تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بحران تورم و بی‌توجهی مسوولان

شاهسمندی در مطلبی با عنوان «بحران تورم و بی‌توجهی مسوولان» نوشت: بی‌توجهی مسوولان به افزایش تورم، خبر نداشتن آن‌ها از قیمت‌ها و عدم کنترل افسار گسیخته تورم می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری برای خانواده‌ها شود، مشکلاتی از جمله خودکشی، فحشا، طلاق و.. در واقع این بی‌توجهی‌ها به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند، وضعیت را بغرنج می‌کند و در نهایت امنیت اجتماعی را هم از بین می‌برد.

کد خبر: ۱۴۹۶۴۷
۲۱:۱۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

بحران تورم و بی‌توجهی مسوولان

دیدارنیوز: «اگر وکیلان ملت به آنچه در حال رخ دادن است توجه داشتند باید دولت و وزیران و تمامی مسوولانی را در که در زمینه کاری خود کوتاهی کرده‌اند و وضعیت اقتصادی مردم را به اینجا کشانده‌اند مورد بازخواست قرار دهند، اما چه وکیلانی که خود حالا دارند با خبر گرفتن ماشین‌های شاسی‌بلند سر و کله می‌زنند.»

مریم شاهسمندی در روزنامه تعادل نوشت: «چند سال پیش در نیمه‌های دهه ۹۰ بود که تخم‌مرغ ناگهان از هر عدد ۱۴۰ تا ۱۵۰ تومان به هر عدد ۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرد، همان موقع وقتی خبرنگاری برای پرسیدن قیمت روز تخم‌مرغ به نماینده‌های مجلس زنگ زده بود، از ۲۰ نماینده هیچ‌کدام نتوانسته بودند قیمت دقیق تخم‌مرغ را به خبرنگار بگویند. یعنی هیچ کدام آن‌ها از این افزایش قیمت ناگهانی خبر نداشتند، امروز هم وقتی همان تخم‌مرغ‌ها بعد از گذشت ۷ یا ۸ سال به دانه‌ای ۳ هزار ۸۰۰ تومان رسیده قطعا خیلی از مسوولان قیمت آن را نمی‌دانند.

چرا که اگر می‌دانستند، قطعا برای این قوت لایموت بسیاری از مردم که دیگر دستشان به گوشت و مرغ نمی‌رسد کاری می‌کردند. اینکه به قول یکی از روزنامه‌های اصولگرا وقتی از پارکینگ خانه به پارکینگ محل کار می‌روند قطعا هم نمی‌توانند خبری از قیمت‌ها داشته باشند. بسیاری از آن‌ها نه از خرید روزانه مردم خبر دارند و نه می‌دانند این میزان گرانی چه بلایی بر سر تعداد قابل توجهی از این مردم که انتظار ازدواج و فرزندآوری و... از آن‌ها دارند آورده است.

مطلب مرتبط:

نماینده سابق مجلس: جمهوری اسلامی در اخلاق موفق نبوده/ گوجه و پیاز برای مردم آرزو شده؛ چکار کرده‌اید؟

اگر وکیلان ملت به آنچه در حال رخ دادن است توجه داشتند باید دولت و وزیران و تمامی مسوولانی را در که در زمینه کاری خود کوتاهی کرده‌اند و وضعیت اقتصادی مردم را به اینجا کشانده‌اند مورد بازخواست قرار دهند. اما چه وکیلانی که خود حالا دارند با خبر گرفتن ماشین‌های شاسی‌بلند سر و کله می‌زنند و به این فکر هستند تا برای به حاشیه بردن خبر‌هایی که حول مجلس می‌گردد خبر‌هایی در مورد گرفتن همین ماشین‌ها توسط کارکنان دولت و وزیران و... منتشر کنند.

در واقع دغدغه آن‌ها نه گرانی‌هایی است که جان مردم را به لب رسانده و نه معیشتی است که هر روز و هر روز در خطر نابودی قرار دارد که اگر بود شاید واقعا شرایط اقتصادی کشور اینگونه نمی‌شد. حالا وکیلان ملت نه تنها از قیمت مرغ و تخم‌مرغ خبر ندارند که دستخوش می‌گیرند تا روزی افزایش قیمت بی‌رویه ماشین‌های غیراستاندارد هم سرپوش بگذارند.

مطلب مرتبط:

متوسط درآمد ماهانه؛ سوئیس ۶۰۷۷ دلار/ ایران ۳۰۷ دلار!

هر چند زندگی برای درصد زیادی از مردم سخت می‌گذرد، هر چند فقر دامن بسیاری را گرفته هر چند بسیاری از جوانان به دنبال پیدا کردن شغل از این کارگاه به آن کارگاه و از این شرکت به آن شرکت می‌روند و در نهایت دست خالی باز می‌گردند، اما مساله اینجاست که ما حداقل امنیت داریم.

اما این امنیت نه شغلی است نه معیشتی و نه حتی اقتصادی. اینکه هنوز مساله حقوق کارگران حل نشده است و معلوم نیست در سال ۱۴۰۲ قرار است چه میزان دریافتی داشته باشند هر چند که دولت یک طرفه مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را بدون توجه به میزان تورم و مشکلات اقتصادی به تصویب رسانده اما... صدای بازنشستگان و معلمان هم هر روز به دلایل مختلف از جمله عدم دریافت به موقع معوقات یا دریافت حقوق‌هایی که کفاف خرج و دخلشان را نمی‌دهد، بلند است، اما همچنان گوش شنوایی برای هیچ یک از این مشکلات وجود ندارد. به هر حال این وضعیت باعث می‌شود تا شمار بیشتری از مردم امنیت معیشت خود را از دست بدهند، شمار بیشتری از مردم سفره‌هایشان کوچک‌تر شود، این وضعیت فقر را در جامعه گسترش می‌دهد و گسترش فقر در جامعه پیامد‌های اجتماعی زیادی به دنبال خواهد داشت.

مطلب مرتبط:

جمهوری اسلامی: حال جامعه «ناخوش» است

در واقع این بی‌توجهی مسوولان به افزایش تورم خبر نداشتن آن‌ها از قیمت‌ها و عدم کنترل افسار گسیخته تورم می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری برای خانواده‌ها شود، مشکلاتی از جمله خودکشی، فحشا، طلاق و.. در واقع این بی‌توجهی‌ها به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند، وضعیت را بغرنج می‌کند و در نهایت امنیت اجتماعی را هم از بین می‌برد. مساله اینجاست که نمی‌توان با برگزاری نشست و سخنرانی و دادن وعده‌هایی که هیچ ضمانت اجرایی ندارند، اقتصاد را بهبود بخشید. با شعار نمی‌توان به جنگ مشکلات معیشتی مردم رفت. شرایط بحرانی‌تر از آن است که کسی بخواهد از زیر بار مسوولیت شانه خالی کند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی