تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی

هواشناسی ایران؛ ادامه ناپایداری‌های جوی در ۲۰ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۲۰ استان، نسبت به طغیان رودخانه‌ها و عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها هشدار صادر کرد.

کد خبر: ۱۴۹۳۴۷
۰۸:۴۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

هواشناسی ایران؛ ادامه ناپایداری‌های جوی در ۲۰ استان

دیدارنیوز: مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز، شرق، شمال شرق و سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و خیزش گردوخاک روی می‌دهد. فردا پنجشنبه ابرناکی و بارش در نیمه غربی کاهش یافته و فقط در ارتفاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

روز جمعه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش پراکنده روی می‌دهد. شنبه هفته آینده علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار همراه با رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

یکشنبه آینده با ورود سامانه بارشی به نوار شمالی کشور در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پیش بینی شده است.

طی فردا و روز جمعه در نوار شمالی کشور به‌جز شمال شرق افزایش نسبی دما و طی روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

همچنین امروز سواحل شرقی دریای خزر و شرق خلیج‌فارس مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی

زمان پایان: پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۱

نوع مخاطره: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد گردوخاک، در برخی نواحی تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰: کردستان، مرکزی، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، نیمه غربی اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، تهران، قم، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۱: نیمه شمالی خراسان رضوی و خراسان شمالی.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها و در نواحی کوهستانی و مستعد احتمال سقوط سنگ.

توصیه: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی