تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
سابالنکا از اشویانتک انتقام گرفت

آلکاراس؛ پادشاه بی‌رقیب مادرید

در مسترزی که نواک جوکوویچ و رافائل نادال دو غول دنیای تنیس به دلیل مصدومیت حضور نداشتند، کارلوس آلکاراس تنیس‌باز قدرتمند کشور اسپانیا که به تازگی تولد ۲۰ سالگی خود را جشن گرفته، بار دیگر قدرتنمایی کرد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

کد خبر: ۱۴۹۲۳۲
۰۸:۴۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

آلکاراس؛ پادشاه بی‌رقیب مادرید

دیدارنیوز: آلکاراس، تنیس‌باز جوان و قدرتمند اسپانیایی از عنوان قهرمانی خود در مسترز مادرید دفاع کرد.

به نقل از تنیس‌فا، کارلوس آلکاراس در مصافی نزدیک و دیدنی با حساب ۲-۱ از سد یان لنارد اشتروف عبور کرد و برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی مسابقات مسترز مادرید را به خود اختصاص داد.

اشتروف آلمانی که به عنوان بازنده خوش‌شانس با شگفتی خود را به دیدار پایانی رسانده بود از همان ابتدای کار حریف پرقدرتش را با سرویس‌ها و ریترن‌های سهمگین خود تحت فشار گذاشت تا نشان دهد بازیکن دست و پا بسته‌ای در مقابل او نیست، با این وجود آلکاراس در ست اول در لحظات حساس بهتر کار کرد و موفق شد ۶ بر ۴ به پیروزی برسد. در ست دوم اشتروف با نمایشی هجومی در گیم دوم بریک کرد و در ادامه نیز فرصت بازگشت را از حریف جوانش گرفت تا این ست را ۶ بر ۳ پیروز شود. در ست پایانی آلکاراس با تمرکز بهتری کار را دنبال کرد و در نهایت با نتیجه ۶ بر ۳ حریف آلمانی‌اش را شکست داد تا دهمین قهرمانی دوران حرفه‌ای خود را کسب کند.

بعد از مسابقات بوینوس‌آیرس، ایندین ولز و بارسلونا، این چهارمین قهرمانی آلکاراس ۲۰ ساله در فصل ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

کارلیتوس حالا دومین بازیکن تاریخ مسترز مادرید است که دو قهرمانی متوالی در این رقابت‌ها کسب می‌کند و او از این حیث موفق شد نام خود را در کنار پادشاه خاک رس یعنی رافائل نادال قرار دهد.

هم‌چنین روند شکست‌ناپذیری نابغه ۲۰ ساله در خاک اسپانیا حفظ شد و او توانست برای دومین سال پیاپی دو تورنمنت بارسلونا و مادرید را فتح کند. افزون بر این آلکاراس در فینال مسترز‌ها نیز بی‌شکست باقی ماند و به چهارمین قهرمانی‌اش در این مسابقات ۱۰۰۰ امتیازی رسید.

با قهرمانی در مادرید، آلکاراس در رده‌بندی جدید که امروز منتشر می‌شود در فاصله ۵ امتیازی نواک جوکوویچ قرار خواهد گرفت و با توجه به غیبتش در دوره گذشته مسترز رم حالا این فرصت را دارد تا پیش از شروع دومین گرند اسلم فصل به جایگاه اول تنیس جهان باز گردد.

آلکاراس؛ پادشاه بی‌رقیب مادرید

فینال زنان مادرید؛ سابالنکا با انتقام از اشویانتک قهرمان شد

آرینا سابالنکا بلاروسی در دیداری جذاب و نفس‌گیر از سد ایگا اشویانتک عبور کرد و برای دومین بار فاتح مسابقات مادرید شد.

در مصاف زنان اول و دوم تنیس جهان در فینال این رقابت‌ها، سابالنکا در ست اول ۶-۳ پیروز شد و به رغم آنکه ست دوم را با ۶-۳ واگذار کرد، در ست سرنوشت‌ساز سوم با همین نتیجه به برتری رسید تا انتقام شکست دو هفته قبل در فینال اشتوتگارت را با یک پیروزی دلچسب از حریف لهستانی خود بگیرد.

لحظات پایانی بازی نفس‌گیر و پرالتهاب دنبال شد و اشویانتک تلاش زیادی کرد تا مانع پیروزی حریف بلاروسی خود شود، اما در نهایت سابالنکا با استفاده از چهارمین "مچ پوینت" خود کار را تمام کرد تا برای اولین بار زن اول تنیس جهان را در خاک شکست دهد.

بعد از فتح آدلاید و اوپن استرالیا، این سومین قهرمانی سابالنکا در فصل جاری محسوب می‌شود و او حالا در مجموع ۱۳ جام در کارنامه خود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی