «قرار بود در انقلاب فرهنگی اساتید دوره پهلوی را پاکسازی کنند و نیرو‌های مذهبی در دانشگاه‌ها تدریس کنند. ولی عملا فقط اساتید، ریش‌دار شدند وگرنه همان حرف‌های قبلی را می‌زدند، یعنی تبدیل به سکولار‌های ریش‌دار شدند».

وی ادامه داد: «همین آقایی که اخیرا به جرم جاسوسی اعدام شد، هم ریش داشت هم داغ پیشانی. من روزی گفتم؛ شما چکار می‌کنید که پیشانی‌هایتان این شکلی می‌شود، چرا من هر چه سرم را محکم به مهر می‌زنم، پیشانیم این شکلی نمی‌شود».

این تئوریسین اصولگرا با اشاره به علیرضا اکبری (جاسوس اعدام شده)، گفت: «طرف چند اثر مهر بر پیشانی داشت. خاک جبهه را خورده بود، پاسدار و معاون وزیر دفاع بود، اما ۱۰ سال به غربی‌ها اطلاعات محرمامه می‌داد. در ستاد حسن روحانی هم حضور داشته است».

رحیم‌پور ازغدی با ذکر این نکته که اگر خود حسن روحانی [جاسوس] نباشد، اما در اطراف او هنوز از این تیپ آدم‌ها وجود دارد، گفت: «نمازش تا آخر ترک نشد، ولی خدا او را رها کرده بود».

طائب: روحانی حتما محاکمه می‌شود

این اظهارات حسن رحیم‌پور اذغدی در ۱۸ اردیبهشت بیان شد و درست چهار روز بعد یعنی در ۲۲ اردیبهشت، حجت‌الاسلام حسین طائب، مشاور فرمانده سپاه در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه خوارزمی درباره محاکمه روحانی گفت: «تجربه من در جمهوری اسلامی در این۴۳ سال می‌گوید دیر و زود دارد، اما سوخت و ساز ندارد. اما اینکه الان اولویت ما محاکمه قبلی‌ها است؟».

طائب تأکید کرد: «اگر در مبارزه با فساد موفق می‌شدیم، بسیاری از مشکلات امروز کشور نبود. اما می‌خواهم بگویم که هرچه جلوتر می‌رویم، جریان ثروت از قدرت بیشتر می‌شود، ولی مقابله با فساد هم بیشتر شده است.»

شاکی محاکمه می‌شود!

داستان تا اینجای کار از این قرار است که حسن روحانی از آن دیگر حسن، یعنی حسن رحیم‌پور ازغدی به دلیل اتهام جاسوسی که به خود و اطرافیانش زده، شکایت کرده و در نامه‌ای به قوه قضائیه خواستار رسیدگی به این ادعا شده است. نگارنده اینجا اعتراف کند که تا به امروز نمی‌دانسته، آقای رحیم‌پور ازغدی معمم و یا روحانی بوده است و تنها بعد از طرح شکایت روحانی از او، متوجه روحانی بودن او شده است. چون بر اساس آخرین خبر‌های قوه قضائیه، پرونده این شکایت با توجه به روحانی بودن حسن رحیم‌پور اذغدی جهت رسیدگی به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است.

از محاکمه روحانی تا جایزه احمد خاتمی به ابراهیم رئیسی

همزمان با شکایت روحانی از رحیم‌پور ازغدی، حاج حسین طائب به عنوان یک چهره اطلاعاتی امنیتی وعده محاکمه حسن روحانی را در آینده نزدیک می‌دهد و این شائبه پیش می‌آید، که نکند جای شاکی و متشاکی در این رهگذر عوض شده باشد، تا جایی که در توییتر مشاهده شد برخی از فعالان نزدیک به جناح نیرو‌های انقلاب از شکایت حسن روحانی استقبال کردند و اعلام کردند: «این دادگاه به دادگاه محاکمه خود حسن روحانی مبدل خواهد شد و از این زاویه هم خوب است به این موضوع نگاه شود که برخی در این مسیر همیشه حاکم و عده‌ای حتی اگر شاکی هم باشند، از قبل محکوم محسوب می‌شوند و نتیجه گرفته می‌شود، پس آقای روحانی به خودتان زحمت ندهید، پرونده شما میاد زیر دست خودمان»! البته درج این سطور به معنی دفاع نگارنده از حسن روحانی نیست، تا جایی که در همین اردیبهشت ماه، یادداشتی با عنوان «ذکر رفراندوم با تسبیح روحانی» که حاوی تندترین انتقادات از مشی جناب روحانی بود، در دیدارنیوز و به همین قلم نگاشته و منتشر شد.

از محاکمه روحانی تا جایزه احمد خاتمی به ابراهیم رئیسی

برای اینکه منظور و مقصود روشن‌تر شود، باید گفت که خودی‌ها در اینجا دست به هر کاری بزنند، مصون از مواخذه، پیگرد و عتاب و خطاب هستند، اما اگر کسی از یک تاریخی در نظام غیر خودی معرفی شد، کارش تمام است و هر حمله و هجمه‌ای به او واجب می‌شود. آدرس روشن این گزاره را هم می‌توان در سخنان آیت‌الله احمد خاتمی جستجو کرد.

احمد خاتمی: «خطای مسئولان، چون به قصد خدمت است، اجر دارد». البته این لطف ایشان شامل همه مسئولان نشده است و بستگی دارد مسئول مد نظر جنابشان رئیسی باشد یا روحانی!

مثلا روحانی یا اصلاح‌طلبان، هر عمل مثبتشان، خیانت است و اگر احمدی‌نژای‌ها یا پایداری‌چی‌ها هزاران خطا هم داشته باشند، این خطا‌ها اجر دارند و برای این جنس از خطا‌ها باید به آن‌ها جایزه داده شود. از نگاه جناح موسوم به انقلابی‌ها، قصد و نیت اصالت دارد نه عملکرد و خروجی، و در این استاندارد، نیت‌ها قابل اندازه‌گیری و طول و عرض و ارتفاع هستند، آن‌ها از قصد و نیت مخالفان خود هم با خبر هستند. در این دنیای عجیب و ناشناخته، کنترل تورم، روابط عادی با جهان و امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور، اگر توسط دولت‌های قبلی انجام پذیرفته، چون نیت بد پشتوانه آن بوده، به هیچ وجه مهم نیست و اجر ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی