تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
درخواست مقتدی صدر از هوادارانش

عکس «صدام حسین» را به آتش بکشید!

مقتدی صدر از حامیان خود درخواست کرد که تصاویر نماد‌های حزب بعث عراق و در راس آن‌ها صدام حسین و همچنین بنر‌های «مدعیان مهدویت صدر» را آتش بزنند.

کد خبر: ۱۴۹۲۰۸
۱۴:۰۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

عکس «صدام حسین» را به آتش بکشید!

دیدارنیوز: این رهبر برجسته شیعیان عراق، مشارکت سیاستمداران در مراسم آتی بزرگداشت پدر خود در نجف را به استثنای افراد وابسته به جریان صدر، ممنوع کرد.

به نقل از العربیه، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، حضور شرکت‌کنندگان در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد کشته‌شدن پدرش، مرجع تقلید، محمدصادق صدر را محدود کرد.

صالح محمد العراقی معروف به «وزیر صدر»، اعلام کرد که صدر تنها از امضاکنندگان «سند بیعت خون» خواسته است در این مراسم شرکت کنند.

این سند بیش از یک هفته پیش از سوی طرفداران صدر امضا شد که متعهد شدند، ضمن پایبندی کامل به دستورات صدر، با فساد مبارزه کرده و عوامل جریان معروف به «مدعیان مهدویت صدر» را از میان خود طرد کنند.

العراقی، شنبه ۱۶ اردیبهشت در توئیتی اعلام کرد که این رهبر شیعی از حامیان خود که در مراسم آتی بزرگداشت در پایان ماه جاری در نجف، شرکت خواهند کرد، درخواست کرد که تصاویر نماد‌های حزب بعث عراق و در راس آن‌ها صدام حسین و همچنین بنر‌های «مدعیان مهدویت صدر» را آتش بزنند.

ممنوعیت حضور سیاسیون

صدر همچنین مشارکت سیاستمداران در این مراسم را به استثنای افراد وابسته به جریان خود، ممنوع کرد. به گفته شماری از ناظران، بدین ترتیب بسیاری از سیاستمداران و احزاب نمی‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

این رهبر برجسته شیعیان عراق در اواسط ماه گذشته (آوریل ۲۰۲۳) از تعلیق کار جریان خود به مدت یک سال کامل خبر داد و اعلام کرد «تداوم رهبری این جریان با وجود حضور نیرو‌های مدعیان مهدویت صدر و برخی عوامل متهم به فساد، کاملا مردود است.»

صدر پیشتر هم در اوت ۲۰۲۲ پس از هجوم هوادارانش به برخی نهاد‌های دولتی و تصرف پارلمان عراق، اعلام کرده بود که از فعالیت سیاسی کناره‌گیری می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی