تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مردم به حکومت مالیات می‌دهند که حافظ امنیت آنان باشد

زیباکلام: ‏هر حادثه ناگواری بر سر حجاب رخ دهد، «حکومت» مسوول آن است

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی پس از درگیری‌های اخیر بین مردم و نیروهای حامی حجاب اجباری، اعلام کرد که ‏هر حادثه ناگوار و هر برخوردی که میان مردم بر سر حجاب اتفاق بیفتد، مسوولیت آن بر عهده حکومت است.

کد خبر: ۱۴۸۵۹۸
۲۰:۵۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

زیباکلام:

دیدارنیوز: یک استاد علوم سیاسی اعلام کرد: مسوولیت حفظ و حراست از امنیت شهروندان، صرفنظر از حجابشان، ابتدایی‌ترین وظیفۀ حکومت است.

صادق زیباکلام در صفحه اجتماعی خود نوشت: «‏هر حادثه ناگوار و هر برخوردی که میان مردم بر سر حجاب اتفاق بیفتد، صرف‌نظر از آنکه قربانی زن یا مرد، طرفدار یا مخالف حجاب باشد، مسوولیت آن بر عهده حکومت است.»

او در ادامه نوشت: «جدای از تحریک آتش به‌اختیاران و آزاد گذاردن دست آنان در تعرض به بانوان و دختران بواسطه حجاب، مسوولیت مدنی و قانونی حفظ امنیت و دفاع از جان و مال و ناموس شهروندان، مستقل از نوع پوششان، بی‌هیچ چون و چرا و کم و کاستی، بی‌هیچ اما و اگری، جز ابتدایی‌ترین وظایف هر حکومتی است. مردم به حکومت مالیات می‌دهند که حافظ امنیت آنان باشد.»

مطلب مرتبط:

زیباکلام: حکومت باید جلوی تندروها را بگیرد؛ تعداد قابل توجهی حجاب اجباری را باور ندارند

زیباکلام: اصرار بر سیاست‌های اشتباه، «براندازی» را شکل داده است

زیباکلام: لباس شخصی‌ها به کجا وابسته‌اند؟

حکایت جالب صادق زیباکلام با عدلیه علی‌اکبر خان داور!

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی