تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

نرخ بلیت اتوبوس و متروی مشهد به ۱۲۰۰ تومان برگشت؛ از تهران چه خبر؟

در شرایطی که مشکلات اقتصادی در ایران و در دوران دولت سیزدهم به ریاست ابراهیم رئیسی روز به روز بیشتر و افزایش قیمت‌ها بدون توقف ادامه دارد، نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو از ابتدای اردیبهشت در تهران بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته، اما در مشهد ۲۰ درصد کاهش و به همان رثقم ۱۲۰۰ تومان برگشت.

کد خبر: ۱۴۸۷۶۳
۱۳:۰۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

نرخ کرایه اتوبوس و متروی مشهد به ۱۲۰۰ تومان برگشت؛ از تهران چه خبر؟

دیدارنیوز: رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: از آنجا که نرخ خدمات اتوبوس و مترو در مشهد به ۱۵۰۰تومان افزایش یافته بود لذا در راستای مهار تورم، نرخ بلیط اتوبوس و قطار شهری ۲۰ درصد کاهش و به قیمت ۱۲۰۰ تومان بازگشت.

ایمان فرهمندی اظهار داشت: هر سال درصدی افزایش در قیمت بهای قطار شهری و اتوبوس از سوری شورای شهر تصویب می‌شود و امسال نیز تصمیم گرفته شد تا این نرخ به ۱۵۰۰ تومان افزایش یابد، اما با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم، رشد تولید، لذا شورای اسلامی شهر تصمیم گرفت جهت تحقق این شعار نرخ بلیط اتوبوس و قطار شهری را ۲۰ درصد کاهش دهد و به ۱۲۰۰ تومان می‌رسد.

وی افزود: برابر مصوبات ابلاغی از چهاردهم فروردین ماه سال جاری بهای خدمات مترو و اتوبوس از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان تغییر یافته بود که از صبح امروز این مبلغ به ۱۲۰۰ تومان کاهش یافت.

فرهمندی تصریح کرد: بهای تمام‎ شده خدمات اتوبوسرانی به ازای هر سفر درون‎ شهری حدود ۱۲۰۰۰ تومان برآورد شده که از این میزان، تنها ۱۲۰۰ تومان معادل ۱۰ درصدبه عنوان کرایه تعیین و الباقی توسط شهرداری تأمین می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: این مصوبه روز ۴ شنبه از سوی فرمانداری مشهد تایید شد و به شورای شهر ابلاغ شد و از صبح امروز اعمال نرخ‌های جدید در مترو و اتوبوس اجرایی شده است.

فرهمندی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات شورای شهر نرخ استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی و اسکوتر‌ها نیز همان قیمت سال گذشته خواهد بود و نرخ استفاده از روزبازار‌ها و شب‌بازار‌ها و بهای خدمات عمومی آرامستان‌ها نیز مشمول ۲۰ درصد کاهش شده است.

به گزارش دیدارنیوز، جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران پیش از این ضمن اشاره به اینکه هر نوع هزینه کرد شهرداری در تهران از جیب مردم است، درباره احتمال کاهش کرایه‌های حمل و نقل عمومی تهران مانند مشهد گفته بود: اگر به این ضرورت برسیم حتما این اتفاق رخ می‌دهد.

مطلب مرتبط:

هزینه‌ها از جیب مردم است؛ کاهش کرایه‌های حمل و نقل عمومی تهران مانند مشهد؟

افزایش عجیب کرایه تاکسی در زمان پیک و باران!

مفهوم اقتصاد برای مردم عادی؛ از فروپاشی تا بازی مسوولان با کلمات

رشد ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در ۱۴۰۲

افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اردیبهشت/ اعضای شورا نباید در انتصابات دخالت کنند

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی