تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

چند روز پس از جنجال شاسی‌بلند نمایندگان؛ قالیباف بالاخره دستور رسیدگی داد

پس از سپری شدن چند روز جنجالی پیرامون مجلس انقلابی، به دلیل ادعای یک نماینده در خصوص اهدای خودرو‌های شاسی بلند بدون قرعه‌کشی و با قیمت کارخانه به تعدادی از نمایندگان، محمدباقر قالیباف گفته ادعای واگذاری خودرو برای پس گرفتن استیضاح وزیر سابق صمت کذب بوده و واگذاری خودرو در بسیاری دستگاه‌ها رویه جاری است، اما در مجلسی که او ریاستش را برعهده دارد، از طریق ساختار مجلس اجازه این اقدام داده نشده!

کد خبر: ۱۴۹۱۶۸
۰۸:۴۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

چند روز پس از جنجال شاسی‌بلند نمایندگان؛ قالیباف بالاخره دستور رسیدگی داد

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری خودرو در بسیاری دستگاه‌ها رویه جاری است، اما از طریق ساختار مجلس اجازه این اقدام داده نشد، گفت: طبق بررسی حراست مجلس و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، ادعای واگذاری خودرو برای پس گرفتن استیضاح وزیر سابق صمت کذب بود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) در نطق پیش از دستور، گفت: دولت در هفته‌های اخیر اقداماتی را برای مهار تورم از جمله بسته‌ای که برای مهار تورم و رشد تولید در دولت مطرح شده که شامل سرفصل‌های خوبی نظیر کنترل نقدینگی، مدیریت انضباط بخشی پولی و مالی کاهش ناترازی بانک‌ها، کاهش بدهی‌های دولت و نیز اقداماتی در حوزه رشد اقتصادی آغاز کرده است و امیدوارم دولت بتواند در اجرای این بسته موفق عمل کند و مجلس نیز آماده است در زمینه سازی و اجرای موثر این سیاست‌ها به دولتمردان کمک کند.

وی با یادآوری اینکه مجلس نیز هفته گذشته یکی دیگر از اقدامات تحولی خود در قوانین اقتصادی را نهایی کرد و رسیدگی به طرحِ مهمِ مالیات بر سوداگری و سفته بازی را به پایان رساند، افزود: پس از تایید این موضوع در شورای محترم نگهبان زمینهِ بسیار مناسبی برای حمایت از فعالیت هایِ موثر تولیدی و مقابله با سفته بازی و دلالی خواهد بود که در صورت اجرای مناسب می‌تواند به مهار تورم در بازار‌های اصلی کمک کند.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: متاسفانه این روز‌ها هجمه جدیدی علیه مجلس و دولت مطرح شد که وزیر سابق صمت برای پس گرفتن استیضاح به برخی نمایندگان خودرو واگذار کرده است و به تبع آن موضوعِ جدیدی ذهن و روان مردم را آزرده کرد؛ همانطور که حراست مجلس و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مساله را بررسی کرد، ادعای مطرح شده مبنی بر واگذاری خودرو برای پس گرفتن استیضاح کذب بود.

قالیباف یادآور شد: در عین حال واگذاری خودرو به صورت غیرقانونی به سازمان‌ها و نهاد‌ها تبدیل به موضوعی جدید در افکارعمومی شد و با اینکه تسهیلات واگذاری خودرو در بسیاری از دستگاه‌ها رویه جاری است، اما اجازه هیچ واگذاری از طریق ساختار مجلس داده نشد در عین حال به دلیل ادعا‌های مطرح شده چه درباره مجلس و چه دیگر دستگاه ها، ضروری است تا ابعاد این مساله به طور کامل مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

به نقل از خانه ملت، وی ادامه داد: بنابراین مطابق مصوبه هیات رئیسه مجلس طی نامه‌ای به کمیسیون اصل ۹۰، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و حراست مجلس ماموریت داده شد که موضوع واگذاری خودرو به دستگاه‌های مختلف از جمله مجلس را با دقت مورد رسیدگی قرار دهند و در صورتی که هرگونه واگذاری به صورت غیر قانونی و خلاف مقررات وجود داشت مطابق با اختیارات مجلس اقدام قانونی صورت گیرد؛ امیدوارم همه ما در انجام وظایف خود از مسیر حق، عدالت و انصاف فاصله نگیریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی