تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

اسناد فاش‌شده پنتاگون؛ هدف زلنسکی عمق خاک «روسیه» بود

بر اساس اسناد فاش‌شده پنتاگون که جنجال بزرگی در آمریکا به پا کرده است، ولودیمیر زلنسکی نقشه‌هایی را نسبت به حملات در داخل خاک روسیه طراحی کرده بود.

کد خبر: ۱۴۹۵۴۰
۱۰:۲۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

اسناد فاش‌شده پنتاگون؛ هدف زلنسکی عمق خاک «روسیه» بود

دیدارنیوز: روزنامه واشنگتن پست با استناد بر مدارک فاش‌شده پنتاگون گزارش داد، ولودیمیر زلنسکی نقشه‌هایی را نسبت به حملات در داخل خاک روسیه طراحی و تهدید کرده بود که "کی‌یف صنعت مجارستان را نابود می‌کند."

به نقل از راشا تودی، روزنامه واشنگتن پست ضمن اشاره به اسناد و مدارک فاش‌شده پنتاگون گفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین طی نشستی در ماه ژانویه تاکید کرده بود که نیروهایش حملاتی را در روسیه انجام خواهند داد تا "شهر‌های نامشخص مرزی روسیه" را تحت کنترل خود درآورند و بدین ترتیب کی‌یف اهرم فشار را در مذاکرات علیه روسیه به‌کار بگیرد.

تا چندی پیش حامیان غربی اوکراین تمایلی به ارائه موشک‌های دوربرد به زلنسکی نداشتند، زیرا می‌ترسیدند که اوکراین از این تسلیحات علیه اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کند؛ اما طبق گزارش واشنگتن پست، زلنسکی به ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین پیشنهاد داد که از "پهپاد‌هایی برای حمله به مکان‌هایی نامعلوم در روستوف" استفاده کند.

قبل و بعد این جلسه ادعایی، نیرو‌های اوکراینی از پهپاد‌ها استفاده کردند تا حملاتی را علیه زیرساخت‌هایی در منطقه روستوف انجام دهند؛ منطقه‌ای که در مرز لوهانسک قرار دارد.

زلنسکی طی جلسه‌ای با معاون نخست‌وزیر اوکراین در فوریه پیشنهاد داده بود که اوکراین خطوط انتقال نفت دروژبا را منفجر کند؛ خطوط انتقالی که نفت روسیه را به مجارستان منتقل می‌کند. براساس گزارش اسناد پنتاگون که توسط واشنگتن پست منتشر شده، زلنسکی تاکید کرده بود که اوکراین باید این خطوط و صنعت کشور ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان را منفجر کند؛ صنعتی که به شدت به نفت روسیه متکی است.

جاسوسان آمریکایی که این جلسه را شنود کردند، نتیجه گرفتند که زلنسکی تهدید‌های "اغراق‌آمیز و بی‌معنایی" انجام داده است و این درحالیست که پس از آن جلسه مذکور خطوط انتقال دروژبا تحت حملات مختلفی قرار گرفته است.

اما با این حال ولودیمیر زلنسکی به گزارش این روزنامه اشاره کرد و آن را "خیال‌پردازی" خواند و مدعی شد "هیچ‌کس در اوکراین دستور حمله به سرزمین‌های روسیه را صادر نمی‌کند."

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی