تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
افاضات اضافه

کفش‌هایم کو؟

در هفته گذشته موضوع حجاب همچنان بیشترین توجه را در میان خواص و عوام به همراه داشته و طبیعی است که عوام‌الملک نیز به کرات در روزنوشت‌های خود به این موضوع پرداخته است.

کد خبر: ۱۴۹۴۵۱
۱۶:۴۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

گزارش یک موسسه بین‌المللی درباره آزادی مطبوعات در جهان را ملاحظه کردم. مشخص بود که تحت تاثیر آمریکایی‌ها و بقیه غربی‌ها تهیه شده بود. چون لیست را سر و ته منتشر کرده بودند. کره‌شمالی، چین و ویتنام رتبه‌های اول تا سوم را داشتند. ما چهارم شده‌ایم. با تلاش‌های خوبی که دکتر ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش به ویژه محمدمهدی، غلامحسین و خواص‌الرعایایش و محمدباقر و خواص‌المله‌اش دارند می‌کنند قطعا سال آینده ما روی سکو خواهیم رفت و شاید تا پایان دوره این خواص بتوانیم قهرمان شویم. لطف‌الله بزرگوار شیرازی از خانواده‌ها خواست اولادشان را تشویق کنند که عضو جمعیت بزرگواران بشوند و از آن لباس‌ها بپوشند. ظاهرا هر کسی آن لباس را می‌پوشد خود به خود عاقبت به خیر می‌شود.

فریدون، خواص‌المله کازرون پرسید چرا باید گدابازی درآورد و به ماشین شاسی‌بلند خواص‌المله گیر داد؟ مگر قیمتش چقدر است؟ سوال مهمی‌ست. این همه جنجال و گدابازی برای یک تعداد خودروی بی‌ارزش بالای دو میلیارد تومان راه انداخته‌اند که چه؟ اصلا کسی که این فداکاری را برای عوام می‌کند که یکی از خواص باشد بیش از این‌ها می‌ارزد. نباید انگیزه‌های خواص برای خواص شدن و ماندن را گرفت. احسان، خواص‌المله نیشابور هم گفت بهتر است بازرس ویژه دکتر ابراهیم هم گزارشی از خودروهای شاسی‌بلندی که به خواص‌الدوله‌ها و ابواب جمعی‌شان داده شده است، بدهند. معلوم است که خوشبختانه درباره خواص‌الدوله هم گدابازی درنیاورده‌اند. منت خدای را. ان‌شاالله که درباره خواص‌الرعایا هم همین باشد. خواص باید شاسی‌بلند سوار شوند. خواصی که شاسی‌بلند سوار نشوند یا نداشته باشند خواص نیستند.

 

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

خبر راه‌اندازی گشت شناسایی خانه‌های خالی در تهران و پردیس را خواندم. ظاهرا قرار است به سرعت خانه‌های خالی را پیدا کنند. کار خوبی‌ست. دعای خیر جوانان هم پشت سر این گشت‌هاست. بهتر است به محض شناسایی لوکیشن آن‌ها را در برنامه‌های مسیریاب پین کنند و کلید را هم زیر پادری یا گلدان جلوی در بگذارند. روزنامه بودجه‌بگیر نوشت کسانی که به احوالپرسی دکتر ابراهیم با نسوان بی‌حجاب در سوریه ایراد می‌گیرند نمی‌فهمند که دکتر ابراهیم به نسوان احترام گذاشت؟ احتمالا نمی‌فهمند. لازم است دکتر ابراهیم هفته‌ای یک بار در یکی از شهرهای ایران پیاده برود و به نسوان بی‌حجاب احترام بگذرد تا ما عوام هم بفهمیم. اتفاقا فیلمی را هم که از تلویزیون بودجه‌بگیر درباره توقیف خودروهای نسوان بی‌حجاب پخش می‌شد دیدم. دو تا آقای آژان با یک چیز گنده زرد که یک طرفش گرد بود وارد پارکینگ‌های عوام می‌شدند و خیلی به ایشان احترام می‌گذاشتند و می‌گفتند چون داخل خودروهایشان نسوان بی‌حجاب نشسته بودند باید این چیز گنده را به چرخ ماشینشان ببندند که نتوانند حرکت کنند. کمی با مدل احترام سوری دکتر ابراهیم فرق می کرد ولی به هر حال خیلی مودبانه بود. نه عوام را کتک می‌زدند و نه به ایشان فحش می‌دادند. حتی یک باتوم ساده هم دستشان نبود. احتمالا آن مدل احترام دکتر ابراهیم فقط مخصوص نسوان پیاده است.

کاظم، بزرگوار تهرانی اعلام کرد پابرهنه‌ها طرفدار نظام هستند. کفش‌هایم کو؟ باید مواظب باشم یک وقت به خاطر کفش پوشیدن متهم به عدم طرفداری از نظام نشوم. گزارشی درباره نرخ تمایل به مهاجرت از کشور خواندم. ۳۹ درصد است. نشان می‌دهد عوام خیلی اینجا را دوست دارند چون بیشتر از نصفشان تمایل به مهاجرت ندارند. البته در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال این نرخ شصت درصد است که عیبی ندارد‌. به خاطر جوانی است. اگر ازدواج کنند تمایلشان کمتر می‌شود. چون قبل از ازدواج فکر می‌کنند باید مهاجرت کنند که بتوانند حالت ازدواج به خودشان بگیرند. ولی اگر زودتر ازدواج کنند می‌فهمند که همین جا هم می‌شود آن کار را کرد و نرخ تمایلشان پایین می‌آید.

 

یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

صبح خبر تعطیل کردن تنگه کافرین در بدره ایلام به دلیل بی‌حجابی نسوان را شنیدم. اصلا اسم این تنگه نشان می‌دهد که چطور افرادی به آنجا می‌روند. عجیب است که تا حالا این تنگه باز مانده است. اول باید اسمش را عوض کنند و بعد هم فکری برای تنگه‌اش بکنند. خبر تشکیل گشت مقابله با سقط جنین را خواندم‌. دیروز هم گشت شناسایی خانه‌های خالی راه‌اندازی شد. اگر گشت نظارت بر لقاح هم تشکیل شود مشکل پیری جمعیت حل می‌شود.

محمدجعفر، خواص‌الرعایای مسوول ستاندن داد به مهرداد، خواص‌الدوله امور طرق و شوارع و طیارات نامه نوشت و گفت خلبان، ضابط گستراندن داد در طیاره است و درباره کشف کردن حجاب توسط نسوان موظف به تعقیب، توقیف و تحقیقات مقدماتی‌ست. خیلی مهم است. بهتر است خلبان‌ها از این به بعد، طیاره را روشن کنند و روی حالت خودخلبانی قرار بدهند و با ترک کابین وظیفه اصلی خودشان را که گستراندن داد یا همان مقابله با نسوان کاشف حجاب است انجام بدهند. چون می‌توانند این نسوان را توقیف و همان جا هم تحقیقات مقدماتی را انجام بدهند خوب است کنار اتاق خلبان، فضای لازم برای نگهداری این نسوان و انجام تحقیقات طراحی شود. از این چراغ‌های سقفی که تا نزدیک میز تحقیق می‌آید و تکان‌تکان می‌خورد هم باید بخرند و در طیاره نصب کنند. فقط باید مراقب باشند که به اندازه دکتر ابراهیم به نسوان احترام گذاشته شود. تصاویر مربوط به باصطلاح مسابقه به اصطلاح دوی ماراتن در شهر تکان‌دهنده شیراز را دیدم. متاسفانه عده‌ای از نسوان هم بدون حجاب بودند و هم دویده بودند. این اتفاقات هولناک فقط ممکن است در شهرهای مسئله‌داری مثل شیراز یا رشت اتفاق بیفتد. شاید لازم باشد این دو شهر را هم پلمب کنند. همانطور که تنگه کافرین را پلمب کردند. البته تنگی این شهرها از آن تنگه کمتر است و همین کار را کمی سخت می‌کند.

 

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

از وسط‌های روز تصاویری از تابلوی بورس به دستم می‌رسید. تفالی به حافظ زدم. غزلی با این مصراع آمد: حال خونین‌دلان که گوید باز... ظاهرا ظرف نیم‌ساعت بزرگترین سقوط شاخص بورس اتفاق افتاد. این هم برای خودش رکورد و دستاورد محسوب می‌شود. همانطور که قطار پیشرفت با شتاب رو به جلو می‌رود، چتربازها هم در عصر ابراهیم خوب سقوط آزاد می‌کنند. دستاوردها از زمین و آسمان به سمت عوام سرازیر هستند. فقط کافی‌ست قدردان و متشکر باشیم.

گزارش شاخص تورم در کشورهای مختلف را دیدم‌. خوشبختانه برخلاف آزادی مطبوعات، اینجا روی سکو رفته‌ایم و بعد از آرژانتین قرار داریم. نایب‌قهرمانی در این شاخص چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌کند چون کشور اول، همان آرژانتینی‌ست که پنج ماه قبل قهرمان جام جهانی شده بود. عصر متوجه شدم چون خودروی ابوی عوام‌النسا به نام والده عوام‌النسا است پیامک جریمه تخلف سرعت ابوی‌اش برای والده‌اش رفته است. خدا را شکر کردم که لااقل ابوی عوام‌النسا کله‌اش جوری بوده که پیامک بی‌حجابی برایش ارسال نشده، وگرنه بنیان خانواده دچار مشکل می‌شد. باید از دقت نظر آژان‌ها و امنیه‌های مربوطه متشکر باشیم. آخر شب فهمیدم امروز روز جهانی خر بوده است. ای کاش زودتر خبردار می‌شدم. خیلی‌ها چشم‌انتظار پیام تبریک حضرت عوام‌الملک در این گونه مناسبت‌ها هستند.

 

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

صبح در ایستگاه‌های مترو بنرهای بزرگی را دیدم که علیرضا نصب کرده و نوشته بود نسوان با رعایت حجاب شرعی به خدمت‌رسانی بهتر کمک کنند. منطقی بود. اتفاقا در ایستگاه مترو صدر پیاده شدم و دیدم عده‌ای از آژان‌ها کنار هم ایستاده‌ و به نسوانی که حجاب نداشتند می‌گفتند چون مانع خدمت‌رسانی خوب علیرضا و دوستانش می‌شوند نباید وارد مترو بشوند. موقع برگشت، قطار در ایستگاه همت گیر کرد و چند دقیقه‌ای متوقف ماند. عوام هم خیلی با هم مهربانی می‌کردند و سعی داشتند از عطر تن همدیگر بهره‌مند بشوند. حدس زدم که نسوان بی‌حجاب به مترو نزدیک شده‌اند و دارند مانع خدمت‌رسانی خوب علیرضا و مترو به عوام می‌شوند. بعد از ده پانزده دقیقه قطار موفق شد راه بیفتد. احتمالا نسوان بی‌حجاب از مترو دور شده بودند.

خبرگزاری بودجه‌بگیر خبر توقیف یک لنج در هرمز به دلیل بی‌حجابی نسوان داخل آن را منتشر کرد. فقط نفهمیدم در قسمت تنگه این اتفاق افتاد یا در قسمت غیر تنگه آن. باید پیشنهاد بدهم اگر لنج در قسمت تنگه هرمز بوده کل تنگه را پلمب کنند تا آمریکایی‌ها هم حساب کار دستشان بیاید. ناسلامتی ما همان‌هایی هستیم که تنگه کافرین را بسته‌ایم، این یکی که هرمز خودمان است.

 

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

شنیدم محمدباقر در همایشی با عنوان "هندسه نظم نوین جهانی" صحبت کرده است. طبیعتا حرف‌های مثل همیشه مهم محمدباقر برای ما عوام حرف‌ گوش‌کن، تازگی ندارد اما عنوان همایش خیلی مهم و جدی است. فقط نفهمیدم که هندسه نظم نوین جهانی از نوع مستوی و مسطحه است یا مثل خیلی چیزهای دیگر، فضایی است؟ همین که محمدباقر به عنوان یک خلبان سخنران همایش بوده نشان می‌دهد که احتمالا این هندسه، فضایی است. عیسی، خواص‌الدوله امور ارتباطات اعلام کرد حداکثر نیاز کشور برای برقراری ارتباطات ده درصد است. رقم بالایی‌ست. البته حداکثر را گفته است. ولی اگر اینقدر با خارج ارتباط بگیریم سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. باید این نیاز به ارتباطات با خارج را هر چه سریعتر داخلی‌سازی کنیم‌. خود همین قطعا تبدیل به یکی از دستاوردهای عصر ابراهیم خواهد شد.

تصاویری از جملات بزرگان علم و ادبیات و فرهنگ جهان درباره حجاب دیدم. این جملات تا حالا کشف نشده بودند و احتمالا محمدمهدی، خواص‌الدوله امور ارشادات فرهنگی و عزت‌الله، خواص‌الدوله امور عتیقه‌جات و نسخ خطی موفق شده‌اند منابع و عتایق جدیدی پیدا کنند و این زوایای این شخصیت‌ها را به عوام نشان بدهند. دستشان درد نکند. مطمئنم اگر بهتر بگردند جملات مشابهی از جورج فلوید و بقیه خاله و عموهای منظور در آمریکا هم پیدا خواهند کرد. حق نگه دارشان باشد.

 

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

حسین در روزنامه بودجه‌بگیرش خطاب به آقاسید محمد نوشت که انقلاب منحرف نشده بلکه تو منحرف شده‌ای! حرف حساب است. انقلاب، چیز راست و محکمی‌ست. به این سادگی منحرف‌بشو نیست. اگر هم بخواهد شل شود و منحرف‌بازی درآورد حسین و بقیه بودجه‌بگیرها اجازه نخواهند داد و خیلی مواظب هستند. خبر برخورد محافظان برادرمان ابوذر از خواص اهل مدح و سلام با یک آژان بی‌اطلاع که مانع از عبور خودروی ابوذر عزیز ما شده بود را خواندم. خیالم راحت شد که ابوذر جان تحت حفاظت خوبی هست و گزندی متوجه‌اش نخواهد بود. حتی اگر آژان‌ها هم ایشان را به جا نیاورند. باید به غلامحسین پیغام بدهم که هر چه سریعتر مقدمات برخورد قاطع با این آژان به دلیل توهین به ساحت ابوذر و وارد کردن تالمات روحی به ایشان را فراهم کند. اگر صدای ابوذر به خاطر این فشارها خراب شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ چه سلام‌هایی که بی‌جواب خواهد ماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی