تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

سروکله ملخ مراکشی در مزارع خراسان‌شمالی/ مبارزه آغاز شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پوره‌های ملخ مراکشی و بومی در شهرستان‌های مانه و سملقان و بجنورد مشاهده شده است و مبارزه با این مهمان ناخوانده آغاز شد.

کد خبر: ۱۴۹۳۲۴
۱۶:۰۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

سروکله ملخ مراکشی در مزارع خراسان‌شمالی/ مبارزه آغاز شد

دیدارنیوز: محمد رضایی روز سه شنبه اظهار کرد: مبارزه شیمیایی در سطح ۵۰ هکتار از مزارع منطقه کهنه جلگه شهرستان مانه و سملقان و ۲۰ هکتار از ارتفاعات لنگر - آخرداغ شهرستان بجنورد انجام شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به بارندگی‌های اخیر در سطح حدود پنج هزار هکتار مبارزه انجام شود و در صورت دوام بارندگی‌ها سطح مبارزه با آفت ملخ افزایش خواهد یافت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: مبارزه با ملخ مراکشی و بومی در سطح مراتع این استان در اولویت قرار دارد تا از هجوم بیشتر به کشتزار‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه قبل از بارندگی‌های اخیر به نوعی پرونده ملخ در این استان بسته شده بود افزود: ملخ در ارتفاعات زمستان گذرانی می‌کند و تخم آن به صورت کپسول در داخل خاک است که کپسول در زمان بارندگی تحریک و باز خواهد شد.

رضایی اظهار کرد: فعالیت ملخ‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی این استان آغاز شده است و تا پایان این طرح مبارزه ادامه دارد.

وی گفت: ملخ‌هایی که در ارتفاعات و عرصه‌های منابع طبیعی استان مشاهده شده اند از نوع بومی و مراکشی محسوب می‌شوند که سالانه چندین روستا را درگیر می‌کنند و در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و فقر مراتع احتمال ریزش بیشتر ملخ در استان وجود دارد که باید مبارزه در مراتع را جدی گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: مهمترین ملخ بومی استان ملخ مراکشی است که برای جلوگیری از هجوم آن به سطح کشتزارها، هر ساله در سطح مراتع مبارزه شیمیایی انجام می‌شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می‌شود.

ملخ صحرایی در مسیر حرکت خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارد باعث قحطی در منطقه مورد هجوم می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی